Terug

Weigering restitutie aanvraag

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: Playstation

07/01/2024

Beste, een tijdje geleden op 07/Dec/2023 hebben wij via het online aankoopplatform (Playstation Store) een DLC pakket Disney Dreamlight Valley: A Rift in Time (Extra) aangekocht op mijn hoofdaccount met 2 profielen.Echter aangezien het spel enkel gespeeld wordt op één van de 2 profielen zijn we er achter gekomen dat deze aankoop rechtstreeks gekoppeld is met het profiel waarop de aankoop uitgevoerd wordt.Aangezien dit bovenstaande niet eenduidig vermeld werd tijdens de aankoop, is deze aankoop gebeurd via het foutieve profiel.Dit hebben wij binnen de 14 Dagen gemeld en een restitutie (terugbetaling) aangevraagd voor deze aankoop.We hebben zelf de aankoop nog niet gedownload of gespeeld op mijn hoofdprofiel waarop de foutieve aankoop op gebeurd is.Volgens het restitutiebeleid van PlayStation voldoen we aan de voorschriften, echter weigert PlayStation dit goed te keuren.Na veel mail-verkeer is reden die zij opgeven namelijk: Helaas kunnen wij voor spelvoorwerpen zoals DLC's of in-game aankopen geen terugbetaling aanbieden. Dit komt omdat je direct beschikking hebt tot het spelvoorwerp in het spel en we dit product daarom niet meer in retour ontvangst kunnen nemen.De voorschriften van hun restitutiebeleid op de officiële website: https://www.playstation.com/nl-be/support/store/ps-store-refund-request/Onder deze categorie vallen volledige games, downloadbare content, in-game verbruiksartikelen en season passes.Na aanschaf van dit type content via de PlayStation Store, heb je 14 dagen om restitutie aan te vragen. Als je al bent begonnen met het downloaden of streamen van de gekochte content, kom je niet in aanmerking voor restitutie, tenzij de content niet werkt.Neem contact met ons op om restitutie aan te vragen voor dit type content.De uitleg die we dus via mail krijgen en hun eigenste voorschriften op de website vermeld zijn dus totaal verschillend.Dit is absoluut ontoelaatbaar en valt onder de categorie van misleidende informatie.Wij eisen een volledige terugbetaling van het aankoopbedrag met een waarde van €29,99, dit aangezien we volledig voldoen aan de vereisten voor restitutie.Dank bij voorbaat.Met vriendelijke groeten,Jeroen Van Beurden


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform