Beste,Ik bestelde 28/07/2019 een whirlpool diepvries ‘no frost’ bij Mediamarkt.Een jaar na aankoop maakte het toestel plots een raar geluid, begon deze aan te vriezen en alles ontdooide. Ik nam contact op met Media-Markt en deze konden mij vertellen dat dit een gekend probleem was aangezien ze hier vaker klachten rond kregen. Volgends hen moest ik mijn diepvries volledig laten ontdooien aangezien de ventilator? Aangevroren was. Nochtans was bij aankoop verteld dat dit niet nodig zou zijn om deze om de zoveel tijd te ontdooien aangezien het een no frost toestel is! Er werd afgeraden rechtstreeks contact op te nemen met Whirlpool omdat deze dan zouden langskomen en toch ondanks het toestel onder garantie valt kosten zouden aanrekenen omdat dit niet onder ‘normaal gebruik’ zou vallen. Ik heb toch contact opgenomen om dit na te vragen, en dit konden ze bevestigen. Er werd aangegeven dat dit niet aan het toestel ligt maar aan slecht gebruik: het toestel te lang open laten staan, op een te warme plek geplaatst, warme etenswaren ingevroren,… Nochtans kan ik verzekeren dat dit niet het geval is! Deze staat op de koudste plaats van ons huis, word zelden geopend en zou nooit warm voedsel invriezen! Ze stelden mij ook voor deze eerst te laten ontdooien en bij problemen opnieuw contact op te nemen. Dit hielp. Voor even…Een jaar en half later opnieuw hetzelfde probleem. Goed voor hen want nu valt dit buiten de garantie van 2 jaar!Ik kan aangeven dat we dit probleem zo elk jaar/jaar en half hebben. Ik heb nog 2 andere diepvriezer waarvan ook 1 no frost van een ander merk die op een warmere plek staat en veel geopend word. Deze hebben we al 3jaar, zonder problemen, nog nooit moeten ontdooien.Deze nacht opnieuw mogen opstaan, om 3 uur ‘s nachts om alles weg te gooien!Whirlpool is op de hoogte van dit probleem en ook hier lees ik dat.Zo’n 300l aan producten jaarlijks moeten weggooien.Je koopt dan een energiezuinige diepvries om te besparen, kom je er veel duurder uit…