Geachte,
Ik wens via deze weg een klacht in te dienen tegen EOS Contentia Belgium, dat mij een ingebrekestelling heeft gestuurd voor een vermeende bestelling bij Norwegian Lab AS (Collagen Vital).
Volgens hun schrijven (dossiernummer 4862439, bedrag €209,70) zou ik een bestelling hebben geplaatst op 11/09/2025.
Ik wens formeel te verklaren dat ik nooit enige bestelling heb geplaatst bij Norwegian Lab AS, geen levering heb ontvangen, en geen betalingsverplichting of overeenkomst met dit bedrijf ben aangegaan.
Het is voor mij onbegrijpelijk hoe een bestelling op mijn naam kan worden geregistreerd zonder mijn toestemming of betaling, en zonder dat ik ooit een factuur, bestelbevestiging of levering heb ontvangen.
Bovendien is het zorgwekkend dat EOS Contentia een ingebrekestelling heeft opgesteld op 1 oktober 2025, terwijl ik deze pas op 22 oktober 2025 ontving zonder enige voorafgaande communicatie of bewijsstukken.
Ik heb EOS Contentia reeds per e-mail gecontacteerd om bewijs van de vermeende schuld op te vragen, waaronder:
• Wie de oorspronkelijke bestelling heeft geplaatst (naam, e-mailadres, IP-adres, bestelbewijs rekeningnummer enz.);
• De datum en het kanaal waarop de bestelling zou zijn ingevoerd;
• Op welke basis mijn persoonsgegevens aan deze bestelling zijn gekoppeld;
• En welke verificaties zijn uitgevoerd om te bevestigen dat ik de besteller zou zijn.
Tot op heden heb ik geen enkel antwoord of bewijs ontvangen van EOS Contentia.
Ik beschouw deze vordering dan ook als onterecht en mogelijk frauduleus.
Totdat mij degelijk bewijs wordt geleverd, weiger ik de vordering te erkennen of te betalen.
Indien blijkt dat mijn gegevens zonder mijn toestemming zijn gebruikt, zal ik aangifte doen bij de politie wegens identiteitsmisbruik.
Ik vraag Test Aankoop om mijn dossier te onderzoeken en mij te adviseren over de verdere stappen om deze ongegronde vordering te laten intrekken en te voorkomen dat mijn gegevens verder worden misbruikt.
Met vriendelijke groeten ,
SM