- In Januari 2020 kocht ik via de firma Roos een Bauknecht GKN ECO 18 A+++ No-forst Diepvriezer (Sn. 671948015890 – 12NCCpde 869990964600). Dit toestel werd aangeboden met een garantieverlenging tot 5 jaar na registratie, welk dan ook onmiddellijk gebeurde. - In oktober 2020 gebeurde een eerste technische interventie (ijsvorming achter deur en ratelend geluid). Toen werd de rubberen dichting nagekeken en dienden we het toestel te ontdooien- In augustus 2021 gebeurde een tweede technische interventie met dezelfde klachten. De technieker melde dat dit een gekend probleem was bij dit type toestellen (er mankeert niets aan de deur en de dichting ervan, maar toch ontstaat er ijsvorming) en dat hiervoor nog geen oplossing beschikbaar was. Het kan vermeden worden door het toestel regelmatig te ontdooien. Er ging actie ondernomen worden wanneer de oplossing voor handen was.- Dit regelmatig ontdooien herhaalden we ondertussen geduldig met een hoge regelmaat. 2 * per jaar terwijl dit om een no-frost toestel gaat, ik neem aan dat ik dit niet als normaal moet beschouwen. Bij het opnieuw in gebruik nemen van het toestel heb je na een paar dagen al ijsafzetting bovenaan tussen de deur en de diepvrieslades.Daar deze ijsvorming nu optreed onmiddellijk na een ontdooisessie nam ik een paar weken terug opnieuw contact met de hersteldienst. Nu blijkt dat dit niet onder de verlengde garantieperiode valt. Dit is echter geen nieuw probleem maar één die reeds na een paar maanden gemeld en behandeld is, maar nooit deftig opgelost werd.Daar dit model nog steeds in de verkoop aangeboden wordt, mag ik hopen dat dit probleem ondertussen wel verholpen kan worden.In uw eerder antwoord op mijn klacht meld u dat dit zou kunnen liggen aan verkeerd gebruik zoals langdurig geopend, plaatsen van warm voedsel, gebruik van niet afgesloten verpakking, te vol beladen tegen de wanden .... Ik kan met klem ontkennen dat één van vernoemde redenen hier van toepassing zijn.Eveneens vind ik het onaanvaardbaar dat een garantieverlenging er dan geen blijkt te zijn en wil daarom nogmaals vragen dit probleem onder garantie op te lossen.