Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
niet nakomen garantie
April 2025 - wasmachine defect. garantie vervalt in September 2025 mei 2025 - eerste bezoek van technieker: heeft de juiste onderdelen niet bij zich. Ze zullen besteld worden. Juni 2025 - technieker meldt dat toestel onherstelbaar is, het zal vervangen worden. 8 juli 2025 - ik neem contact op met whirlpool service op 02 263 33 33. De technieker heeft de vervangopdracht niet doorgegeven. Daarom is er nog niets gebeurd. De operator geeft de vervangopdracht door. 15 juli 2025 - ik bel opnieuw - de vervangopdracht is in behandeling. 23 juli 2025 - ik bel opnieuw - de vervangopdracht is nog steeds in behandeling. Vandaag 28 Juli 2025, nog steeds geen datum van levering ontvangen.. hoog tijd om test aankoop in te schakelen.
Ventilator no frost diepvriezer vriest vast
Wij hebben sinds 4 jaar een no frost diepvriezer van Whirlpool. Net na garantie merkten wij een brommend geluid bovenaan de diepvries. Na verloop van tijd stopte dit: het was de ventilator die blokkeerde waardoor de hele diepvries ontdooid was. Een technieker kwam toen langs, zei dat waarschijnlijk we de deur slecht gedicht hadden en verzekerde ons dat dit niet meer kon gebeuren. Sindsdien hebben we al 2x hetzelfde meegemaakt met ongeveer 1 jaar interval ertussen. Als we dit probleem voorleggen aan de Whirlpool herstel service krijgen we allerlei excuses te horen: 1) no frost is geen garantie op niet ontdooien 2) diepvries staat te lang open 3) te warme gerechten in de diepvries gedaan Echter moeten wij telkens dit probleem zich voordoet meer dan de helft van onze etenswaren weggooien omdat we geen plaats hebben om ze elders in te vriezen. Door dit probleem te googlen kwam ik uit op jullie site waarbij iemand exact hetzelfde probleem schetst. Ik ben ervan overtuigd dat dit een fabricage fout is in de Whirlpool modellen en zou Whirlpool willen vragen om tussen te komen in de aankoop van een nieuw en correct werkend model. (Of een herstelling maar daar geloof ik niet meer in)
herstelling klopt niet
Beste Ik kocht in september 2022 een wasmachine van whirlpool op vrijdag 10 mei kreeg ik nadat er die week een stroompanne was geweest van fluvius een fout code. De foutcode F9-E2. Heb toen direct naar jullie dienst na verkoop gebeld om dit te melden, jullie hebben dan alles opgemaakt. Op donderdag 16 mei is er een technieker van Whirlpool langs gekomen, deze persoon heeft eigenlijk niks gedaan, hij meldde dat de fout aan mijn eigen lag dat de darm voor het afpompen te ver van de machine lag. Mijn mama heeft direct erna terug geprobeerd om te wassen maar natuurlijk zoals verwacht kwam de fout code er terug op. Op woensdag 22/5 kwamen er ook 2 techniekers van Krëfel langs deze testen direct ook de machine en kreeg ook direct de foutcode. Ze melden dat ze met de consument dienst gingen onderhandelen voor een nieuw toestel. Ook op die dag kwam er een technieker van Whirlpool langs, deze heeft ook van alles getest en kreeg ook de foutcode. Hij haalde de plaat achteraan eraf en toen bleek dat er water onderaan in de machine lag. Volgens de technieker is nu de trommel kapot, wat volgens ons niet het probleem is, want dan is er geen foutcode opgekomen dat een probleem met communicatie tussen de pomp en de hoofdprintplaat niet goed is. Tuurlijk als je een fles water in de trommel gooit en enkel laat afpompen en de foutcode er dan op komt als hij nog niet klaar is met afpompen dan zal er natuurlijk nog water in de trommel achter blijven en door te kantelen zal het water er uiteraard langs onder eruit lopen. Want het vreemde is dat mijn dochter de dag ervoor zelf de achterkant er had afgehaald en er toen geen enkel drupje water op de onderplaat te vinden was.IK ga achter niet akkoord met de voorgestelde oplossing voor whirlpool zelf om de trommel te veranderen. Want ik geloof niet dat het probleem dan opgelost gaat zijn. IK wil echter een andere oplossing hiervoor want wat heeft het water dat door hem er is uitgelopen wel niet geraakt van draden enzo. Ik wens een ander wasmachine van jullie of van Whirlpool! BESTELBONNUMMER: 22092803875921Info toestel: WASMACHINE WHIRLPOOL W8W846WRBEKREFEL CODE: 11004581Mevrouw
Koelkast reparatie
Mijn 3 jaar oude whirlpool koelkast is kapot gegaan. Ik heb het merk gebeld en zij hebben een monteur gestuurd om de storing te verhelpen. De technicus zei dat er geen reparatie was en bracht mij € 120,- in rekening. Hij zei dat ik 40% korting had op een nieuwe koelkast en dat de € 120,- zou worden afgetrokken als ik de koelkast kocht. Hij stuurde me een e-mail met de promotie en die heb ik nooit ontvangen Ik heb iemand anders gebeld en de koelkast gerepareerdop de website van whirlpool staat dat het concert €219 kost. de technicus wilde de koelkast eenvoudigweg niet repareren en bracht mij € 120,- in rekening
Probleem met wasmachine/droogkast 4 keer op 2,5 jaar
Beste In mei 2021 bestelde wij een Whirlpool wasmachine en droogkast. Na nog geen twee jaar was onze droogkast kapot na 2 herstellingen en een aantal verplaatsingen van afspraken. Toen hebben we via Testaankoop een stuk van de aankoopwaarde kunnen terugkrijgen, gezien de service die geboden werd, niet echt correct was.Nu zijn we nog geen 3 jaar later en ook de wasmachine begeeft het. Het water loopt langs het wasmiddel reservoir langs de wasmachine de vloer op.Zelfs na reinigen, wasmachine spoelen, filter leeg en proper maken,... blijft het probleem hetzelfde.Gezien onze historie met Whirlpool hebben wij geen zin om dezelfde procedure te doorstaan om onze wasmachine gemaakt te krijgen. Daarom vragen we 250 EUR vergoeding. Dit zodat we een kwaliteitsvolle wasmachine kunnen kopen. Er is steeds een technieker welkom om het probleem vast te stellen maar het komen herstellen en dan na een periode terug iemand moeten opbellen, is voor ons niet meer relevant.Hoogachtend
Oven beschadigd
Beste, Technieker kwam langs voor herstelling aan de over. Voor het nakijken of alles werkt moest hij over demonteren zodat hij aan de achterkant van de oven kan geraken. Bij het demonteren heeft hij oven beschadigd. Ik heb eerder mails gestuurd maar krijg daar geen antwoorden op. Met Vriendelijke Groeten Sherif Morcos
Whirlpool no frost ontdooid
Beste,Ik bestelde 28/07/2019 een whirlpool diepvries ‘no frost’ bij Mediamarkt.Een jaar na aankoop maakte het toestel plots een raar geluid, begon deze aan te vriezen en alles ontdooide. Ik nam contact op met Media-Markt en deze konden mij vertellen dat dit een gekend probleem was aangezien ze hier vaker klachten rond kregen. Volgends hen moest ik mijn diepvries volledig laten ontdooien aangezien de ventilator? Aangevroren was. Nochtans was bij aankoop verteld dat dit niet nodig zou zijn om deze om de zoveel tijd te ontdooien aangezien het een no frost toestel is! Er werd afgeraden rechtstreeks contact op te nemen met Whirlpool omdat deze dan zouden langskomen en toch ondanks het toestel onder garantie valt kosten zouden aanrekenen omdat dit niet onder ‘normaal gebruik’ zou vallen. Ik heb toch contact opgenomen om dit na te vragen, en dit konden ze bevestigen. Er werd aangegeven dat dit niet aan het toestel ligt maar aan slecht gebruik: het toestel te lang open laten staan, op een te warme plek geplaatst, warme etenswaren ingevroren,… Nochtans kan ik verzekeren dat dit niet het geval is! Deze staat op de koudste plaats van ons huis, word zelden geopend en zou nooit warm voedsel invriezen! Ze stelden mij ook voor deze eerst te laten ontdooien en bij problemen opnieuw contact op te nemen. Dit hielp. Voor even…Een jaar en half later opnieuw hetzelfde probleem. Goed voor hen want nu valt dit buiten de garantie van 2 jaar!Ik kan aangeven dat we dit probleem zo elk jaar/jaar en half hebben. Ik heb nog 2 andere diepvriezer waarvan ook 1 no frost van een ander merk die op een warmere plek staat en veel geopend word. Deze hebben we al 3jaar, zonder problemen, nog nooit moeten ontdooien.Deze nacht opnieuw mogen opstaan, om 3 uur ‘s nachts om alles weg te gooien!Whirlpool is op de hoogte van dit probleem en ook hier lees ik dat.Zo’n 300l aan producten jaarlijks moeten weggooien.Je koopt dan een energiezuinige diepvries om te besparen, kom je er veel duurder uit…
constante ijsvorming in Noforst diepvries Bauknecht GKN ECO 18 A+++
- In Januari 2020 kocht ik via de firma Roos een Bauknecht GKN ECO 18 A+++ No-forst Diepvriezer (Sn. 671948015890 – 12NCCpde 869990964600). Dit toestel werd aangeboden met een garantieverlenging tot 5 jaar na registratie, welk dan ook onmiddellijk gebeurde. - In oktober 2020 gebeurde een eerste technische interventie (ijsvorming achter deur en ratelend geluid). Toen werd de rubberen dichting nagekeken en dienden we het toestel te ontdooien- In augustus 2021 gebeurde een tweede technische interventie met dezelfde klachten. De technieker melde dat dit een gekend probleem was bij dit type toestellen (er mankeert niets aan de deur en de dichting ervan, maar toch ontstaat er ijsvorming) en dat hiervoor nog geen oplossing beschikbaar was. Het kan vermeden worden door het toestel regelmatig te ontdooien. Er ging actie ondernomen worden wanneer de oplossing voor handen was.- Dit regelmatig ontdooien herhaalden we ondertussen geduldig met een hoge regelmaat. 2 * per jaar terwijl dit om een no-frost toestel gaat, ik neem aan dat ik dit niet als normaal moet beschouwen. Bij het opnieuw in gebruik nemen van het toestel heb je na een paar dagen al ijsafzetting bovenaan tussen de deur en de diepvrieslades.Daar deze ijsvorming nu optreed onmiddellijk na een ontdooisessie nam ik een paar weken terug opnieuw contact met de hersteldienst. Nu blijkt dat dit niet onder de verlengde garantieperiode valt. Dit is echter geen nieuw probleem maar één die reeds na een paar maanden gemeld en behandeld is, maar nooit deftig opgelost werd.Daar dit model nog steeds in de verkoop aangeboden wordt, mag ik hopen dat dit probleem ondertussen wel verholpen kan worden.In uw eerder antwoord op mijn klacht meld u dat dit zou kunnen liggen aan verkeerd gebruik zoals langdurig geopend, plaatsen van warm voedsel, gebruik van niet afgesloten verpakking, te vol beladen tegen de wanden .... Ik kan met klem ontkennen dat één van vernoemde redenen hier van toepassing zijn.Eveneens vind ik het onaanvaardbaar dat een garantieverlenging er dan geen blijkt te zijn en wil daarom nogmaals vragen dit probleem onder garantie op te lossen.
Afspraak voor herstel eindeloos verplaatst
Op 19/05/2022 werd in onze keuken een inductiekookplaat van Whirlpool geïnstalleerd, via Elektro Loeters nv. Bij de aankoop hoorde een verlengde garantie van 3 jaar, aangekocht tegen een meerkost van € 59,00. - 16/12/2022: wij melden aan Loeters nv dat de kookplaat het tijdens het koken met een knal heeft begeven. Diezelfde dag krijgen we een sms van Whirlpool, met bevestiging van een bezoek door een technieker op 21/12/2022.- 19/12/2022: 2de sms van Whirlpool ter bevestiging van de afspraak van 21/12 + melding: Tijdsindicatie en voorwaarden 1 dag eerder via www.whirlpoolbezoek.be- 20/12/2022: bovenstaande website geeft de hele dag door een foutmelding.- 21/12/2022: er daagt geen technieker op. Bij telefonisch contact met de klantendienst krijgen we te horen dat de afspraak - zonder verwittiging - is verplaatst naar 11/01/2023. We dringen aan op vervroeging van die nieuwe datum, om 2 redenen: (1) wij hebben voor niets gezorgd dat er de hele dag iemand thuis was en rekenden erop dat we weer zouden kunnen koken + (2) we zitten volledig zonder fornuis. De telefoniste belooft dat ze dit doorgeeft.- 21/12/2022 (later op de dag): sms van Whirlpool, ter bevestiging van een afspraak op 04/01/2023- 02/01/2023: 2de sms van Whirlpool ter bevestiging van de afspraak van 04/01 + melding: Tijdsindicatie en voorwaarden 1 dag eerder via www.whirlpoolbezoek.be- 03/01/2023: bovenstaande website geeft weer enkel een foutmelding. Uit voorzorg bellen we naar de klantendienst, waar we de melding krijgen dat ook deze afspraak zonder verwittiging is verplaatst, naar 13/01/2023. Ondanks zwaar aandringen worden we niet doorverbonden met een verantwoordelijke van het bedrijf en blijft de telefonist herhalen: Wij kunnen hier niets aan doen. Geen technieker. Geen technieker. Ik kan u niet doorverbinden met iemand van het bedrijf. Na een lang maar zinloos gesprek ontvangen we later die dag een sms van Whirlpool met de bevestiging van een afspraak op 13/01/2023.Wij vragen aan uw bedrijf om zonder verwijlen een nieuw fornuis te komen installeren op ons adres, zodat wij eindelijk weer kunnen koken, ons niet nogmaals in bochten wringen om iemand thuis te hebben gedurende een hele dag waarop niemand komt opdagen. U zal begrijpen dat we de sms'en niet meer geloven en dat onmiddellijke actie van uw kant de enige mogelijke compensatie is voor de ellende en het gebrek aan communicatie die/dat wij tot nu toe hebben meegemaakt met uw bedrijf. De terugbetaling van het bedrag voor extra garantie zou een mooie bijkomende geste zijn.
Vaatwasser reeds stuk na minder dan 4 jaar en herstelling kost evenveel als de aankoop
Op 18/12/2018 kocht ik via Coolblue de vaatwasser WIC 3C22 P. In november 2022 veroorzaakte de vaatwasser kortsluiting. De diagnose luidde dat de module stuk was en dat er een kabebreuk in de deur was. De herstelling zou minstens 450 euro kosten en de machine zelf had 533 euro gekost, zodat herstelling veel te duur is. Ik heb een klachtenmail gestuurd naar Whirlpool, maar ik krijg hier geen enkele reactie op. Het is ongehoord dat een vaatwasser na minder dan drie jaar dergelijke gebreke vertoont dat deze een herstelling noodzaken van meer dan 450 euro. Wij verwachten een compensatie.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten