Meest recente klachten

S. M.
29/05/2025

Onterechte factuur op mijn naam

Geachte mevrouw/heer, Zoals eerder vermeld, heb ik het appartement gelegen aan de Boudewijnlaan 40 bus 4, 2220 Heist-op-den-Berg op 11 juli 2022 verlaten. Ter staving van deze klacht voeg ik de nodige bewijsstukken toe. Het elektriciteitsverbruik werd correct afgesloten door Eneco. Echter, is er bij hen iets misgelopen waardoor het gasverbruik op mijn naam geregistreerd bleef staan. In 2022 en 2023 heb ik meermaals telefonisch contact opgenomen met Eneco, waarbij telkens werd bevestigd dat de gasfacturen correct aan de nieuwe huurder zouden worden doorgestuurd. Helaas is deze toezegging nooit nagekomen. Tot op heden blijven mijn e-mails aan uw dienst onbeantwoord, terwijl ik herhaaldelijk dezelfde standaardmail ontvang met een dringend verzoek tot betaling. Het enige inhoudelijke antwoord dat ik heb ontvangen luidt als volgt: "De stopzetting van het gascontract stroomde jammer genoeg pas door naar ons facturatiesysteem op 14/03/2023. Hierdoor ontving de klant nog voorschotfacturen. Omdat deze facturen reeds zijn opgenomen in de slotafrekening, kunnen deze helaas niet meer geannuleerd worden." Het kan echter niet de bedoeling zijn dat ik verantwoordelijk word gehouden voor diensten die ik niet heb afgenomen, en waarvoor de fout bovendien ligt bij de leverancier, ondanks het feit dat ik tijdig en correct heb gehandeld. De elektriciteitsaansluiting werd immers correct afgesloten, maar het gasverbruik bleef onterecht op mijn naam staan. Er zijn duidelijke bewijzen dat ik deze diensten niet heb gebruikt. Ik aanvaard dan ook niet dat ik een bedrag van 483,46 EUR moet betalen door een administratieve nalatigheid van de leverancier. Het correct afsluiten van het elektriciteitscontract bevestigt dat ik mijn verantwoordelijkheid heb genomen. Dat Eneco dit niet correct heeft doorgetrokken naar het gasverbruik, kan mij niet worden aangerekend. Ik ben uiteraard bereid om te betalen voor diensten die ik zelf heb verbruikt. Aangezien dat hier niet het geval is, verzoek ik u om de betrokken facturen op mijn naam te crediteren, uiterlijk tegen 16 juni 2025. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Het ondertekende overnamedocument, waarin zowel mijn vertrek als de overname door de nieuwe huurder worden bevestigd op datum van 11/07/2022. - Het attest van verblijf, dat ik bij de gemeente heb verkregen, waarin staat dat ik sinds 09/07/2022 in Vilvoorde sta geregistreerd.

Afgesloten
M. A.
30/12/2024

Intimidatie en bedreiging

Korte beschrijving van uw probleem EOS Contentia valt me lastig hoewel ik helemaal geen zaken doe met dit bedrijf. Eerder heb ik een klacht ingediend tegen Luminus omdat ze een tweede afrekening van me vroegen nadat ik de eerste afrekening al had betaald, daarna heb ik contact opgenomen met Fluvius voor hulp tegen Luminus. Nu heb ik bewijs dat Luminus mij onredelijke bedragen vroeg, die ik heb wel betaald. En in plaats van mijn geld terug te krijgen, word ik lastig gevallen en daadwerkelijk bedreigd door EOS Contentia om nog meer te betalen.

Afgesloten
A. H.
14/10/2024

Oproepen en sms’en van EOS Contentia

Beste Ik krijg de laatste tijd berichten en telefoons van EOS Contentia Belgium i.v.m. voor een schuld dat niet van mij is. Ik heb het nummer geblokkeerd, omdat ik dacht dat het een of andere spam telefoongesprek is. Kunt u mij hierbij helpen, zodat zij mij niet meer bellen of een sms sturen a.u.b. Alvast bedankt! Met vriendelijke groeten Albert Hasani

Afgesloten
S. L.
21/08/2024

Betwisting eindfactuur

Betreft: Betwisting van factuurnummer [1015483466 ] van [08.08.2024] Geachte mevrouw/heer, Op [08/08/24] heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 2530,68. Dat moet echter een vergissing zijn: [Het verbruik voor gas en electriciteit is dermate hoog dat we als gezin van twee personen bijna gelijkgesteld worden met een klein industrieel verbruik. Graag zou ik willen dat jullie een herziening doen van de betreffende factuur, alsook de meterstanden opnieuw laten opnemen door Fluvius zodat zij kunnen kunnen controleren of deze wel correct zijn. ]. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. Graag zo snel mogelijk antwoord van jullie. Deze factuur blijft geblokkeerd tot alles terdege is uitgeklaard betreffende dit immense verbruik. Met vriendelijke groet, Familie Librecht Boudewijnlaan 197 9300 Aalst

Afgesloten
S. D.
1/07/2024

AFREKENING LUMINUS

Geachte, Na enkele gesprekken met luminus medewerkers ,die ons verzekerden het probleem van een veel te hoge afrekening te bekijken ,kreeg mijn dochter een mail van Contentia. De medewerker die ik laatst (04/06 , 8,41 min) aan de lijn had verzekerde mij dat dit grondig onderzocht zou worden want dat de afrekening extreem hoog was voor een meisje alleen die bijna nooit thuis was en kwam eten en douchen bij haar ouders! Echter kreeg ik geen telefoontje. Ikzelf wou afwachten om te bellen om hen toch de kans te geven alles te bekijken. In plaats van een telefoontje kregen we dus deze mail van Contentia. Nadat ik een klacht indiende bij FLUVIUS kreeg ik een mail dat de BEGIN METERSTANDEN niet kloppen... Kennelijk staan er nog 2 voorschotfacturen bij deze afrekeningen maar ook dit moesten we niet betalen tot er duidelijkheid was. In bijlage de mail van FLUVIUS. Hopend op een CORRECTE afhandeling. De kosten voor deze tussenkomst van CONTENTIA zijn dan uiteraard niet voor mijn dochter bestemd. MVG.Degryse Sofie-Justine Bourdau

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform