Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Nog steeds geen geld ontvangen
Beste, Ik heb op 3 juli mijn wagen verkocht aan wij kopen auto’s. Er is toen al iets misgelopen bij hun in het systeem in geval met de BTW. Dat zouden ze ter plaatse in orde gebracht hebben. Na 5 werkdagen had ik nog geen geld ontvangen of contact gehad met iemand. Toen ik na 4 pogingen via telefoon iemand aan de lijn kreeg die mij wel kon helpen zei ze dat het nog steeds niet is opgelost en dat het van hogere hand moest komen. De volgende dag teeug meerdere keren gebeld en toen zeide ze dat ze de correcte documenten gingen doorsturen om alles inorde te maken. Toen we een mail kregen met de documenten stond er plots een heel ander en lager bedrag dan bij de verkoopovereenkomst getekend was. Ik ging hier niet mee akkoord. Toen ik terug belde heb ik na 5 pogingen en 2 werkdagen iemand aan de lijn die me vertelde dat het bedrag is aangepast omdat ZIJ een fout gemaakt hadden. Ik ben hier niet met akkoord gegaan omdat het toch een aanzienlijk lager bedrag was. Omdat ik na terug 2 werkdagen weer niets gehoord heb ben ik begonnen met mails te sturen zodat ik iets op papier had. Een paar uur later kreeg ik een mail terug met documebten die ik moest tekenen met de eerst afgesproken verkoopprijs en dat ze hun excuseren voor het ongemak. Ik heb deze documenten direct getekend en teruggestuurd met bevestiging van het bedrag. Dit is ondertussen alweer 5 dagen geleden. Ik heb 3 werkdagen geleden nog gebeld om te vragen of de betaling is uitgevoerd en ze blijven zeggen dat de status op betaald staat maar dat ze er geen bewijs van kunnen sturen. Ik zou graag mijn centen hebben zodat ik mijn nieuwe wagen kan betalen. Het gaat om 19042€ dat is toch een aanzienlijk bedrag.
Uitbetaling
Wij hebben onze wagen 25/05 binnengedaan bij wijkopenautos in Brugge, daar vertelde de verkoper dat alles in orde was en het geld uiterlijk 4dagen later op onze rekening zou staan. Ondertussen hebben wij verschillende documenten moet aanvragen en toesturen(wat wij ook hebben gedaan) nu hebben ze ons al 2 weken aan het lijntje gehouden en gezegd dat het geld overgemaakt is… na verschillende emails en telefoontjes hebben we het bedrag van €25.012 nog steeds niet ontvangen. Ook hebben wij geen betalingsbewijs ontvangen. Nu zit hier wel haast achter want de verkoop van de wagen was om kosten te dekken die nu opstapelen met aanmaningskosten.
Verkoop auto - nog geen betaling ontvangen
Op 14/05/2025 heb ik mijn auto verkocht voor 26906 euro tot op heden heb ik nog geen euro gezien , zou u misschien hierop kunnen aandringen ben momenteel financieel in moeilijkheden aan het geraken! Dank u!
Uitbetaling
Ik heb mijn auto verkocht op 14 05 2025 een Renault Megane RS heb tot hiertoe nog geen cent voor mijn auto gehad betreft hier een bedrag van 26906 euro ,wat moet ik doen om mijn centen te krijgen?
wij kopen autos betalen niet uit
Op 25 januari hebben wij onze Dacia Duster verkocht aan wijkopenautos.be. Alle papieren waren in orde, alles is getekend en ze vertelde mij dat de betaling na 2 werkdagen op de rekening zou staan. Ook vermelde ze dit in hun advertentie en aan de telefoon. Vorige week reeds 2 dagen aan het telefoneren met telkens meer dan 1 uur wachten geen antwoord. Zaterdag 1 februari terug langs het afleverpunt geweest. Daar de bevestiging gekregen dat alles in orde was, de jongens daar hebben ook een mail gestuurd, wat ik ook reeds gedaan had, en iemand van de jongens heeft mij 's avonds opgebeld dat de betaling klaarstond. Tot op heden heb ik nog geen betaling ontvangen. Ook weer een mail gestuurd en meer dan 2 uur de telefoon laten gaan in wacht, zonder gehoor. Wat kan ik nog doen om toch aan mijn centen te raken. Zelf sturen ze wel mails met wij zijn geïnteresseerd in uw wagen, dit dagelijks, maar zelf antwoord krijgen is blijkbaar moeilijk. Kan u mij hierover berichten aub. Met vriendelijke groeten De Kinder Wendy
Misleidend aanbod
Beste,ik wil mijn wagen verkopen en zag reclame op TV van wijkopenautos.be . we hebben ons voertuig geregistreerd en kregen een aanbod onder voorbehoud van €28.000. dit was voor ons te weinig dus gingen we er niet op in. vervolgens hebben we een tiental mails van hen gekregen met de vraag om op hun aanbod in te gaan. Uiteindelijk kregen we een mail waarin stond dat door de toegenomen vraag naar BMWs het voorgestelde bedrag voor onze wagen nu €33.800 was met mogelijkheden tot €5.000 meer al naargelang de effectieve staat van het voertuig bij controle. we hebben op basis dit nieuw aanbod een afspraak vastgelegd om ons voertuig door hen te laten taxeren. bij de bevestiging van deze afspraak vermeldden zij echter dat we bedankt waren dat we onze wagen aan hen wilden verkopen voor €28.000. dit is niet correct dus belde ik hen terug op. ik had dezelfde persoon aan de lijn die mij de afspraak heeft gegeven. toen ik hem zei dat we die afspraak hadden gemaakt obv het meest recente aanbod van €33.800 met mogelijkheid tot meer vertelde hij ons dat die nieuwe prijs enkel een manier is om mensen warm te maken en te doen reageren en dat de afspraak gemaakt wordt obv hun initiele prijs. hij zei ook dat de kilometerstand nu wellicht hoger is dan enkele weken geleden. nochtans vermelden ze in hun nieuw aanbod duidelijk een nieuwe door hen geschatte hogere kilometerstand die verrekend werd. toen ik hem vroeg om het nieuwe bedrag in onze afspraakbevestiging te vermelden ipv het oude zei hij dat dit niet mogelijk is. ik bleef op mijn strepen staan en zei dat ik wel degelijk een mail heb van hen met daarin dat nieuwe bedrag en opnieuw herhaald hij dat dat bedrag enkel was om mensen warm te maken en dat als ik het echt wil weten ik terug een volledig nieuwe aanvraag moet doen. ik vind dit echt niet kunnen. dit is heel misleidend. kunnen jullie hier eens werk van maken aub?de naam van de persoon van het mailadres is niet de naam van de persoon die ik aan telefoon gehad heb. Met vriendelijke groeten,
Waardevermindering auto na eenzijdig afzegging inleverenafspraak wijkopenautos.be
Beste,Ik ben, ondertussen, paar maanden geleden voor de eerste langs geweest voor een schatting van mijn Ford Focus. Via internet kreeg ik een eerste inschatting van +- 7500 euro en besloot dus om langs te komen in een vestiging. Hier kwam al snel uit dat dit geen realistische waarde was waarna ik een bod kreeg van 5305 euro. Omdat ik hiermee akkoord ging is er een inleveringsafspraak vastgelegd. Net 1-2 dagen voor deze dag kwam de regering met de shutdown owv de Coronacrisis wat natuurlijk niemand kan voorspellen. Ik kreeg geen melding van annulering van de inlevering en ging naar de vestiging zoals afgesproken waar ik terecht kwam voor een gesloten deur. Ik heb vervolgens de klantendienst gebeld die me mededeelden dat gezien de Corona niet mogelijk was om deze nu in te leveren en dat ze mij zelf nog zouden contacteren.Toen dit na enkele mails niet gebeurde besloot ik maar opnieuw te bellen en info te vragen. Hierbij zei men dat ik best opnieuw een controle kon laten doen waarop ik een nieuw bod kon krijgen. Dit is dan natuurlijk enkele maanden later pas kunnen gebeuren. Hierbij kreeg ik echter via het internet een bod van +-3800 euro die na controle gereduceerd werd naar 3657 euro. Zoals verschillende keren aan de telefoon besproken, vind ik het niet correct dat de huidige bieding (zijnde 3657 euro) er staat terwijl dat het voordien 5305 euro was. Voor dit laatste stond er een inleverafspraak die zonder bericht vanuit jullie geannuleerd is geweest. Er is mij niet de kans geboden om voor de invoer van de Corona maatregelen langs te komen om de auto tegen dit bedrag in te leveren en nu moet ik deze 1600euro zelf maar compenseren. Als er nu paar honderd euro minder geboden zou worden dan zou dit nog doenbaar zijn maar ik vind niet dat ik deze kosten maar moet opnemen terwijl jullie jullie niet aan afspraken houden. Er is aan de telefoon beloofd dat ik contact zou krijgen van iemand die hier wel iets aan kan veranderen. In tussentijd heb ik niets meer vernomen.Voor jullie informatie, de auto is zowel voordien als nadien gecontroleerd geworden in jullie vestiging dus je kan perfect de verschillen gaan zoeken en samen met mij constateren dat er amper nog mee gereden is (enkel 3 keer opnieuw naar jullie vestiging en terug!) en dat er voor de rest niets aan veranderd is.Graag contact zoals beloofd met iemand die hier wel iets aan kan veranderen en een redelijk bod die in de buurt komt van de originele afspraak.Groeten,Cliff
Fraude Wij Kopen auto's!
Heb mijn wagen laten schatten en was akkoord met het voorgesteld bod. Ik moest mijn auto zeker binnen de 5 dagen binnenbrengen wat ik gedaan heb. Bij aankomst bleek dat ik de magische 500km had overschreden! Geen flauw idee waar dit van kwam maar blijkbaar waren ze dit vergeten te zeggen. Resultaat: prijs zakt nog meer! Ondertussen nog mensen gehoord die met deze truc ook om de tuin werden geleid! Ten tweede VERPLICHT men jou als bedrijf om facturen op te stellen met de volledige BTW terwijl dit een stuk aan 0% moet zijn. Ten derde zijn de verkopers alles behalve mee! Zo was mijn wagen een leasing wat ze vergeten te noteren hadden! Ik moest dus last minute nog alles afsluiten met de bank.
Wanbetaling door bedrijf Wijkopenautos
Het bedrijf wijkopenautos, met website www.wijkopenautos.be koopt, zoals de naam het zegt, auto’s op na online taxatie, met garantie op snelle afwikkeling. Mijn verhaal – en blijkbaar ben ik niet de enige, cf. diverse fora op het web – suggereert het tegendeel, maar er lijkt nog meer aan de hand Ik heb bij de verkoop van mijn wagen het volgende vastgesteld:- Online taxatie levert in verhouding met bv. de prijzen op de tweedehandsmarkt (bv. Autoscout 24) een vrij lage prijs op, maar daar valt nog mee te leven, gezien de beloofde snelle afwikkeling. Op de tweedehandsmarkt zijn nu eenmaal veel bedriegers te vinden en sowieso ben je als verkoper veel tijd en energie kwijt aan potentieel geïnteresseerden. Maar bijzonder merkwaardig is dat de online taxatie per dag een verschillend bedrag oplevert, wat in mijn geval varieerde van 8093 tot 7020 euro, of meer dan 1000 euro verschil binnen een week.- De website geeft duidelijk aan dat de taxatie niet bindend is en dat de prijs bij een bezoek ter plaatse wordt bepaald. Dat klopt en dat duurt niet langer dan een halfuurtje. De prijs gaat echter nog fors naar beneden. In mijn geval kreeg ik een bod van 6640 euro wegens ‘enkele krasjes op de deur’. Dit blijkt een standaard praktijk te zijn, zo leer ik op de internetfora: het bedrijf profiteert ervan dat de klant er met z’n wagen aanwezig is en benadrukt dat dit veilingprijzen zijn voor handelaars in auto’s, vandaar de schommelingen… Na wat aandringen en vermelding dat het om een bedrijfswagen ging, werd het bij mij – om een of andere reden - 6788 euro, niet spectaculair meer en blijkbaar om te paaien.- De geboden prijs bleef luidens wijkopenautos vijf dagen geldig ‘maar kan nog wijzigen mocht een handelaar een hoger bod doen’. Ik lees nergens op fora dat dit überhaupt gebeurt. In mijn geval gebeurde het evenmin, maar je wordt wel aan het lijntje gehouden.- Omdat ik wegens een buitenlandse reis dringend van mijn wagen af moest, ben ik op het bod van 6788 euro ingegaan. Op maandag 9 april is verkoopscontract getekend. Op de website staat dat het geld binnen de 24 uur op de rekening staat. Dat werd ter plaatse meteen gerelativeerd tot ‘enkele dagen, wegens de banktransfer’. Met andere woorden: 24 uur, dat is onzin. De dag zelf kreeg ik een mail met de vraag om de factuur die ik had opgemaakt (en op 9 april mee afgegeven) aan te passen met de ‘juiste bedrijfsgegevens van wijkopenautos’. Ik deed binnen het halfuur het nodige en mailde de juiste factuur door. Eind van de week stond het nog steeds niet op mijn rekening. Navraag op 14 en 16 april via mail leerde me dat de betaling vertraagd was ‘wegens ziekte van een medewerker bij de accountancy’. Na aandringen kreeg ik een mail waarin stond dat het geld op 11 april om 12:21 uur was gestort. Zoveel details, een mens zou het echt geloven.- Op 18 april stel ik vast dat het geld nog steeds niet op mijn rekening staat. Ik mail en bel, krijg nogmaals de verzekering dat het geld betaald is en de vraag ‘of de fout niet bij mijn bank kan zitten’? Ik vraag daarop een bewijs van betaling op, dat mij meteen zou worden bezorgd. Ik krijg die dag nog een andere mail waarin staat dat een en ander ‘met hoogdringendheid zou worden behandeld door de desbetreffende verantwoordelijke’. Ik dring in reply aan en eis het betalingsbewijs op, graag binnen de 24 uur, en dreig met ingebrekestelling. Intussen vraag ik aan mijn bank of zij een mogelijke verlate transfer kunnen natrekken.- Op 19 april mailt mijn bank mij dat er geen transfer naar mijn rekening ‘hangende is’ en dat elke betaling normaliter binnen de drie dagen moet doorgestort zijn. Intussen krijg ik van wijkopenautos opnieuw de mail dat de zaken ‘met hoogdringendheid zou worden behandeld door de desbetreffende verantwoordelijke’. Dat blijkt dus een standaardmail te zijn. Ik ben blijkbaar niet de enige. Juridische stappen dringen zich op.
opgelicht verkopen autos
Wij voerden online, op wijkopenautos.be een formulier in met gegevens over onze auto, waarna wij online een taxatie toegestuurd kregen.Zaterdag daarop zijn wij langs gegaan in deze garage in Temse, waar ze ons vertelden dat dit bedrag van 25 007 euro hun bod is, maar we nog enkele dagen moeten afwachten op een eventueel hoger bod. Maandag hebben wij besloten van een andere wagen aan te kopen met in het achterhoofd het idee dat we al zeker 25 007 euro hebben. We maakten deze week een afspraak met de garage om onze auto definitief te verkopen voor 25 007 euro, donderdag om 17 uur. Tijdens de middag kregen we telefoon dat de verkoop niet doorgaat wegens een stroompanne en verschoven werd naar vrijdag.Wij komen deze vrijdagmorgen toe in de garage, waarop de mensen die in deze garage werken meteen afkomen met verhaaltjes dat er iets verkeerd is gelopen en dat er geen bod is op onze wagen, maar dat ze nieuwe foto’s gingen nemen, een nieuwe testrit gingen maken en ons een nieuw bod gingen geven. Wij zaten daar te wachten, na een half uur geven ze ons een bod van 19 000 euro, 6000 euro minder dus. Waarna ze met verhalen komen dat de prijzen kunnen veranderen etc.Na terug telefonisch contact te hebben gehad met het hoofdbureau dat ons in diezelfde week minstens 3 keer telefonisch heeft gegarandeerd, dat 25 007 euro onze prijs is en dat ook het bedrag is dat op onze rekening zal staan trekken zij zich compleet terug en daar sta je dan. 6 000 euro minder bod en wagen terug mee naar huis want dit is een belachelijk lage prijs voor zo een wagen. Later deze week moeten wij onze nieuwe auto gaan halen, maar hebben wij wel ons geld nodig, geld dat op 4 dagen tijd 6000 euro minder is. Wij hopen via deze weg zoveel mogelijk mensen in te lichten, van hier niet op in te gaan en tweemaal na te denken, vooraleer ze in zee gaan met wanbedrijven zoals deze. We hopen ook zoveel mogelijk de media te kunnen bereiken zodat er niet meer mensen de dupe zijn van websites die louche zijn en mensen in de problemen brengen. Om nog maar een voorbeeld aan te halen dat dit geen eerlijke website is die mensen oplicht het volgende, Er zijn zo meerdere websites waarop je de prijs voor je auto kunt laten berekenen zoals nuautoverkopen.be ook dit hadden wij ingevuld, maar wij kwamen eerst op dezelfde prijs 25 007 euro. Enkele dagen later krijgen wij een mail met, nieuwe taxatie voor uw wagen, 27 600 euro.Wat toch een aanzienlijk verschil is, als je dit bod aanvaard en een afspraak maakt, kom je op exact hetzelfde adres terecht als wijkopenautos.be nadat wij hun daarmee geconfronteerd hebben deden ze alsof ze van niets wisten en zeiden ze dat dit fraude was. Ook toen wij daar stonden in de garage kwamen er zelfs medewerkers tegen ons zeggen dat dit systeem niet eerlijk is en er zo al vele klanten in de problemen hebben gezeten.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten