Terug

Onterechte factuur op mijn naam

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. M.

Naar: EOS Contentia Belgium

29/05/2025

Geachte mevrouw/heer, Zoals eerder vermeld, heb ik het appartement gelegen aan de Boudewijnlaan 40 bus 4, 2220 Heist-op-den-Berg op 11 juli 2022 verlaten. Ter staving van deze klacht voeg ik de nodige bewijsstukken toe. Het elektriciteitsverbruik werd correct afgesloten door Eneco. Echter, is er bij hen iets misgelopen waardoor het gasverbruik op mijn naam geregistreerd bleef staan. In 2022 en 2023 heb ik meermaals telefonisch contact opgenomen met Eneco, waarbij telkens werd bevestigd dat de gasfacturen correct aan de nieuwe huurder zouden worden doorgestuurd. Helaas is deze toezegging nooit nagekomen. Tot op heden blijven mijn e-mails aan uw dienst onbeantwoord, terwijl ik herhaaldelijk dezelfde standaardmail ontvang met een dringend verzoek tot betaling. Het enige inhoudelijke antwoord dat ik heb ontvangen luidt als volgt: "De stopzetting van het gascontract stroomde jammer genoeg pas door naar ons facturatiesysteem op 14/03/2023. Hierdoor ontving de klant nog voorschotfacturen. Omdat deze facturen reeds zijn opgenomen in de slotafrekening, kunnen deze helaas niet meer geannuleerd worden." Het kan echter niet de bedoeling zijn dat ik verantwoordelijk word gehouden voor diensten die ik niet heb afgenomen, en waarvoor de fout bovendien ligt bij de leverancier, ondanks het feit dat ik tijdig en correct heb gehandeld. De elektriciteitsaansluiting werd immers correct afgesloten, maar het gasverbruik bleef onterecht op mijn naam staan. Er zijn duidelijke bewijzen dat ik deze diensten niet heb gebruikt. Ik aanvaard dan ook niet dat ik een bedrag van 483,46 EUR moet betalen door een administratieve nalatigheid van de leverancier. Het correct afsluiten van het elektriciteitscontract bevestigt dat ik mijn verantwoordelijkheid heb genomen. Dat Eneco dit niet correct heeft doorgetrokken naar het gasverbruik, kan mij niet worden aangerekend. Ik ben uiteraard bereid om te betalen voor diensten die ik zelf heb verbruikt. Aangezien dat hier niet het geval is, verzoek ik u om de betrokken facturen op mijn naam te crediteren, uiterlijk tegen 16 juni 2025. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Het ondertekende overnamedocument, waarin zowel mijn vertrek als de overname door de nieuwe huurder worden bevestigd op datum van 11/07/2022. - Het attest van verblijf, dat ik bij de gemeente heb verkregen, waarin staat dat ik sinds 09/07/2022 in Vilvoorde sta geregistreerd.

Berichten (1)

S. M.

Naar: EOS Contentia Belgium

01/06/2025

Geachte heer/mevrouw, Naar aanleiding van uw ingebrekestelling en het uitblijven van een reactie op mijn eerdere klacht, terwijl er wel herinneringen tot dringende betaling blijven volgen, heb ik het mailverkeer tussen Eneco en mij doorgenomen. Tot mijn spijt stel ik vast dat niet al mijn geregistreerde tickets werden beantwoord. In de bijlage vindt u een e-mail die ik destijds heb verstuurd naar aanleiding van een telefonisch gesprek. Er werd toen beloofd dat de kwestie zo snel mogelijk zou worden opgelost. Aangezien ik nu, twee jaar later, alsnog in gebreke wordt gesteld, blijkt dat deze belofte niet werd nagekomen. Mag ik u vriendelijk verzoeken om conform de schriftelijke belofte in de bijgevoegde mail te handelen? Ik zie uw dringende reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet,


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform