Terug

Onterechte parkeerboete

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. P.

Naar: Indigo Park Belgium

23/12/2022

Beste, Ik heb op zaterdag 26/11 mijn wagen geparkeerd in de Kerkstraat te Dendermonde. Ik heb 2 euro in de automaat gestoken en er kwam een gratis ticket voor 15 minuten uit. Direct daarop heb ik terug 2 euro in de automaat gestoken met hetzelfde resultaat. Daar ik een afspraak had en er geen andere parkeerplaats was heb ik dan maar een gratis ticket aan de voorruit gelegd. Toen ik terugkwam zat er een retributiebon tussen mijn wissers met een te betalen som van 20 euro omdat er geen geldig ticket aanwezig was . Ik ben nog een tijdje blijven wachten maar de parkeerwachter was niet meer te zien . Toen kwam er een man aangewandeld die vroeg wat er was . Ik zei wat er gebeurd was en hij zei dat hij ook een onterechte bon nog maar pas geleden gekregen had. hij raadde mij aan om naar het gebouw van streeteo te gaan een beetje verder maar dat was gesloten. Ik heb dan gewacht tot maandag daarop en daar zeiden ze dat ik een mail moest sturen naar 'parkeren.dendermonde.be@streeteo.com 'En ze verzekerden mij dat mijn boete zou vervallen als ik 2 keer kort achtereen geld in de automaat gestoken had , dat konden ze nagaan verzekerden ze mij. Daarop heb ik deze mail gestuurd : Zaterdag 26/11/2022 heb ik mijn wagen geparkeerd in de Kerkstraat ter hoogte van nummer 10 rond 14.36u.Ik heb eerst 2 euro in de parkeerautomaat gestoken maar er kwam alleen een gratis ticket uit met een duur van 15 min. , direct daarop heb ik nog eens 2 euro in de parkeerautomaat gestoken met hetzelfde resultaat. Ik heb vervolgens het gratis ticket aan de voorruit gelegd en ben ongeveer 1 uur weggeweest. Toen ik terugkwam was er een retributieticket onder mijn ruitenwisser gestoken met een te betalen som van 20 euro. Ik ben vandaag naar het dichtstbijzijnde gebouw van streeteo Dendermonde geweest maar daar zeiden ze dat ik een mail moest sturen en dat ze het teveel betaalde bedrag daarna konden terugstorten aangezien ik 2 euro teveel betaald heb.Gelieve de parkeerautomaat na te kijken en mij terug te mailen met het resultaat.Deze mail kreeg ik terug : BesteWij hebben uw bericht goed ontvangen en zullen dit binnen een redelijke termijn behandelen.Zodra uw vraag onderzocht is, krijgt u een antwoord toegezonden. Met vriendelijke groetenIndigo-StreeteoDan heb ik even gewacht en kreeg deze mail toe : Geachte, Het is zo dat ongeacht de reden en de al dan niet geplande duur van het parkeren in de betalende zone of een zone met beperkte parkeertijd, er steeds een geldig (virtueel) parkeerbewijs dient actief te zijn of achter de voorruit te liggen. Bij nazicht van het dossier hebben we kunnen vaststellen dat er GEEN geldig (virtueel) parkeerbewijs actief was of aanwezig was achter de voorruit op het ogenblik dat de retributiebon werd uitgeschreven.De parkeerautomaat gaf geen defect aan en ook geen ander parkeerders hebben een melding gedaan dat de automaat geen ticket gaf. Om die reden is de retributiebon terecht uitgeschreven en blijft verschuldigd. Met vriendelijke groeten,Dienst betwistingenDaarop heb ik ook geantwoord : Geachte heer, mevrouwHet spijt me te moeten horen dat jullie mijn mail in twijfel trekken.Volgens het bureau konden jullie nagaan dat er 2 x op korte tijd 2 euro in de automaat gestoken is maar dat hebben jullie blijkbaar niet gecheckt. Waarom zou ik dat doen als er een geldig ticket uitgekomen was , er kwam tweemaal een gratis ticket uit de automaat (dat is al 2 euro teveel)Ik heb ook nog een tijdje staan wachten of er iemand van de dienst zou afkomen maar heb niemand gezien. Ook ben ik naar het bureau geweest op aanraden van een man die daar in de straat liep en zei dat hij een gelijkaardig incident tegengekomen was diezelfde week nog en hij ook niet van plan was te betalen. Het bureau was al gesloten.Ik weet niet wat jullie hiermee willen bereiken en zal eerst test-aankoop hierover raadplegen. Hopelijk checken jullie dit nog eens grondig.Met vriendelijke groetVanaf dan heb ik niets meer gehoord en hebben ze mij een herinnering gestuurd en gedreigd dat ze de invorderingsprocedure zouden verder zetten bij niet betaling.Nu heb ik naar test-aankoop gebeld en daar raadden ze mij aan om toch te betalen (hoe kun je het zelf bewijzen?)maar een klacht openbaar in te dienen via deze weg . Ik vind dit echt niet kunnen en vraag mij af of er nog meer mensen zijn die dit ook tegengekomen zijn? Grjs


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform