Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Weigering terugbetaling aangekocht artikel
Beste, Op 11/11/24 wilde ik een spelletje kopen via de online store van Playstation. Ik vergeleek het spel Gran Tourismo 7 deluxe edition €99.99 en de gewone versie van €79.99 na betaling en afrekening van mijn visa zag ik dat beide games aangerekend ware op mijn visa en deze per ongeluk allebij blijkbaar in mijn winkelwagen stonden zonder dat ik het opgemerkt had. Aangezien beide spellen eigenlijk dezelfde zijn maar enkel bij de deluxe versie je extra credits krijgt heb ik een aanvraag gedaan voor de terugbetaling van de normale versie van het spel omdat je uiteraard niets bent met 2x hetzelfde spelletje. Deze terugbetaling werd geweigerd omdat de bedenktijd van 14 dagen verlopen was. Naar mijn mening heeft dit niets met bedenktijd te maken Aangezien het om een vergissing gaat en het spel per ongeluk 2x aangekocht is geweest. In vind dit regelrechte diefstal en klantvriendelijkheid is hier ver te zoeken. Kunnen jullie mij helpen met het terugvorderen van 1 spelletje Aangezien ik op mijn playstation niets ben met 2 defezelfde games. Ik voeg in bijlage enkele zaken toe ter bewijs.
Ongeautoriseerde betaling
Beste Er is een betaling van 39.99 euro van mijn Paypal afgegaan, na contactering van Playstation heb ik niemand aan de lijn gehad en via de chats stuurden ze me door. Hierna Paypal gecontacteerd, deze zeggen dat ze er niet tussenkomen en dit is tussen Playstation en mij. Van Paypal ook een contact e-mail gekregen van Playstation waarna ik hun dan driemaal heb gecontacteerd, maar geen reactie. Ik weet niet voor wat dit geld is afgegaan en niemand wilt me helpen.
PS4 weg geschonken
Beste, Begin september nam ik een nieuw abonnement. Bovenop een 2de abonnement, omdat jullie de mogelijkheid niet geven om GTA in hetzelfde gezin tegen elkaar te spelen. Daarvoor moet men een 2de duur abonnement afsluiten. De 2de playstation is weg geschonken, graag wil ik dus het abonnement die nog 2 maand geldig is terug betaald. Oorspronkelijk had ik gewoon de 2 abonnementen bij elkaar gevoegd zien worden, maar dit blijkt niet mogelijk. Ook een terugbetaling is niet mogelijk. Er is veel onmogelijk bij Playstation, het gebruik van de klant en de vreugde daaraan verbonden komen duidelijk op de 2de plaats. Op de eerste plaats staat geld, jammer dat jullie zo geldzuchtig zijn. Een volgend abonnement komt er niet meer, ik zal dezelfde zin toepassen als jullie bij een volgende betaling. Jammer maar ik kan je verder niet helpen. Tenzij jullie een inspanning kunnen doen naar mij, de klant dus ... Met teleurgestelde groeten, Youri V
Garantie probleem dualsense edge
Geachte mevrouw/heer, Op 23/01/2023 kocht ik via de playstation website de dualsense edge controller aan. Ik stel echter vast dat er stickdrift opgetreden is die het gebruik enorm moeilijk maakt. Online zijn er geen vervangmodules beschikbaar. Ik nam op 24/07/2024 contact met jullie op, want voor een of andere reden kan het enkel zo. Toen ik na een kort initieel contact doorverbonden werd was ik 40 minuten aan het wachten maar kreeg ik geen hulp. Toen ik het de volgende dag opnieuw probeerde ging het gelukkig wel maar werd ik nu drie keer doorgestuurd naar verschillende personen, waar een van de medewerkers probeerde te beweren dat er maar 1 jaar garantie is… Kwam ik terug bij de eerste persoon die ik aan de lijn had. Deze heeft me dan geholpen, gaf me een casenummer zoals hierboven meegegeven en beloofde me dat ze via mail contact zouden opnemen om me verder te helpen. Na enkele mails over en weer waar ze zeiden dat de dienst het druk had en ik meermaals vroeg hoe het nu eigenlijk zat kreeg ik na 10 dagen geen antwoord. Daarom nam ik opnieuw telefonisch met jullie contact op op 30/08/2024. De persoon waar ik nu contact me had gaf toe dat het inderdaad wel lang duurt en dat ze een reminder naar de dienst zou sturen en dat ik zeker de dag zelf nog een email van hen mocht verwachten. Zoals u kan raden is dit uiteraard niet gebeurt. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 06/09/2024 me een duidelijk antwoord te geven over wat jullie kunnen doen voor mij, of ik de volledige controller terugstuur of u me een vervangstick kunnen geven. Daar wil ik ook nog aan toevoegen dat het extreem verdacht is dat er nergens nog extra sticks beschikbaar zijn en dat jullie klantenbot op de website klanten aanraad sketchy third party websites te gebruiken om toch een vervangstick te kunnen krijgen. Ik zal zeker nooit meer direct via de playstation website iets kopen… Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht
Factuur met onverklaarbare toegevoegde kosten die al gedekt werden dmv PlayStation Store kaart
Geachte bemiddelaar, Op 09/07/2024 heb ik bij Kruidvat (filiaal Beringen) enkele PlayStation Store kaarten gekocht met valuta van 10 en 50 euro. Deze kaarten dienen om het bedrag toe te voegen aan mijn PlayStation Portemonee, waarna ik met deze waarde aankopen kan maken in de PlayStation Store (Oa voor Games en Supplementen). Mijn intentie was om met deze waarde 2 games te kopen namelijk Horizon Forbidden West en Skyrim anniversary edition upgrade. Ik heb de codes correct ingevuld, en vervolgens werdt de waarde van €60,- toegevoegd aan mijn portemonee zodanig ik de aankopen kon maken. Dit heb ik gedaan en de waarde werdt vanzelfsprekend onmiddellijk van mijn account gehaald dus is alles naar mijn mening correct en eerlijk verlopen. Echter krijg ik dezelfde avond een mail van mijn internetprovider (Telenet) waar ik een factuur dien te betalen van €184,34. Normaliter bedraagt mijn factuur +- €85,- en ik ben van de volste overtuiging dat wij deze maand géén extra kosten hebben gemaakt die de €100,- extra kunnen verklaren. Ik heb allicht per direct contact opgenomen met de klantendienst van Telenet, waar zij me vertelden dat ik toestemming heb gegeven via mijn iPhone dat PlayStation aankopen mag doorrekenen via Telenet Pay (een app verbonden aan mijn abonnement) Ze hebben dus bevestigd dat de €100,- te wijten was naar aankopen gemaakt via mijn PlayStation account, welke PlayStation dus hebben doorverrekend naar Telenet. Echter zijn er geen aankopen gemaakt buitenuit de 2 games, die dan betaald werden via de Playstationkaart aangekocht bij Kruidvat. Ik heb dus meer dan dubbel de prijs betaald voor de aankopen die ik gemaakt heb gezien de waarde van mijn PlayStation portemonee is afgehaald én er €100,- etra kosten werden aangerekend op mijn Telenet factuur. Ik heb onbevangen de factuur van 184,34 direct geboekt om problemen te vermijden maar ik vraag me nu wel af waar het is fout gegaan. Ik ben al jaar en dag klant bij Telenet, én bij PlayStation, waar er een duurzaam vertrouwen is opgebouwd dat nu wel geschonden is langst mijn kant. Ik zou graag een gedetailleerde factuur willen inkijken waar duidelijk in staat welke kosten er gemaakt zijn, en wat er gebeurd is met die €100,- die ik niet gebruikt heb, en een eventuele compensatie vragen ter herstellen van mijn vertrouwen. Ook wil ik graag weten hoe ik deze zaken toekomstgericht kan vermijden. Kan U mij hierbij assisteren, gezien ik deze zaak zo snel mogelijk uitgeklaard wil hebben. Ik voeg alle nodige bewijsmaterialen in bijlage. Ik laat deze brief opmaken door mijn tweelingbroer (Kenan François Helga Babayigit) daar ik niet de sociale capaciteiten heb om desbetreffend schrijven uit te voeren, en ikzelf lijd aan Neurofibremathose Type 1 met ten gevolge een motorische en mentale beperking. Ik dank U bij voorbaat. Met de meeste belangstelling verwacht ik een reactive Uwerzijds af. Met genegen groeten, Tariq Babayigit
Garantie geweigerd
Beste,Ik heb vorig jaar in februari een Playstation VR2 headset gekocht (dmv een pre-order in november 2022 rechtstreeks bij Playstation Direct, de online winkel van Playstation zelf, de headset werd op 22/02/2023 geleverd) en aangezien bij één van de lenzen de beschermlaag beschadigd is, is de beeldkwaliteit serieus verminderd (wazig, mistig beeld in het rechteroog).Ik heb telkens de instructies gevolgd om de lenzen op een veilige manier te kuisen, enkel met een microfiber doek zonder vloeistof, het is zelfs de microfiber doek die bij de vorige versie van de Playstation VR headset bijgeleverd werd (PSVR2 had geen meegeleverde doek).Op een Facebook forum voor PSVR2 gebruikers (PSVR 2 Community) is dit wel een probleem die door meerdere vermeld wordt, maar dit terzijde.Ik heb op 17/04/2024 de helpdesk van Playstation Belgie gecontacteerd (nummer 025884240) en was in gesprek met iemand die denk ik op de afdeling in Nederland werkt.Hij gaf aan dat de fabrieksgarantie van deze Playstation VR2 headset maar 1 jaar is en deze dus overschreden is.Toen ik zei dat de wettelijke garantie op electronica in België 2 jaar was, hielden ze voet bij stuk en kreeg ik een email met hun uitleg.De reparatiekosten zouden 300€ bedragen, wat ongeveer de helft is van de aankoopprijs.Dit is de inhoud van de email:Hallo Bart,Bedankt voor je contact met PlayStation Support.We begrijpen dat je een vraag hebt over onze garantievoorwaarden. Je geeft aan dat je graag wilt weten waarom onze fabrieksgarantie 1 jaar is in plaats van de Europese garantietermijn van 2 jaar.Laten we voorop stellen dat de consumentengarantie in Nederland behoorlijk ingewikkeld geregeld is, maar we zullen dit verder proberen toe te lichten. Wij als fabrikant hebben geen wettelijke verplichting naar de consument, tenzij we een bepaalde fabrieksgarantie bieden. Wij bieden 1 jaar fabrieksgarantie en zijn daardoor verplicht jou ook in dat jaar te helpen als je problemen ervaart met jouw PlayStation, mits je kunt voldoen aan onze garantievoorwaarden natuurlijk.Er bestaat verder geen Europese wet omtrent consumentengarantie, dit is een richtlijn waar elke deelstaat (land) zijn wet op dient te baseren, zolang deze maar in het voordeel van de consument uitvalt. Nederland heeft besloten om deze richtlijn niet over te nemen. In Nederland heb je namelijk recht op een deugdelijk product. In de praktijk houdt dit binnen de garantietermijn in dat de winkelier dient aan te tonen dat het defect door jou als consument is veroorzaakt. Na deze garantieperiode dien jij als consument aan te tonen dat het product al defect was ten tijde van de aankoop (een fabricagefout).De regelgeving betreffende deze garanties gaan exclusief over de verkoopovereenkomst tussen de consument en de verkoper. De fabrikant heeft hier dus niets mee te maken.Meer informatie over de wettelijke garantie kun je terugvinden in onderstaande link van de Rijksoverheid:https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-productWe raden je tenslotte aan om ook jouw garantieverzoek bij de verkoper neer te leggen wellicht heeft deze afwijkende garantievoorwaarden.Mocht je nog verdere vragen en/of opmerkingen hebben, dan horen we het graag.Met vriendelijke groet,Het PlayStation-ondersteuningsteamIs het normaal dat ze mij doorverwijzen naar de Nederlandse wetgeving?Ik had duidelijk aangegeven dat ik in België woon.Klopt hun uitleg dat hun fabrieksgarantie van 1 jaar voorrang heeft op de Europese (of Belgische) wettelijke garantie van 2 jaar?Playstation is zowel de fabrikant als de verkoper, telt dan de wettelijke garantie voor de verkoper niet?Alvast bedankt!BartPS. ik had vorige maand de klacht naar Sony gestuurd zonder reactie te krijgen, ik had niet gezien dat ik via Test Aankoop rechtstreeks naar Playstation een klacht kan sturen dus maakte ik deze opnieuw aan.PS2: Voor Test Aankoop: het lopend dossier nummer is 09949450, deze klacht mag daar aan gelinkt worden
Problemen met garantie
Beste ik heb mijn psvr2 op 4 maart 2023 aangekocht op Playstation direct.com. ik heb het product gebruikt zo als het hoort. En altijd zorg voor gedragen . Na gebruik altijd opgeborgen in een case en de lensen schoon gemaakt met een microvezel doekje . Met gebruiken heb ik gemerkt dat de linker lens wat wazig was. En grondig gecontroleerd en zag rare vekken op die lens die niet weg gaan met een microvezel doekje. Bij deze ben ik opzoek gegaan op redit en facebook of dat ik de enige ben met deze problemen. Blijkt dat ik niet de enigste was veel meer mensen hebben deze probleem met hun lensen de meest van hun hebben een vervangend toestel terug gekregen. Ik heb dan Playstation gecontacteerd op 12 januari 2024 ik heb een retour label gekregen om de toestel terug te verzenden. Ik heb nu 3 weken gewacht en heb geen info gekregen of dat toestel terecht was of herstelt was. Ik heb dan zelf terug gebeld op 1 februari 2024 wat de stand van zaken waren . En krijg te horen dat de toestel terecht is en dan kreeg ook te horen dat deze niet onder de garantie valt en dat ik zelf voor de kosten moet op draaien ik het duidelijk gemaakt dat ik heel veel zorg de toestel gebruik en ook gebruikt zo als het hoort en ook dat ik niet de enige was met deze problemen en alle andere kregen een vervang toestel en ik niet wat straffen is dat de toestel niet onder de garantie valt de referentie nu is 23099447 ik vind het rare dat mensen met de zelfde probleem toch een vervang toestel krijgen en ik niet
Weigering restitutie aanvraag
Beste, een tijdje geleden op 07/Dec/2023 hebben wij via het online aankoopplatform (Playstation Store) een DLC pakket Disney Dreamlight Valley: A Rift in Time (Extra) aangekocht op mijn hoofdaccount met 2 profielen.Echter aangezien het spel enkel gespeeld wordt op één van de 2 profielen zijn we er achter gekomen dat deze aankoop rechtstreeks gekoppeld is met het profiel waarop de aankoop uitgevoerd wordt.Aangezien dit bovenstaande niet eenduidig vermeld werd tijdens de aankoop, is deze aankoop gebeurd via het foutieve profiel.Dit hebben wij binnen de 14 Dagen gemeld en een restitutie (terugbetaling) aangevraagd voor deze aankoop.We hebben zelf de aankoop nog niet gedownload of gespeeld op mijn hoofdprofiel waarop de foutieve aankoop op gebeurd is.Volgens het restitutiebeleid van PlayStation voldoen we aan de voorschriften, echter weigert PlayStation dit goed te keuren.Na veel mail-verkeer is reden die zij opgeven namelijk: Helaas kunnen wij voor spelvoorwerpen zoals DLC's of in-game aankopen geen terugbetaling aanbieden. Dit komt omdat je direct beschikking hebt tot het spelvoorwerp in het spel en we dit product daarom niet meer in retour ontvangst kunnen nemen.De voorschriften van hun restitutiebeleid op de officiële website: https://www.playstation.com/nl-be/support/store/ps-store-refund-request/Onder deze categorie vallen volledige games, downloadbare content, in-game verbruiksartikelen en season passes.Na aanschaf van dit type content via de PlayStation Store, heb je 14 dagen om restitutie aan te vragen. Als je al bent begonnen met het downloaden of streamen van de gekochte content, kom je niet in aanmerking voor restitutie, tenzij de content niet werkt.Neem contact met ons op om restitutie aan te vragen voor dit type content.De uitleg die we dus via mail krijgen en hun eigenste voorschriften op de website vermeld zijn dus totaal verschillend.Dit is absoluut ontoelaatbaar en valt onder de categorie van misleidende informatie.Wij eisen een volledige terugbetaling van het aankoopbedrag met een waarde van €29,99, dit aangezien we volledig voldoen aan de vereisten voor restitutie.Dank bij voorbaat.Met vriendelijke groeten,Jeroen Van Beurden
onbevoegde betalingen
beste, er wordt mij 2300€ in rekening gebracht die mijn kind onbewust gebruikt heeft ,Visa kaart 1-malig. gebruikt en achteraf geen ID meer gevraagd , er werden meer dan 55 betalingen geregistreerd op 3 wekengelieve mij ASAP te contacteren
Stopzetten betalingen
Beste,Mijn 12-jarige zoon heeft een Playstation5 gekregen. Hij heeft ook een bankkaart waar we geld op zetten om op school iets te eten te nemen ofzo. Niet meer dan €20 voorlopig. Nu stellen we vast dat zijn geld allemaal gaat naar iets van PlayStation netwerk Nederland. Het gaat om maandelijks bedragen van €3,52, €9,99, €8,99 € en zelfs €19,99! Volgens de bank zijn dit abonnementen die mijn zoon hebben goedgekeurd. Hij kan nu nergens meer vinden hoe hij dit alles kan stopzetten. We zitten al bijna aan €100!! Hoe kan een kind van 12 jaar zonder toestemming van de ouders zo een contracten aangaan! Dat is toch pure oplichterij. En nergens kan dit ook maar ergens stop gezet worden. We durven geen geld meer op de kaart zetten want als er iets opstaat is er onmiddellijk een bedrag van PlayStation af. Dit is niet normaal! Kunnen jullie mij aub uitleggen hoe ik deze malafide praktijken kan stop zetten. Mijn kind is nog maar 12 jaar hij had dit nooit mogen kunnen doen dus jullie zijn in fout. Graag een snelle reactie aub.Mvg Beyens Ellen
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten