Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
S. W.
11/10/2024

Geen garantie of enige tussenkomst

In april 2020 werd onze Opel vivaro 8 zitplaatsen eindelijk geleverd na 9 maanden wachten! 1 het eerste jaar de auto moeten binnendoen voor een adbluestoring. Vuile adblue getankt volgens de garage. 340 euro te betalen want geen garantie en geen staaltje beschikbaar om tankstation te betrekken erin. Nu 1,5 maand geleden motorstoring. In de garage binnengedaan, niets aan de hand volgens de garage. Een sensorstoring.. 1 week later onderweg naar de Ardennen, ter hoogte van Luik voelen we een terugslag, begint de auto te piepen. Melding stop, leg motor uit en begint de auto in vermogen te verliezen. Aan de kant gegaan op autostrade, auto stil gelegd en herstart. En een paar kilometer verder op de parking gezet (enkele keren aan de kant moeten gaan want melding kwam terug). Ons laten takelen en nu 1 maand verder heeft de garage nog altijd niet het probleem kunnen detecteren en oplossen.. gisteren de melding gekregen dat we al aan 2000 euro werkuren zitten, zonder dat er ook maar iets opgelost is.. we zitten echt met onze handen in ons haar… want is geen garantie…. Een wagen van nog geen 4 jaar oud

Afgesloten
S. W.
11/10/2024

Geen garantie of enige tussenkomst

In april 2020 werd onze Opel vivaro 8 zitplaatsen eindelijk geleverd na 9 maanden wachten! 1 het eerste jaar de auto moeten binnendoen voor een adbluestoring. Vuile adblue getankt volgens de garage. 340 euro te betalen want geen garantie en geen staaltje beschikbaar om tankstation te betrekken erin. Nu 1,5 maand geleden motorstoring. In de garage binnengedaan, niets aan de hand volgens de garage. Een sensorstoring.. 1 week later onderweg naar de Ardennen, ter hoogte van Luik voelen we een terugslag, begint de auto te piepen. Melding stop, leg motor uit en begint de auto in vermogen te verliezen. Aan de kant gegaan op autostrade, auto stil gelegd en herstart. En een paar kilometer verder op de parking gezet (enkele keren aan de kant moeten gaan want melding kwam terug). Ons laten takelen en nu 1 maand verder heeft de garage nog altijd niet het probleem kunnen detecteren en oplossen.. gisteren de melding gekregen dat we al aan 2000 euro werkuren zitten, zonder dat er ook maar iets opgelost is.. we zitten echt met onze handen in ons haar… want is geen garantie…. Een wagen van nog geen 4 jaar oud

Afgesloten
M. G.
8/10/2024

weigeren onderzoek

Geachte mevrouw/heer, Op 30 september heb ik een klacht ingediend, Ze willen hem niet behandelen omdat het geen grote garage is. Het is een familie bedrijf waar mijn ouders vroeger ook gingen. Je kan daar alles van opel kopen. Nieuwe en 2de hands wagens. Ze laten daar alles verkopen , maar als er problemen zijn moet je naar en dure grote garage gaan. Zo maken ze de kleine familie bedrijven kapot. Ik kan dat niet aanvaarden, die grote bedrijven kunnen dan vragen wat ze willen, want ze hebben geen concurentie. Daar moet er eens iets aangedaan worden. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht

Afgesloten
M. G.
8/10/2024

weigeren onderzoek

Geachte mevrouw/heer, Op 30 september heb ik een klacht ingediend, Ze willen hem niet behandelen omdat het geen grote garage is. Het is een familie bedrijf waar mijn ouders vroeger ook gingen. Je kan daar alles van opel kopen. Nieuwe en 2de hands wagens. Ze laten daar alles verkopen , maar als er problemen zijn moet je naar en dure grote garage gaan. Zo maken ze de kleine familie bedrijven kapot. Ik kan dat niet aanvaarden, die grote bedrijven kunnen dan vragen wat ze willen, want ze hebben geen concurentie. Daar moet er eens iets aangedaan worden. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht

Afgesloten
D. G.
3/04/2024

Probleem met wagen, ze bieden geen oplossing

Mijn bedrijfswagen, astra Hybride is zalig om mee te rijden wanneer je er optimaal kunt van genieten.Maar helaas is dit na een 5 maand rijden met deze wagen voor 95% van de tijd niet het geval. Er is geen verbinding tussen wagen en app waardoor ik niet kan registreren wanneer en hoeveel ik de wagen thuis zou opladen. Deze kosten moet ik kunnen voorleggen aan mijn werkgever om een terugbetaling te ontvangen.Heb reeds meer dan 10x contact gezocht met klantendienst, maar je bent er nooit geholpen. De technische dienst doet achter de schermen iets, maar zonder resultaat. De wagen zuip op deze manier ongelofelijk veel benzine omdat er niet hybride gereden kan worden.Actuele problemen: wagen heeft geen mogelijkheid om wifi kanaal te vinden, app werkt niet met de wagen, er kan dus niet geladen worden.

Afgesloten
D. G.
3/04/2024

Probleem met wagen, ze bieden geen oplossing

Mijn bedrijfswagen, astra Hybride is zalig om mee te rijden wanneer je er optimaal kunt van genieten.Maar helaas is dit na een 5 maand rijden met deze wagen voor 95% van de tijd niet het geval. Er is geen verbinding tussen wagen en app waardoor ik niet kan registreren wanneer en hoeveel ik de wagen thuis zou opladen. Deze kosten moet ik kunnen voorleggen aan mijn werkgever om een terugbetaling te ontvangen.Heb reeds meer dan 10x contact gezocht met klantendienst, maar je bent er nooit geholpen. De technische dienst doet achter de schermen iets, maar zonder resultaat. De wagen zuip op deze manier ongelofelijk veel benzine omdat er niet hybride gereden kan worden.Actuele problemen: wagen heeft geen mogelijkheid om wifi kanaal te vinden, app werkt niet met de wagen, er kan dus niet geladen worden.

Afgesloten
B. L.
5/12/2023

Distributieriem Stellantis Opel Grandland 1.2 PureTech

Ik kocht een Opel Grandland X in september 2018. In 2021 heeft Opel een terugroepactie gedaan om de distributieriem vroegtijdig te laten vervangen. Aanvankelijk, bij de aankoop, werd voorzien dat deze na 10 jaar of 180.000 Km moet vervangen worden. Nu blijkt dit in de praktijk om de 30.000!!! km te gaan. De riemen breken af doordat zij in een olie draaien die het rubber aantast. In die mate zelf dat deze verbrokkelt en dat er deeltjes in de motoronderdelen kunnen komen die ook voor de remdruk zorgen. Dit kan dus tot erg gevaarlijke situaties leiden. Bij mijn klein onderhoud aan 67000 kilometer stelde men terug vast dat de door terugroepactie geplaatste distributieriem opnieuw afbrokkelt en er een nieuwe dient geplaatst te worden wat de rekening ongeveer 1000 euro doet stijgen bovenop de kost van het onderhoud. Men steekt zich weg achter het feit dat er geen garantie meer is maar dit valt toch helemaal niet onder garantie. Het is een niet conform product dat werd afgeleverd bij de fabrikant en niet degelijk werd vervangen bij terugroepactie. In Nederland kwam dit reeds meermaals op TV. Zie volgende link: https://www.bnnvara.nl/kassa/dossiers?query=stellantis&size=8 Ik voel mij zo onrecht aangedaan samen met zoveel andere benadeelden.

Afgesloten
B. L.
5/12/2023

Distributieriem Stellantis Opel Grandland 1.2 PureTech

Ik kocht een Opel Grandland X in september 2018. In 2021 heeft Opel een terugroepactie gedaan om de distributieriem vroegtijdig te laten vervangen. Aanvankelijk, bij de aankoop, werd voorzien dat deze na 10 jaar of 180.000 Km moet vervangen worden. Nu blijkt dit in de praktijk om de 30.000!!! km te gaan. De riemen breken af doordat zij in een olie draaien die het rubber aantast. In die mate zelf dat deze verbrokkelt en dat er deeltjes in de motoronderdelen kunnen komen die ook voor de remdruk zorgen. Dit kan dus tot erg gevaarlijke situaties leiden. Bij mijn klein onderhoud aan 67000 kilometer stelde men terug vast dat de door terugroepactie geplaatste distributieriem opnieuw afbrokkelt en er een nieuwe dient geplaatst te worden wat de rekening ongeveer 1000 euro doet stijgen bovenop de kost van het onderhoud. Men steekt zich weg achter het feit dat er geen garantie meer is maar dit valt toch helemaal niet onder garantie. Het is een niet conform product dat werd afgeleverd bij de fabrikant en niet degelijk werd vervangen bij terugroepactie. In Nederland kwam dit reeds meermaals op TV. Zie volgende link: https://www.bnnvara.nl/kassa/dossiers?query=stellantis&size=8 Ik voel mij zo onrecht aangedaan samen met zoveel andere benadeelden.

Afgesloten
M. T.
2/09/2023

Probleem met terugbetaling

Beste, Op 30 maart 2023 om 16u26 hadden we een kapotte achterband net voor het binnenrijden van een parkeergarage in Brussel.We belden het nummer dat vermeld staat op het kaartje van Opel Assistance dat bij onze autopapieren zit .We kregen te horen dat we niet verzekerd waren.We waren nochtans zeker van wel. We belden naar de garage in Lokeren (de dealer waar we de auto kochten en de verzekering afsloten). Zij bevestigden dat we inderdaad verzekerd waren.Toen we terugbelden naar het nummer van de Assistance, bleef men erbij dat men niets terugvond, dat we niet verzekerd waren.Onze autoband was volledig stuk - er is geen reservewiel meer voorzien, anders had mijn man het probleem zelf opgelost.We moesten toch geholpen worden. Men zei ons dat het tussen de 200 en 300 euro zou kosten. We gingen ervan uit dat achteraf dan wel geregeld kon worden, vermits we zwart op wit het bewijs hadden dat we wel degelijk verzekerd waren. We kregen een SMS met een link en dossiernummer om verder te kunnen opvolgen.We spraken af dat er om 23 uur een depannagewagen zou komen, zodat we eerst nog naar het optreden konden waarvoor we (dure) tickets hadden.Om 22u33 keken we via de link en zagen we dat we nog 90 minuten moesten wachten. Iets na middernacht was er nog geen pechverhelper. We belden terug, kregen de pechverhelper zelf aan de lijn na een tijd.Uiteindelijk was het 02 uur 's nachts dat we geholpen werden en waren we om 03 uur thuis.We betaalden 510 euro aan de pechverhelper met Bancontact - hij gaf ons het ticket van Bancontact.Onze wagen werd afgeleverd bij de Opel garage in Lokeren en de band werd hersteld.Garage Opel Lokeren zette veel stappen om het betaalde bedrag terug te vorderen van Opel Assistance. We bezorgden alle gegevens die we hadden (Bancontact ticket, gegevens auto, verzekering, bankrekening, zelfs onze telefoonfactuur als bewijs dat we wel degelijk belden!, ..) aan de garage om het aangerekende bedrag terug te krijgen.Omdat er geen schot kwam in de zaak, namen we zelf contact op met de klantendienst van Opel.Verschillende mails en telefoons volgden. We kregen inderdaad tot 3 maal toe telefoon, zowel van Opel Assistance als van Touring, waarin de fout werd toegegeven, samen met excuses. Ook in een mail van Stellantis wordt bevestigd dat we volledig in ons recht zijn.Na 5 maand is er nog steeds geen terugbetaling.We contacteerden ondertussen ook de klachtendienst van Touring, echter zonder gevolg.

Afgesloten
M. T.
2/09/2023

Probleem met terugbetaling

Beste, Op 30 maart 2023 om 16u26 hadden we een kapotte achterband net voor het binnenrijden van een parkeergarage in Brussel.We belden het nummer dat vermeld staat op het kaartje van Opel Assistance dat bij onze autopapieren zit .We kregen te horen dat we niet verzekerd waren.We waren nochtans zeker van wel. We belden naar de garage in Lokeren (de dealer waar we de auto kochten en de verzekering afsloten). Zij bevestigden dat we inderdaad verzekerd waren.Toen we terugbelden naar het nummer van de Assistance, bleef men erbij dat men niets terugvond, dat we niet verzekerd waren.Onze autoband was volledig stuk - er is geen reservewiel meer voorzien, anders had mijn man het probleem zelf opgelost.We moesten toch geholpen worden. Men zei ons dat het tussen de 200 en 300 euro zou kosten. We gingen ervan uit dat achteraf dan wel geregeld kon worden, vermits we zwart op wit het bewijs hadden dat we wel degelijk verzekerd waren. We kregen een SMS met een link en dossiernummer om verder te kunnen opvolgen.We spraken af dat er om 23 uur een depannagewagen zou komen, zodat we eerst nog naar het optreden konden waarvoor we (dure) tickets hadden.Om 22u33 keken we via de link en zagen we dat we nog 90 minuten moesten wachten. Iets na middernacht was er nog geen pechverhelper. We belden terug, kregen de pechverhelper zelf aan de lijn na een tijd.Uiteindelijk was het 02 uur 's nachts dat we geholpen werden en waren we om 03 uur thuis.We betaalden 510 euro aan de pechverhelper met Bancontact - hij gaf ons het ticket van Bancontact.Onze wagen werd afgeleverd bij de Opel garage in Lokeren en de band werd hersteld.Garage Opel Lokeren zette veel stappen om het betaalde bedrag terug te vorderen van Opel Assistance. We bezorgden alle gegevens die we hadden (Bancontact ticket, gegevens auto, verzekering, bankrekening, zelfs onze telefoonfactuur als bewijs dat we wel degelijk belden!, ..) aan de garage om het aangerekende bedrag terug te krijgen.Omdat er geen schot kwam in de zaak, namen we zelf contact op met de klantendienst van Opel.Verschillende mails en telefoons volgden. We kregen inderdaad tot 3 maal toe telefoon, zowel van Opel Assistance als van Touring, waarin de fout werd toegegeven, samen met excuses. Ook in een mail van Stellantis wordt bevestigd dat we volledig in ons recht zijn.Na 5 maand is er nog steeds geen terugbetaling.We contacteerden ondertussen ook de klachtendienst van Touring, echter zonder gevolg.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform