Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Nieuwe camper met véél fouten/problemen
Beste,In februari dit jaar kocht ik een splinternieuwe Camper Ford - Font Vendome bij Dicar in Geel.Bij afhaling van de camper, zag ik al dat er een bluts in zat, een kleine wel maar het is een bluts. Het trapje hing los. Al goed liet ik dit noteren op de verkooppapieren. Ze gingen me contacteren wanneer ik mocht komen voor herstel. Niets meer gehoord. Ik contacteer en zelf, oh ja juist... Ondertussen gaan wij een probeer tripje doen met de camper. Dachten we! Op dit weekend kwamen de problemen al als lijken uit de kast gekropen. Zonnepaneel werkte niet, verwarming en warm water werkte niet. Nieuwe camper! Tafel fout gemonteerd! Toen we huiswaarts wilden gaan, platte batterij! Nieuwe camper! Wij dus de camper terug binnen gebracht bleek dat zo goed als alle bedrading fout of niet was aangesloten. Voor de batterij werden we doorgestuurd naar Ford. Deze bleek gewoon volledig stuk te zijn doordat ze verkeerd was aangesloten :-(. 2 dagen later moest Camper weer naar Dicar want bluts ging er uit gedaan worden en tafeltje zou ineens correct gemonteerd worden. Niet dus! Kregen we een mail dat het te druk was in het atelier en ze hier geen tijd voor hadden!!!! Camper zou dus nog eens terug gebracht moeten worden!!!! Een nieuwe camper! Een schande is het hoe ze je daar behandelen! Wij hebben al 2 tanken opgereden door gewoon over en weer te rijden :-( Ik heb geen vertrouwen meer in die camper noch in Dicar! Ze mogen van mij de camper terug nemen.
Nalatigheid dienst na verkoop
Beste, op 12/04/19 ontvingen wij onze bestelde mobilhome.Na verschillende defecten die nooit door jullie zijn opgelost omdat de wachttijd voor een afspraak telkens zo lang was heeft ons de fabricant op een correcte manier geholpen!Maar nu is de maat voor ons vol.Nog nooit heb ik bij u iemand aan de telefoon gehad die vriendelijk was en een gepast voorstel of oplossing had.Even een oplijsting tot nu toeOp 27/09/19 vraag ik een afspraak voor de herstelling van onze wabasto verwarming door een losgekomen kabel.Wachttijd 8 weken, zie mails met mevr. N.van 4/10/19 enz...We hebben het zelf opgelost met een afspraak bij de officiële dealer van webasto op 15/10/19Mail van 25/10/19 voor herstelling satelliet en 31/10/19, geen afspraak mogelijk voor ons verlof! Zelf moeten oplossen via Teleco.Vochtmeting laten doen op 14/05/20, we zijn niet in het bezit van het garantie boekje van Benimar, ze zouden er één aanvragen en ons opsturen, tot op heden nog steeds niet ontvangen!Vandaag 12/02/21 neem ik telefonisch contact op met de technische dienst voor de achteruitrijcamera die een alarm toon geeft en krijg als antwoord, ja maar mevrouw het is 15 minuten voor sluitingstijd, ik kan u niet meer doorverbinden om dit op te lossen!Ik vraag of het dan mogelijk is om het bij te boeken bij onze afspraak van de vochtmeting? Krijg ik als antwoord nee dat gaat niet maar kan u niet online een afspraak maken?Waarop ik gezegd heb, laat het maar ik los het maar weer zelf op en heb ingehaakt!Hoe moeilijk kan het zijn om een afspraak in te boeken als ik iemand aan de lijn heb?Toen we overwogen een mobilhome aan te kopen kregen we wekelijks telefoon of we al beslist hadden.Eens gekocht hebben jullie de centen en laten de klant letterlijk in de kou staan!Nooit of nooit zullen jullie aan ons nog iets verkopen dat staat vast.Hopelijk is ons garantie boekje er als we “ moeten” komen voor de vochtmeting op 13 april.Jammer, zo een grote zaak die heel ervaren personeel heeft om een mobilhome te verkopen maar totaal geen dienst na verkoop kan bieden!..Met vriendelijke groet,Guido en Suzy Dewil-Prevot
schade aankoop nieuwe mobilhome
Beste,Op 16/7/2020 hebben wij onze nieuwe mobilhome opgehaald.s'Avonds heb ik al een email gestuurd dat de glasplaat van het vuur los ligt. Vandaag 17/7/2020 werkt de radio ineens niet meer. De handrem blijft hangen. Als ik bel om dit te melden en zeg dat dit niet kan met een nieuw voertuig krijg ik het onbeschofte antwoord 'ja je ziet dit kan wel' en moet dan 2 weken wachten eer ze het willen nakijken! Geld ontvangen en de vriendelijkheid is ineens ver zoek.
Verkooptrucs
Afspraken gemaakt en bij het zetten van handtekening worden er veranderd. Nieuwprijs wordt gevraagd aan showroommodel waar dagelijks vele bezoekers de mobilhome testen en gebruiken. Nieuwprijs voor gebruikte leefruimte dus, terwijl bijna ondertekent contract gebaseerd is op andere opties en beloofd nieuw toestel. (showroommodel vertoonde reeds gebruiksmankementen zoals oa kapot verduistering) Na contact met salesmanager wordt meegegeven dat ze deze toch snel verkocht krijgen dus daar geen rekening mee houden. Weinig respect voor die waar dit geen flutbedragen zijn. Geen correcte manier van werken.
Problemen met de mobilhome
Mei 2018 koop ik een mobilhome bij Dicar te Geel die ik mag afhalen 21 november 2018.Bij de afhalen krijg ik de melding dat er een bult is in het paneel en dat hij hersteld word in 2019.Twee weken na afhaling stellen we vast dat de verwarming het niet doet, na 6 maal telefonisch contact ben ik met het voertuig naar daar gereden een 65km enkel rit.Daar krijg ik te horen dat ze mij verkeerd informeren om de verwarming te resetten.Enkele dagen later vullen we de watertank ook hier hebben we problemen mee, na 3 telefoon gesprekken en 2 maal beloofd dat ze terug bellen heeft een verkoop medewerkster het kunnen oplossen. Na onze eerste aankomst bij vertrek stellen we vast dat het kookfornuis niet werkt en het liftbed.Weeral telefonisch contact genomen waar ze beloven contact terug op te nemen en dit tot 4 maal toe. Uiteindelijk om 17u15 contacteren ze ons maar helaas kunnen ze ons niet helpen en vragen een herstellingsaanvraag in te dienen en stoppen dan maar ons weekend.Maandag 10/12/18 krijgen we een mail dat ons voertuig pas 10/12/18 hersteld kan worden. Ik ga hier niet mee akkoord en heb nu 2 maal contact gehad waar ik het antwoord krijg na dat ik meld dat ik kerstmis met de mobilhome op vakantie wens te gaan dat zij er niets aandoen kunnen dat wij op vakantie wensen te gaan en dit ons probleem is.De persoon van Dicar haar woorden zijn, mijnheer wij leveren 60 voertuigen per week en herstellen er 35 per week vindt u dat niet voldoende, als u op vakantie wil gaan met kerstmis is dat uw keuze niet de onze, als ik nu naar de tandarts ga moet ik ook een maand wachten.Ik vraag mij dan af na een aankoop van €60000 waar de waarde, service en kwaliteit zit van dit bedrijf.
DIENST NA VERKOOP
21/10/2016 hebben wij een mobilhome gekocht bij deze firma ,hierbij hebben we ook een voortent gekocht waarvan zij een rail geplaatst hebben om deze voortent te plaatsen vorig weekend hebben wij voor de eerste keer deze tent willen plaatsen ,na plaatsing duurde het 5 min of deze rail lag eraf,ook constadeerden wij dat weekend dat de frigo niet goed meer koelde dus 19 april 2017 nam ik contact op om dit te laten herstellen zij raadden me aan om met de mobilhome ter plaatse te komen dit heeft mijn man dan gedaan vrijdag den 21 ste april ze hebben hem met een kluitje int riet gestuurd en hem een afspraak gegeven voor 6 juni 2017 terug te komen ze hebben de mobilhome niet bekeken ook waren ze niet zeker dat het herplaatsen van deze rail onder garantie was de persoon die zich hiermee bezig hield was niet aanwezig. Zondag zijn wij op hun aanraden terug gekomen met onze mobilhome daar hebben ze ons 4 uur laten wachten eer de betreffende persoon aanwezig was,deze beloofde ons dat alles in orde zou komen en ook hadden wij gevraagd dat wij niet vroeger een afspraak konden krijgen vermits wij 24 mei 2017 vertrekken op verlof naar italie en we dan toch graag zouden hebben dat onze frigo fatsoenlijk zou koelen dit gingen ze ook in orde brengen. Vandaag 24 april krijgen wij telefoon van dicar dat onze afspraak niet vervroegd kan worden omdat er heel veel werk is aan de frige maar ze hebben deze nog eens niet bekeken dus misschien is er maar een kleinigheidje aan het is tenslotte een frigo van minder dan een jaar oud.Wij vinden het niet kunnen dat wij nu op verlof moeten vertrekken zonder frigo als we moeten wachten voor onze voortent dat vinden wij niet zo erg wij willen zelfs betalen om onze frigo te laten maken we kunnen echt niet zonder....
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten