Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Gesjoemel door parkeerbeambte Streeteo/Indigo
Geachte, op 12/11/2021 om 18:56 uur schrijft een onzichtbare parkeerbeambte te Oostende een retributie uit onmiddellijk na parkeren en verlaten voertuig (dit vermoedelijk vanuit een firmawagen). Onze aankomst/parkeren voertuig ter plaatse is volledig attesteerbaar tot op 1 à 2 minuten na dit via bewijs geldafhaling 2 à 3 km verderop 10 min eerder met file) De retributie wordt enkel uitgeschreven omdat ik sta te bellen vlakbij mijn voertuig net na aankomst. (uur/startminuut oproep (18:56 uur) attesteerbaar via gespekgeschiedenis komt toevallig overeen met exacte uur op retributiebon eveneens 18:56 uur). Ik sta gedurende het hele gesprek vlakbij mijn voertuig en ben op dat ogenblik nog steeds vrij over mijn voertuig te kunnen beschikken en weg te rijden. Op dat ogenblik is geen enkele parkeerbeambte in het straatbeeld te bekennen en wordt de retributie ook niet achter de ruitenwisser geplaatst, er wordt geen enkele fotografische vaststelling op ons voertuig gedaan om 18:56 uur. Het zal pas minuten later zijn - na einde van ons telefoongesprek en steeds vlakbij ons voertuig gebleven te zijn - terwijl wij even weg zijn en ter goeder trouw ons parkeerticket aankopen ter waarde van 3,5 Euro dat deze retributie - op heimelijke wijze - achter de ruitenwisser geplaatst wordt. M.a.w. parkeerbeambte maakt gebruik van onze kortstondige afwezigheid weg van voertuig (3 à 4 min)om zijn retributie te plaatsen achter ruitenwisser dit weerom zonder enige (fotografische) vaststellingen op voertuig te doen van aan- of afwezigheid ticket. (Het uur echter van uitschrijven retributiebon dient overeen te stemmen met het uur plaatsing retributiebon achter de ruitenwisser). Fotografische vaststellingen (enige aanneembare bewijslast) worden nooit uitgevoerd..... Uiteraard omdat uur uitrol retributiebon dient overeen te komen met uur op genomen foto's wat in onze zaak onmogelijk is. Uit principe hebben wij deze retributie steeds weigeren te betalen. o.a. omdat het niet de taak is van een parkeerbeambte om retributies uit te schrijven omdat iemand staat te bellen vlakbij zijn/haar voertuig, deze dient (diende in 2021 althans) echter wel zichtbaar in het straatbeeld en op correcte wijze zijn (fotografische) vaststellingen te doen op voertuig en zijn retributie uit te rollen. Na een twee- jaar durende juridische strijd beslecht voor Vredegerechte te Oostende werd ik veroordeeld door Rechter tot betaling van 440 Euro, u moet weten dat al onze aangebrachte bewijzen en argumenten (belaging en gesjoemel uur ticket) netjes van tafel werden gevaagd door de rechter en dat Streeteo/Indigo met een LEEG dossier (geen enkele bewijslast en ontbreken van elk fotodossier) VOLLEDIG in zijn gelijk werd gesteld ondanks de door de tegenpartij onbetwiste aankoop van ons ticket. Ik stel mij ernstige vragen uiteraard bij het heimelijke optreden van parkeerbeambte maar eveneens bij de partijdigheid van de Vrederechter. Deze manier van handelen door Streeteo/indigo en het uiteindelijke vonnis is volgens mij een volledige aanfluiting van onze rechtssysteem, rechtspraak en rechtsgang en volledig in strijd met het KB aangaande deze materie) Een in het gerecht teleurgestelde politieman met 30 jaar dienst. Als ik zo handel tijdens de uitvoering van mijn Ambt mag ik mij verantwoorden bij comité P en I en sta ik na zes maanden aan de deur......blijkbaar zijn parkeerbeambten bedienden van een privaat bedrijf (dus geen bevoegde ambtenaren) met als gevolg dat willekeur de plak zwaait..... goed bezig......
onterecht retributiebon parking indigo
Ik ontving een retributiebon op parking Indigo ZPV2 met de rede dat mijn voertuig geparkeerd stond in een zone waar parkeerbewijs nodig is. Echter mijn voertuig stond niet op de openbare weg, dus die zone bordeb gelden hier niet voor. Daarenboven was er nergens de vermelding dat ik aan parkeerautomaat vooraf moest parkeren. veel parkings werken al met nummerplaatherkenning, ik had hier geen idee van maar daarnaast staat het ook nergens zo aangeduid dus de bon is onterecht.
Problemen met terugbetaling
Ik had in april 2023 een abonnement lopen bij Indigo Parking Opera in Antwerpen toen de parking door bouwuitvoeringen voor een lange tijd ontoegankelijk was. Ze hadden de klanten hier op voorhand niet van op de hoogte gebracht, waardoor ik op de dag zelf een alternatieve parking diende te zoeken voor de week. Ik nam contact op met de klantendienst met de vraag of ik dan van hun andere parkings kon gebruikmaken met mijn abonnement, maar er werd me in het bericht met referentienummer TKN-2023-2344134598 gemeld dat ze door een interne fout ons inderdaad waren vergeten verwittigen en dat ik in plaats van het gebruik van een andere parking 20% zou terugbetaald krijgen van mijn maandabonnement (wat ik dan deels zou kunnen gebruiken om de kosten van de alternatieve parking te compenseren).Ik heb in de daaropvolgende maanden meermaals contact met hen gehad via mail (en telefonisch) waarbij me telkens werd gemeld dat de boekhouding bezig was met de creditnota's. Sinds ongeveer twee maanden geleden lukt het me echter niet meer om contact op te nemen met hun klantendienst hieromtrent en blijven mijn mails onbeantwoord.Na me zo lang aan het lijntje te houden verwacht ik eenvoudigweg te krijgen wat me meermaals beloofd is, namelijk de compensatie van 20% voor mijn maandabonnement tijdens die sluiting zodat ik de alternatieve parking die ik laattijdig moest zoeken door hun interne fout hier deels mee kan compenseren.
Geen briefwisseling gekregen voor boete
BesteIn juli 2023 kreeg ik plots een deurwaarder van Leroy en partners aan de deur met een dagvaarding voor de rechtbank. Op de brief staat dat ik op 4 februari 2022 een parkeerboete kreeg aan het gemeenteplein in Kontich. Omdat ik dit niet betaald heb komt er nu een dagvaarding bij de rechtbank en een boete van 300.16€. Omdat ik 2 jaar lang van niets gehoord heb, noch email, nog telefoon, nog aangetekend schrijven of zelfs een brief, stel ik de vraag bij indigo waar dit vandaan komt. Zij sturen mij een foto dat ik daar geparkeerd sta maar zonder bewijs dat er dan wel niet een parkeerschijf gelegd zo zijn. Ik antwoord hen dat ik nooit geen boete in de bus gekregen heb en ook geen ander soort communicatie hierover. Zij lieten mij weten dat dit ondertussen bij de deurwaarder terecht gekomen is en dat ik dat met hen moet regelen. Ook van de deurwaarder heb ik geen aangetekend schrijven gekregen. de eerste communicatie die ik zag was de mevrouw met de dagvaarding aan de deur. Ondertussen heb ik de 300€ betaald omdat ik meer kosten wil vermijden. Maar vindt het onterecht dat ik zoveel interest moet betalen voor iets waar ik nooit geen bericht van heb gekregen. Zij zeggen mij een email gestuurd te hebben maar ook daar vindt ik niets van terug. Een bewijs van alle ondertekende aangetekend schrijven of de email willen ze niet sturen. Of ze antwoorden er althans niet op.
Doorlopende contractbreuk
Beste, ik ben sinds 16-10-2021 klant bij Indigo Parking Tinel te Mechelen. Ik heb hier een Abonnement 24/7-formule waarbij Indigo mij een parkeerplaats ter beschikking stelt die ten alle tijden voor mij toegankelijk zou zijn. Ik betaal hier voor een maandelijks bedrag van 75,12 Euro.Het gebeurt echter maandelijks dat ik geen voorbehouden parkeerplaats ter beschikking heb omdat Indigo de parkeergarage bewust laat vollopen. Ik heb Indigo hier al 3 maal voor aangeschreven en kreeg telkens dezelfde response: Er was een probleem met onze telling, dit is nu opgelost.Ik heb hiervoor gemaild op:17-10-202218-11-202215-12-2022Gisteren 15-02-2023 had ik nog maar eens geen parking.Ik stuur geen e-mail meer, want jullie geven enkel een standaard antwoord terug en ondernemen niets. Ik heb met meerdere mensen in de buurt gesproken die ook bij jullie huren, en zij geven exact hetzelfde verhaal. Het bord buiten de parking op de straatkant geeft altijd VRIJ aan, waardoor tal van mensen de parking inrijden, ook als deze vol is, waardoor er enorme files en frustraties in de parking ontstaan. Bewoners en abonnees lopen helemaal vast. Eveneens heeft jullie website geen werkend telefoonnummer. Het nummer schakelt automatisch af. (+32 42682542). Ook worden jullie gebruiksvoorwaarden op de website enkel in het Frans aangeboden.Eveneens is het onmogelijk om een contract of factuur in te kijken via jullie website.Graag dringend een gewenste oplossing. Dit sleept al maanden aan.
Onterechte parkeerboete
Beste, Ik heb op zaterdag 26/11 mijn wagen geparkeerd in de Kerkstraat te Dendermonde. Ik heb 2 euro in de automaat gestoken en er kwam een gratis ticket voor 15 minuten uit. Direct daarop heb ik terug 2 euro in de automaat gestoken met hetzelfde resultaat. Daar ik een afspraak had en er geen andere parkeerplaats was heb ik dan maar een gratis ticket aan de voorruit gelegd. Toen ik terugkwam zat er een retributiebon tussen mijn wissers met een te betalen som van 20 euro omdat er geen geldig ticket aanwezig was . Ik ben nog een tijdje blijven wachten maar de parkeerwachter was niet meer te zien . Toen kwam er een man aangewandeld die vroeg wat er was . Ik zei wat er gebeurd was en hij zei dat hij ook een onterechte bon nog maar pas geleden gekregen had. hij raadde mij aan om naar het gebouw van streeteo te gaan een beetje verder maar dat was gesloten. Ik heb dan gewacht tot maandag daarop en daar zeiden ze dat ik een mail moest sturen naar 'parkeren.dendermonde.be@streeteo.com 'En ze verzekerden mij dat mijn boete zou vervallen als ik 2 keer kort achtereen geld in de automaat gestoken had , dat konden ze nagaan verzekerden ze mij. Daarop heb ik deze mail gestuurd : Zaterdag 26/11/2022 heb ik mijn wagen geparkeerd in de Kerkstraat ter hoogte van nummer 10 rond 14.36u.Ik heb eerst 2 euro in de parkeerautomaat gestoken maar er kwam alleen een gratis ticket uit met een duur van 15 min. , direct daarop heb ik nog eens 2 euro in de parkeerautomaat gestoken met hetzelfde resultaat. Ik heb vervolgens het gratis ticket aan de voorruit gelegd en ben ongeveer 1 uur weggeweest. Toen ik terugkwam was er een retributieticket onder mijn ruitenwisser gestoken met een te betalen som van 20 euro. Ik ben vandaag naar het dichtstbijzijnde gebouw van streeteo Dendermonde geweest maar daar zeiden ze dat ik een mail moest sturen en dat ze het teveel betaalde bedrag daarna konden terugstorten aangezien ik 2 euro teveel betaald heb.Gelieve de parkeerautomaat na te kijken en mij terug te mailen met het resultaat.Deze mail kreeg ik terug : BesteWij hebben uw bericht goed ontvangen en zullen dit binnen een redelijke termijn behandelen.Zodra uw vraag onderzocht is, krijgt u een antwoord toegezonden. Met vriendelijke groetenIndigo-StreeteoDan heb ik even gewacht en kreeg deze mail toe : Geachte, Het is zo dat ongeacht de reden en de al dan niet geplande duur van het parkeren in de betalende zone of een zone met beperkte parkeertijd, er steeds een geldig (virtueel) parkeerbewijs dient actief te zijn of achter de voorruit te liggen. Bij nazicht van het dossier hebben we kunnen vaststellen dat er GEEN geldig (virtueel) parkeerbewijs actief was of aanwezig was achter de voorruit op het ogenblik dat de retributiebon werd uitgeschreven.De parkeerautomaat gaf geen defect aan en ook geen ander parkeerders hebben een melding gedaan dat de automaat geen ticket gaf. Om die reden is de retributiebon terecht uitgeschreven en blijft verschuldigd. Met vriendelijke groeten,Dienst betwistingenDaarop heb ik ook geantwoord : Geachte heer, mevrouwHet spijt me te moeten horen dat jullie mijn mail in twijfel trekken.Volgens het bureau konden jullie nagaan dat er 2 x op korte tijd 2 euro in de automaat gestoken is maar dat hebben jullie blijkbaar niet gecheckt. Waarom zou ik dat doen als er een geldig ticket uitgekomen was , er kwam tweemaal een gratis ticket uit de automaat (dat is al 2 euro teveel)Ik heb ook nog een tijdje staan wachten of er iemand van de dienst zou afkomen maar heb niemand gezien. Ook ben ik naar het bureau geweest op aanraden van een man die daar in de straat liep en zei dat hij een gelijkaardig incident tegengekomen was diezelfde week nog en hij ook niet van plan was te betalen. Het bureau was al gesloten.Ik weet niet wat jullie hiermee willen bereiken en zal eerst test-aankoop hierover raadplegen. Hopelijk checken jullie dit nog eens grondig.Met vriendelijke groetVanaf dan heb ik niets meer gehoord en hebben ze mij een herinnering gestuurd en gedreigd dat ze de invorderingsprocedure zouden verder zetten bij niet betaling.Nu heb ik naar test-aankoop gebeld en daar raadden ze mij aan om toch te betalen (hoe kun je het zelf bewijzen?)maar een klacht openbaar in te dienen via deze weg . Ik vind dit echt niet kunnen en vraag mij af of er nog meer mensen zijn die dit ook tegengekomen zijn? Grjs
Onterechte boete
Beste,Ik heb u reeds van in het begin dat ik de eerste melding kreeg proberen te contacteren om te melden wat de reden was dat ik niet akkoord ga met deze aanrekening.Deze aanrekening was van 11/3/2020 en ging over een parkeerboete die is opgemaakt in een straat waar ik me al jaren parkeerde. De parkeerwachters en parkeerwinkel waren zelf verwonderd dat deze plaats nu ineens niet meer zou mogen. Ik heb daar ook nooit een schrijven van ontvangen van de Stad Mortsel.De enigste reden dat de boete zou opgemaakt zijn, zei de parkeerwachter is omdat ik daar lange tijd zou gestaan hebben, wat ook niet het geval was.Sinds Februari 2020 zit ik eigenlijk al in een Lockdown, het is toen begonnen met een longontsteking. Het virus was ook al aanwezig, blijkbaar reeds van december 2019. Toen waren er al verschillende mensen besmet.En ja voor 11/03 was ik ook al bij de ongelukkigen. 18/03 was de VOLLEDIGE lockdown.Op 11/03 was ik doodziek en kwam van de dokter (had ook koorts) en heb toen mijn wagen op de Lindelei gezet, temeer ik niet op de hoogte was dat deze nu INEENS niet meer mocht met de bewonerskaart. Toen mijn zoon hem 's avonds wou gaan halen zat dus de boete onder mijn ruitenwisser... Toen is de wagen ook in een garage gezet omdat ik toch niet meer ging (mocht) rijden. Bij ontvangst van de boeten heb ik direct gereageerd, ook met de nodige ziekte attesten, maar jullie gavan me niet echt een antwoord. Ja de Stad Mortsel, zei toen ook dat ze hier niets aan konden doen :(Dan deze week kreeg ik dan een brief van de deurwaarder, waar ik effectief niet mee akkoord ga, gezien de punten die ik hier heb aangehaald..Ik woon in Mortsel en u zal zelf weten dat het niet makkelijk is om hier te parkeren, dus was toen ik van de huisarts al heel blij dat ik die plaats weer had.Daarom vraag ik u nogmaals heel beleefd of u deze boete kan laten vallen. Ik wil zeker Corona niet gebruiken zoals vele dat (mis)bruiken, maar ik vind dat ik toch een goede reden heb om dit te vragen aan jullie.Moest ik die dag me niet zo slecht hebben gevoeld, had ik mijn wagen op de Mechelsesteenweg gezet, op de Parking, maar ik had de kracht niet meer.Bedankt voor uw reactie en hopelijk een positieve. Met dank.Met vriendelijke groeten,Chantal
Betwisting van retributiebon
HalloOp 28/8 had ik een retributiebon gekregen terwijl had ik een dag ticket gekocht via 4411 app, ik kan een bewijs van doorsturen. De bedoeling was om een dagticket te kopen voor 2 dagen, op 27/08 had ik een dagticket aangekocht in een parkeer machine en cash betaald.Op 28/08 had ik een dag ticket via 4411 app aangekocht en dit was binnen een kwartier nadat mijn papier parkeerbewijs van 27/08 afgelopen was, ook omdat ik niet in de buurt van mijn auto was. Ik dacht dat dit niet ongebruikelijk is om een nieuwe bewijs binnen een kwartier aan te kopen. Toch had ik een retributiebon van 30 EUR gekregen.Ik vraag een retributiebon te annuleren want ik had een geldige dag ticket aangekocht via 4411 app.Bedankt
retributiebon
Geachte,Op 17/12/2019 komen wij toe op de parking Bekaflaan om 13u52.Wij begeven ons naar dichtstbijzijnde parkingmeter waarop de melding verschijnt dat hij defect is.We gaan naar de volgende meter ( AAR 0122 ) en tijdens het invoeren van de gegevens geeft hij een briefjevan 13:56 tot 14:11. Bij de volgend poging juist hetzelfde.Bij de derde poging een briefje van 13:58 tot 14:13.Hebben dan op de meter gelezen dat we de blauwe schijf moesten plaatsen.Wat we dan ook gedaan hebben te samen met de 3 uitgeprinte tickets achter de voorruit.We waren niet de enige personen in dat geval en die andere personen hebben hetzelfde gedaan.Er had dan toch een belletje moeten rinkelen bij de parkingwachter.Zoveel verschillende mensen met dezelfde tickets en een blauwe schijf is toch niet normaal.Bij aankomst aan de auto vonden wij een volgens ons onterechte retributiebon die wij langs deze weg aanvechten.Bleek ook dat de printende parkeermeter terug werkte.Telefonisch contact was onmogelijk omdat de gebelde persoon bleef volhouden dat wij een verkeerde handeling hadden uitgevoerd (samen met nog meerder mensen die hetzelfde voorhadden)?Er wordt zelfs al gedreigd met een deurwaarderGraag een oplossing
Geen licht op mijn standplaats parking indigo group diamant Antwerpen
Beste De laatste week van augustus heb ik met de verantwoordelijke van parking diamant group indigo gesproken ivm het licht boven mijn standplaats N 76 dat kapot is sinds Juli. Omdat hier geen reactie opgekomen is schreef ik mail 2 September zonder resultaat. Paar dagen later telefoneerde ik naar 02 7111700 waar verantwoordelijke ontvangst van mijn e-mail bevestigd en verzekerd mij dat er iets zal aangedaan worden. Gisteren 1 oktober bel ik nog eens op het zelfde nummer en naar het schijnt heeft niemand over mijn probleem gehord en zelfs nooit mijn mail ontvangen gehad. Dus gesprek eindigde zonder enkele resultaat . Verder zoek ik de andere tel nummers die ik kan contacteren ivm met mijn probleem : 03 232 3042 was geen antwoord , 09 2920287 man heeft telefoon opgelegd , mijn probleem interesseerde hem niet. Omdat er geen licht op mijn standplaats heeft iemand tegen mijn auto aangereden en ik heb paar schades aan beide kanten van vandalisme .Ik parkeer mijn auto sinds 2010 en nooit heb ik problemen gehad sinds vorige jaar toen eigenaar van de parking veranderd is. Ik zou zelf graag een lichtje in de lamp draaien maar moet weten of dit toegelaten is. Dus ik betaald elk maand mijn abonnement maar sta alleen zonder vragen beantwoord en zonder acties uitgevoerd bij problemen en ik weet zelfs niet waar ik terecht kan met vragen. Heel frustrerend .
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten