Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
S. M.
29/05/2025

Onterechte factuur op mijn naam

Geachte mevrouw/heer, Zoals eerder vermeld, heb ik het appartement gelegen aan de Boudewijnlaan 40 bus 4, 2220 Heist-op-den-Berg op 11 juli 2022 verlaten. Ter staving van deze klacht voeg ik de nodige bewijsstukken toe. Het elektriciteitsverbruik werd correct afgesloten door Eneco. Echter, is er bij hen iets misgelopen waardoor het gasverbruik op mijn naam geregistreerd bleef staan. In 2022 en 2023 heb ik meermaals telefonisch contact opgenomen met Eneco, waarbij telkens werd bevestigd dat de gasfacturen correct aan de nieuwe huurder zouden worden doorgestuurd. Helaas is deze toezegging nooit nagekomen. Tot op heden blijven mijn e-mails aan uw dienst onbeantwoord, terwijl ik herhaaldelijk dezelfde standaardmail ontvang met een dringend verzoek tot betaling. Het enige inhoudelijke antwoord dat ik heb ontvangen luidt als volgt: "De stopzetting van het gascontract stroomde jammer genoeg pas door naar ons facturatiesysteem op 14/03/2023. Hierdoor ontving de klant nog voorschotfacturen. Omdat deze facturen reeds zijn opgenomen in de slotafrekening, kunnen deze helaas niet meer geannuleerd worden." Het kan echter niet de bedoeling zijn dat ik verantwoordelijk word gehouden voor diensten die ik niet heb afgenomen, en waarvoor de fout bovendien ligt bij de leverancier, ondanks het feit dat ik tijdig en correct heb gehandeld. De elektriciteitsaansluiting werd immers correct afgesloten, maar het gasverbruik bleef onterecht op mijn naam staan. Er zijn duidelijke bewijzen dat ik deze diensten niet heb gebruikt. Ik aanvaard dan ook niet dat ik een bedrag van 483,46 EUR moet betalen door een administratieve nalatigheid van de leverancier. Het correct afsluiten van het elektriciteitscontract bevestigt dat ik mijn verantwoordelijkheid heb genomen. Dat Eneco dit niet correct heeft doorgetrokken naar het gasverbruik, kan mij niet worden aangerekend. Ik ben uiteraard bereid om te betalen voor diensten die ik zelf heb verbruikt. Aangezien dat hier niet het geval is, verzoek ik u om de betrokken facturen op mijn naam te crediteren, uiterlijk tegen 16 juni 2025. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Het ondertekende overnamedocument, waarin zowel mijn vertrek als de overname door de nieuwe huurder worden bevestigd op datum van 11/07/2022. - Het attest van verblijf, dat ik bij de gemeente heb verkregen, waarin staat dat ik sinds 09/07/2022 in Vilvoorde sta geregistreerd.

Afgesloten
M. A.
30/12/2024

Intimidatie en bedreiging

Korte beschrijving van uw probleem EOS Contentia valt me lastig hoewel ik helemaal geen zaken doe met dit bedrijf. Eerder heb ik een klacht ingediend tegen Luminus omdat ze een tweede afrekening van me vroegen nadat ik de eerste afrekening al had betaald, daarna heb ik contact opgenomen met Fluvius voor hulp tegen Luminus. Nu heb ik bewijs dat Luminus mij onredelijke bedragen vroeg, die ik heb wel betaald. En in plaats van mijn geld terug te krijgen, word ik lastig gevallen en daadwerkelijk bedreigd door EOS Contentia om nog meer te betalen.

Afgesloten
A. H.
14/10/2024

Oproepen en sms’en van EOS Contentia

Beste Ik krijg de laatste tijd berichten en telefoons van EOS Contentia Belgium i.v.m. voor een schuld dat niet van mij is. Ik heb het nummer geblokkeerd, omdat ik dacht dat het een of andere spam telefoongesprek is. Kunt u mij hierbij helpen, zodat zij mij niet meer bellen of een sms sturen a.u.b. Alvast bedankt! Met vriendelijke groeten Albert Hasani

Afgesloten
S. L.
21/08/2024

Betwisting eindfactuur

Betreft: Betwisting van factuurnummer [1015483466 ] van [08.08.2024] Geachte mevrouw/heer, Op [08/08/24] heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 2530,68. Dat moet echter een vergissing zijn: [Het verbruik voor gas en electriciteit is dermate hoog dat we als gezin van twee personen bijna gelijkgesteld worden met een klein industrieel verbruik. Graag zou ik willen dat jullie een herziening doen van de betreffende factuur, alsook de meterstanden opnieuw laten opnemen door Fluvius zodat zij kunnen kunnen controleren of deze wel correct zijn. ]. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. Graag zo snel mogelijk antwoord van jullie. Deze factuur blijft geblokkeerd tot alles terdege is uitgeklaard betreffende dit immense verbruik. Met vriendelijke groet, Familie Librecht Boudewijnlaan 197 9300 Aalst

Afgesloten
S. D.
1/07/2024

AFREKENING LUMINUS

Geachte, Na enkele gesprekken met luminus medewerkers ,die ons verzekerden het probleem van een veel te hoge afrekening te bekijken ,kreeg mijn dochter een mail van Contentia. De medewerker die ik laatst (04/06 , 8,41 min) aan de lijn had verzekerde mij dat dit grondig onderzocht zou worden want dat de afrekening extreem hoog was voor een meisje alleen die bijna nooit thuis was en kwam eten en douchen bij haar ouders! Echter kreeg ik geen telefoontje. Ikzelf wou afwachten om te bellen om hen toch de kans te geven alles te bekijken. In plaats van een telefoontje kregen we dus deze mail van Contentia. Nadat ik een klacht indiende bij FLUVIUS kreeg ik een mail dat de BEGIN METERSTANDEN niet kloppen... Kennelijk staan er nog 2 voorschotfacturen bij deze afrekeningen maar ook dit moesten we niet betalen tot er duidelijkheid was. In bijlage de mail van FLUVIUS. Hopend op een CORRECTE afhandeling. De kosten voor deze tussenkomst van CONTENTIA zijn dan uiteraard niet voor mijn dochter bestemd. MVG.Degryse Sofie-Justine Bourdau

Afgesloten
A. M.
23/02/2024

Valse bestelling op mijn naam !

Ik zou voor een totaalbedrag van 828,07€ aan een factuur hebben bij unigro ( waar ik nog NOOIT eerder iets besteld heb ) bewust ook omdat dit op krediet is , en ik daar liever niet aan begin ! Nu heb ik sedert een maand of 3 plots op mijn naam maar op het adres van mijn schoonouders al 2 maal een factuur ontvangen van eos contentica Belgium s.a./n.v. met een achterstallige betaling ! Het rare is wel mijn voornaam+ achternaam staat op de brief maar niet mijn adres maar dat van mijn schoonouders alsook na mailen en bellen naar dit bedrijf vertelden ze mij dat de bestelling waarover het gaat naar een afhaalpunt is gestuurd en daar opgehaald ?? Maar als ik vraag welk afhaalpunt en welke handtekening dan is gebruikt geweest daarvoor dan blokkeren ze alle contacten die al maar mogelijk zijn ! Zeer boos ben ik hierom! Klacht gaan indienen bij de politie en ik moest erachter niet kijken want mag dit niet betalen onschuld bewezen ! Maar nu stuurt het bedrijf eos contentica terug een factuur ?! Wanneer houd dit in godsnaam op !!!!! Dit dateert trouwens over een bestelling in het jaar 2021 we zijn nu 2024 !

Afgesloten
V. K.
29/09/2023

Ingebrekestelling Eos-contentia

Al jaren teveel betaald aan foute verzekeringen, alles opgezegd de autoverzekering - BA - Brandverzekering - Inboedel - fietsverzekering - familiale. Het probleem zit bij de familiale verzekering die ik op zegde. Blijkbaar vinden ze dat deze niet op tijd is opgezegd en moet ik nog voor een jaar betalen volgens hun? Maar alleen de familiale en de rest niet? Trouwens staat er in de wet dat de verzekeringsmaatschappij mij een maand vooraf moet laten weten dat ze 10% duurder zijn geworden! Dat is nooit gebeurd, dus kan ik volgens mij opzeggen als ik de nieuwe betaling krijg? Wat ook zo is gebeurd. Als ik online bij eos wil inloggen krijg ik de melding dat er geen dossier beschikbaar is! Als ik een mail stuur krijg ik geen antwoordt...

Opgelost
C. V.
29/04/2023

Schuldvordering zonder Grond

Beste, wij kregen volgende e-mail van Eos-Contentia zonder aanwijsbare grond.Er wordt verder geen toelichting gegeven omtrent het dossiernummer waarnaar verwezen wordt. Deze schuldvordering lijkt ons zowel naar vorm als naar inhoud totaal onwettig. Graag advies wat wij hiermee moeten doen?---------------------------------------------------Mevrouw, Meneer,Betreft : Dossier Nr 4101923Proximus NV - 607373141 - 1101.65 € - FactuurVoor een snelle en veilige ONLINE betaling, klik hier : https://my.eos-contentia.be/MyContentiaBe_WD?EMCODE=38D1B38B-1CE4-4FA3-B09C-BBAA83563B5A-------------------------------------------------------------------HoogachtendCaroline Vereecken0496/254960

Afgesloten
J. H.
5/01/2023

aanmaning zonder factuur

beste, ik krijg PER SMS een melding dat ik een rekening zou moeten betalen zonder vermelding over wat het juist gaat? ik heb hier niet op gereageerd en krijg zelfs een aanmaning. ik betaal echter niets waarvan ik niet weet waarvoor? smssen komen van een korte nummer, zonder vermelding van mijn naam en andere gegevens.

Opgelost
F. M.
14/11/2022

EOS Contentia

Ik ontvang SMS berichten (in het frans) van een 'bedrijf' met de naam EOS Contentia met de vraag om een schuld van 2.246,72€ te betalen met dossiernummer 3938280. Ik heb géén enkele schuld, geen enkele lening bij géén enkel bedrijf, zelfs géén enkele openstaande factuur. Dit ruikt naar fraude of phishing. Er wordt bovendien géén enkele reden aangehaald of bewijs geleverd van een schuldvordering.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform