Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
opvolging verloopt slecht
in maart/april komt deze firma twee keer langs ter bestrijding van insecten. Ze vermelden dat ze niet kunnen garanderen dat we er definitief van verlost zullen zijn maar dat we toch zeker 1 jaar geen overlast zullen hebben. 5 maand later (exact volgens de cyclus van deze insecten) zijn deze al terug. Sinds 5 oktober mailen en bellen we rentokil en steeds krijgen we de belofte dat we zullen teruggebeld worden door een bestrijder maar vier weken later hoorden we nog niemand, laat staan dat we een afspraak kregen om het huis opnieuw te behandelen. Telkens opnieuw is het enige antwoord: deze keer wordt u gegarandeerd teruggebeld.
opzegging contract
Ik probeer al sinds maart mijn contract met Rentokil op te zeggen maar krijg geen gehoor. Ik heb al 4x gemaild en ook gebeld. Er komt gewoon niks. Een van hun medewerkers heeft 2x met hun gebeld en daar hebben ze tegen gezegd dat mijn contract op 16 juni zou eindigen. Ik kreeg alsnog een nieuwe factuur waarop hun medewerker nog eens met hun contact opnam en ons verzekerde dat ik een creditnota zou krijgen. In plaats daarvan kreeg ik een herinnering. Contact onmogelijk met het bedrijf. Reageren gewoon niet, lekker makkelijk.
prestatie niet in overeentemming met contract
Na herhaalde aanwezigheid van muizen in mijn huis, nam ik contact op met het bedrijf Rentokil NV om de problemen op te lossen. Na een eerste bezoek op 24/04/2024 werd er een contract ondertekend met de volgende diensten: Er zouden gifdozen tegen muizen op verschillende plekken in het huis worden geplaatst. Een technicus zou controles uitvoeren om de effectiviteit te verifiëren. Na het derde bezoek zou de technicus de dozen verwijderen en de plekken waar muizen het huis binnenkomen opvullen. De totale service werd gefactureerd voor 945 EUR inclusief belastingen, en ik werd verzocht 30% te betalen (dus 284 EUR). Aangezien de technicus pas op 17/05/2024 kwam, kocht ik 3 traditionele muizenvallen voor 15 EUR en ving ik de muizen. Bij het eerste bezoek plaatste de technicus de gifdozen, waarna er 2 weken later een controle plaatsvond. Volgens de overeenkomst zou het laatste bezoek moeten bestaan uit het verwijderen van de gifdozen en het aanbrengen van materiaal om de openingen waar de muizen het huis binnenkomen op te vullen. Tijdens dit derde bezoek, waarbij de technicus blijkbaar niet gemotiveerd was om te werken (hij kwam 45 minuten te laat op de geplande afspraak, voerde privételefoongesprekken voor mijn deur om zijn avond- en weekendplannen door te nemen), werd er alleen gevraagd of ik muizen had gehoord/gezien en werden de dozen achtergelaten. Er was geen discussie over het plaatsen van materiaal om de gaten op te vullen. In totaal duurde het 5 minuten. Daarna volgde een klacht via e-mail aan Rentokil, met een zeer slechte reactie. Bovendien werd mij gevraagd om de resterende 661 EUR te betalen vóór het tweede bezoek, en aanvankelijk werd mij gevraagd om het volledige bedrag van 945 EUR te betalen en ben ik onprofessioneel behandeld. Ik zou aanraden om Rentokil te vermijden. Deze premium dienst van 1000 EUR had net zo goed kunnen worden uitgevoerd met een set vallen die online tegen een lagere prijs te koop zijn.
Factuur wat nooit is gebeurd
Beste , We hebben aangetekende brief gestuurd maar zonder antwoord,De factuur die we ontvangen van een product te verstuiven is nooit gebeurd ,De offerte is door de immo gedaan in mijn naam waar ik niet meer akkoord ga . Jullie gingen dit onderzoeken maar krijg plots een aanmaning (laaste brief voor juridisch overdracht ) terwijl we brieven , mails en gebeld hebben dat het niet klopt en dat er enkel gel is aangebracht voor de zilvervisjes.De factuur van de gel willen we betalen maar die factuur nooit gezien enkel de factuur voor verstuiven wat niet is gedaan en staat ook een appartement bij zonder nummer … De offerte zelf hebben wij nooit ontvangen van rentokill pas achteraf na alle kosten van de immo die alles in onze naam deed zonder akkoord.Er werd enkel een akkoord gegeven aan de immo voor een oplossing voor de zilvervis probleem.Graag een oplossing we betalen niet voor dingen die nooit zijn gebeurt .
Contract wordt niet nageleefd
Beste,Ik heb een contract bij Rentokil voor het plaatsen van muizenvallen en wespenvangers.Die laatste is nooit gezet geweest, maar ik krijg er wel facturen voor.Ik krijg mooi op tijd om de enkele maanden een factuur van Rentokil, maar niemand die een interventie komt doen.Als ik vragen heb bij de service desk dan krijg ik geen antwoord.Ik ben al van Mei meer info aan het vragen en heb ondertussen dus ook geen betaling meer gedaan. Sinds Maart is er ook geen technieker geweest, dus ik snap niet waarom ik zou moeten betalen.Toch krijg ik de melding dat er juridische stappen zullen volgen als ik niet betaal.Dit is contractbreuk langs hun kant.
contract van 3 jaar aangesmeerd
Beste, ik had vorig jaar in september last van bruine ratten. ik heb dan rentokil gecontacteerd om daar zo snel mogelijk komaf mee te maken. De vertegenwoordiger kwam langs met een standaard contract die ik , toegegeven, veel te snel heb ondertekend zonder grondig te lezen.Blijkt nu dat dit een contract is van 3 jaar. Maar vooral de rattenplaag is meer dan een jaar later nog steeds niet opgelost. Telkens komt wel een ander probleem naar voor, ze komen langs het dak naar binnen, de verhuurder van het pand heeft intussen het dak vernieuwd, dan kwamen ze via de voegen in de muur binnen, de verhuurder heeft daarom de muren laten opvoegen. en zo blijft het duren. Ik wil daarom stoppen met hun dienstverlening. en heb dit ook eerst telefonisch gemeld, ik moest daarop een mail sturen naar hun administratie, wat ik gedaan heb op 21/09/21, zonder reactie daarop, nogmaals gemaild op 04/10/21, nogmaals zonder reactie. Vorige week kreeg ik weer een factuur waarop ik belde naar de klantendienst en toen pas kreeg ik als antwoord , jamaarja meneer u heeft wel een contract ondertekend voor 3 jaar he...
Controle op ongedierte kost 1100 euro per uur.
Beste,Zoals ik al telefonisch en aangetekend heb uitgelegd werden op 2 jaar 9 controles uitgevoerd van 10 minuten. Dat betekent 90 minuten werktijd. Daarvoor betaalde ik tot nu toe 1663,40 euro. Dat wil zeggen 1109 euro per uur. Dit is werkelijk overdreven. U hoeft niet af te komen met de uitleg dat dit de prijs is in het contract voor iedereen. Maar een bedrijf dat ipv 90 minuten 20 uur van jullie diensten gebruikt gemaakt heeft op 2 jaar dit zou logisch zijn. U kunt daarom niet alle klanten gelijk schakelen. 1109 euro per uur is erover.Bovendien moet ik nog als ik het contract opzeg een verbrekingsvergoeding van meer dan 600 euro betalen. Dan worden het wel heel kostelijke 90 minuten. Ik weiger daarom om die verbrekingsvergoeding te betalen en zou graag de juiste prijs betalen 250 euro voor 90 minuten. Wat betekent dat ik van jullie 1413 euro terugvorder. Ik verwacht dan ook zo vlug mogelijk deze terugbetaling.
Opzegging contract 8/8/2018
Opzeg gedaan voor contract met klantennummer 010413344 - opstart 08/11/2016 - opzeg per aangetekend brief opgestuurd op 8/8/2018. Rentokil heeft brief ontvangen op 10/8/2018, waardoor 2 dagen te laat voor opzeg volgens Rentokil want contract loopt tot 8/11/2018 - Rentokil houdt rekening met datum van ontvangst en niet datum van opsturing van brief/postzegel.Hiervoor geeft Rentokil 2 opties : opzegsverbreking betalen van 50% van totaal jaarbedrag ongeveer 1800€. Of contract behouden en opzeggen VOOR 8/11/2019.In ons contract staat vermeld dat Rentokil 6x per jaar verplicht is om langs te komen. Dit is helaas niet gebeurd in 2017. Ze zijn langs geweest op volgende data : 1/2/2017, 12/04/2017, 14/06/2017, 21/09/2017, 16/11/2017 -> 5 van de 6 afspraken.In 2018 zijn ze op volgende data langs gekomen : 23/01/2018, 25/04/2018, 02/07/18, 19/09/18 & 19/11/2018 -> 5 van 6 afspraken.Rentokil heeft hun contract hierdoor niet gerespecteerd waardoor ze zelf ingebreken zijn van ons contract met hun.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten