Na herhaalde aanwezigheid van muizen in mijn huis, nam ik contact op met het bedrijf Rentokil NV om de problemen op te lossen. Na een eerste bezoek op 24/04/2024 werd er een contract ondertekend met de volgende diensten:
Er zouden gifdozen tegen muizen op verschillende plekken in het huis worden geplaatst.
Een technicus zou controles uitvoeren om de effectiviteit te verifiëren.
Na het derde bezoek zou de technicus de dozen verwijderen en de plekken waar muizen het huis binnenkomen opvullen. De totale service werd gefactureerd voor 945 EUR inclusief belastingen, en ik werd verzocht 30% te betalen (dus 284 EUR). Aangezien de technicus pas op 17/05/2024 kwam, kocht ik 3 traditionele muizenvallen voor 15 EUR en ving ik de muizen.
Bij het eerste bezoek plaatste de technicus de gifdozen, waarna er 2 weken later een controle plaatsvond. Volgens de overeenkomst zou het laatste bezoek moeten bestaan uit het verwijderen van de gifdozen en het aanbrengen van materiaal om de openingen waar de muizen het huis binnenkomen op te vullen. Tijdens dit derde bezoek, waarbij de technicus blijkbaar niet gemotiveerd was om te werken (hij kwam 45 minuten te laat op de geplande afspraak, voerde privételefoongesprekken voor mijn deur om zijn avond- en weekendplannen door te nemen), werd er alleen gevraagd of ik muizen had gehoord/gezien en werden de dozen achtergelaten. Er was geen discussie over het plaatsen van materiaal om de gaten op te vullen. In totaal duurde het 5 minuten. Daarna volgde een klacht via e-mail aan Rentokil, met een zeer slechte reactie. Bovendien werd mij gevraagd om de resterende 661 EUR te betalen vóór het tweede bezoek, en aanvankelijk werd mij gevraagd om het volledige bedrag van 945 EUR te betalen en ben ik onprofessioneel behandeld. Ik zou aanraden om Rentokil te vermijden. Deze premium dienst van 1000 EUR had net zo goed kunnen worden uitgevoerd met een set vallen die online tegen een lagere prijs te koop zijn.