Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Geen terugbetaling voorschot door faillissement leverancier
Geachte mevrouw/heer, Op 17 februari 2023 bestelden wij een nieuwe hoes voor onze topper matras die we 2 jaar eerder in jullie winkel kochten. Voor deze hoes moesten we een voorschot van 108,5 euro betalen zodat de bestelling kon doorgegeven worden aan de leverancier. Na meerdere herinnering e-mails van mij en heel weinig communicatie van jullie kant vroeg ik op 11 juli 2023 of de bestelling kon geanulleerd worden. Na terug enkele onbeantwoorde mails, kreeg ik op 14 augustus de bevestiging dat terugbetaling mogelijk was maar dat de leverancier ondertussen failliet is gegaan. Enkele maanden (en heel wat mails langs mijn kant - zonder antwoord) kreeg ik in september telefoon van jullie dienst administratie dat de terugbetalingen pas in januari zullen kunnen gebeuren en ik dus niet hoefde te blijven e-mailen naar status updates. In januari 2024 mailde ik alweer naar jullie (ondertussen al 5 keer) en ik heb ik nog steeds geen antwoord ontvangen. Ik probeerde ook al meermaals te bellen naar de winkel, de dienst na verkoop en administratie maar kreeg niemand aan de lijn. Nu de winkel gesloten is weet ik niet waar ik nu nog terecht kan. Ik zou graag mijn geld terug krijgen, ik heb hier lang en vaak achter gevraagd en vaak het antwoord gekregen dat jullie 'er mee bezig zijn' maar tot op heden heb ik mijn geld nog altijd niet terug gezien. Ik vraag daarom onmiddellijk de terugbetaling van het reeds betaalde bedrag op mijn rekening. Met vriendelijke groet, Jolien Baele
Annulatie aankoop
Geachte mevrouw/heer, Op 29/01/2024 kocht ik een zetel in uw winkel en betaalde ik een voorschot van €596. Aangezien er geen levering is gebeurd, beschouw ik de overeenkomst hierbij als ontbonden. Ik verzoek u derhalve om het door ons betaalde voorschot van €596 binnen de 14 dagen terug te storten op mijn rekening nummer. Mvg Jolien Callaerts
Bestelde zetel word niet geleverd wegens faillissement
Beste, ik bestelde begin januari een hoeksalon bij O&O trendy wonen. Deze zou binnen de 3à4 maanden geleverd worden. Na de 3maanden ben ik mails beginnen sturen met de vraag of er al een idee was van levering omdat mijn huidige salon toen verkocht ging worden. Geen reactie op mails. Begin mei heb ik gedurende twee weken dagelijks meermaals gebeld en kreeg nooit iemand aan de telefoon. Op maandag 13mei ben ik naar de winkel gereden en stond ik vol verwondering voor gesloten deuren wegens Faillissement. De curator gemaild en te horen gekregen dat mijn zetel nergens te vinden is dus de bestelling is nooit doorgegeven. Wel al een voorschot betaald. Ik ben een alleenstaande mama van twee kinderen, ik doe 2jobs en heb lang gespaard om een nieuwe zetel te kopen. Ondertussen is mijn zetel verkocht en zit ik hier al een maand zonder zetel met twee kinderen.Nu kan ik gaan bieden op mijn eigen zetel (showroommodel) zonder mijn al betaalde voorschot te kunnen recupereren hierin . Ik wil mijn voorschot (359euro) terug plus compensatie omdat ik nu zonder salon zit en dus opzoek moet naar een ander salon. of de showroom zetel kunnen kopen aan een zeer voordelige korting (startbod van de veiling) zodat we toch onze zetel kunnen hebben. Hopelijk komt hier nog iets uit want mijn kindjes keken zo uit naar een nieuwe grotere zetel.
Besteld meubel niet ontvangen
Beste, op 08.10.2023 bestelden wij bij O&O een zetel en een kleerkast. Op de bon staat streefdatum 8-10 weken dus half december. Uiteindelijk hebben we de zetel in februari ontvangen, maar tot op vandaag nog steeds niets over de bestelde kleerkast. Al meermaals contact gezocht en uiteindelijk langs geweest, 6 maand na aankoopdatum nog steeds niets.
zetel nog niet terug na herstelling
ik heb een salon gekocht bij o&o die bleek defekt te zijn na lang aandringen hebben ze die komen halen maar nog steeds niet terug gebracht en nu blijkbaar failliet
Probleem levering
Beste, ik bestelde op 23 maart 2023 een zetel bij O&O trendy wonen. Na het overschrijden van de leveringsdatum bezocht ik elke maand de winkel om te horen hoe het zat met de levering. Bij elke bezoek vertelden ze me dat ze geen datum hebben gekregen van de leverancier over de levering. Een maand geleden dat ik de winkel bezocht zei de winkelbediende die destijds mijn bestelling heeft opgenomen dat de leverancier niet zal komen omdat ze die nooit hebben betaald. Enigste optie dat ik nog had is om de bestelling te annuleren en mijn voorschot van 1310 euro terug te vragen. Dit heb ik gedaan via een aangetekende brief. Vandaag alweer de winkel bezocht en tot mijn verbazing hing er een bord met faillissement op. Nu heb ik contact opgenomen met de curator in de hoop dat ik mijn voorschot kan terugkrijgen.
bestelde goederen niet geleverd
Ik bestelde op 31-07-2023 een zetel en betaalde die reeds volledig (953 EUR). Na herhaalde telefoons en bezoekjes aan de winkel tot heden nog steeds geen levering. Nu blijkt dat winkel O en O Trendy Wonen failliet is verklaard. Bestaat er een mogelijkheid om het betaalde bedrag terug te krijgen? De curator verwijst door naar de site van de overheid, RegSol, maar daar geraak je ook niet verder.
Probleem met Levering van Hoeksalon en salontafel
In 28/10/2023 is een hoeksalon en salontafel aangekocht in de winkel in Schelle. Hierbij was een levertermijn van 4 Maanden. Deze is vervallen sinds eind Februari 2024.Meermaals is er contact opgenomen met de winkel en aangegeven dat ze niet weten wanneer het geleverd gaat worden. Ze geven aan dat het nog geleverd gaat worden maar helaas zonder enige feedback.Meermaals ook via mail contact gehad maar zonder resultaat. Telkes het antwoord dat ik moet wachten op de levering. In de winkel hadden ze me al aangegeven dat er na drie maanden na verlopen van de levertermijn via aangetekend schrijven het voorschot kan terug gevorderd worden.Dit lijkt een oplossing, maar helaas hebben wij al extra kosten moeten maken om een zetel te kopen wegens verhuis.Graag een passende oplossing.
Geen leveringsdatum , terugvordering voorschot
Beste, wij bestelde bij o&o trendy wonen een kleerkast op 25/08/2023 ordernr 221336. Geplande levering: 12 weken. Voorschot: 500€. In december nog niets. Moeilijk telefonisch te bereiken. Naar winkel gegaan , zal voor eind februari begin maart zijn. Weer niets , telefonisch niet te bereiken . Weer naar winkel, konden geen leveringsdatum geven. Mail en aangetekend schrijven op 29/03/2024 om af te zien van de aankoop en voorschot terug te vorderen. Geen enkele reactie . Wat kunnen we verder ondernemen om voorschot terug te krijgen. Alvast bedankt
Na 1 jaar nog steeds geen levering graag terugbetaling
Beste, Ik weet dat deze geleverd zijn, maar zoals 2 keer vermeld in onze aangetekende zendingen willen we de drie stoelen graag retourneren, deze zitten nog in de verpakking zoals ze bij ons zijn toegekomen. Wij hebben deze besteld samen met de bank als set. Wat wil zeggen dat wij deze bestelden om aan 6 zitplaatsen te komen, met 3 stoelen dus ook maar 3 plaatsen zijn wij niet geholpen. U begrijpt toch ook dat we hiermee niets kunnen doen als we ook geen 3 extra stoelen meer kunnen bestellen? Vandaar dat we deze graag willen retourneren.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten