Terug

Probleem met terugbetaling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. T.

Naar: Opel

02/09/2023

Beste, Op 30 maart 2023 om 16u26 hadden we een kapotte achterband net voor het binnenrijden van een parkeergarage in Brussel.We belden het nummer dat vermeld staat op het kaartje van Opel Assistance dat bij onze autopapieren zit .We kregen te horen dat we niet verzekerd waren.We waren nochtans zeker van wel. We belden naar de garage in Lokeren (de dealer waar we de auto kochten en de verzekering afsloten). Zij bevestigden dat we inderdaad verzekerd waren.Toen we terugbelden naar het nummer van de Assistance, bleef men erbij dat men niets terugvond, dat we niet verzekerd waren.Onze autoband was volledig stuk - er is geen reservewiel meer voorzien, anders had mijn man het probleem zelf opgelost.We moesten toch geholpen worden. Men zei ons dat het tussen de 200 en 300 euro zou kosten. We gingen ervan uit dat achteraf dan wel geregeld kon worden, vermits we zwart op wit het bewijs hadden dat we wel degelijk verzekerd waren. We kregen een SMS met een link en dossiernummer om verder te kunnen opvolgen.We spraken af dat er om 23 uur een depannagewagen zou komen, zodat we eerst nog naar het optreden konden waarvoor we (dure) tickets hadden.Om 22u33 keken we via de link en zagen we dat we nog 90 minuten moesten wachten. Iets na middernacht was er nog geen pechverhelper. We belden terug, kregen de pechverhelper zelf aan de lijn na een tijd.Uiteindelijk was het 02 uur 's nachts dat we geholpen werden en waren we om 03 uur thuis.We betaalden 510 euro aan de pechverhelper met Bancontact - hij gaf ons het ticket van Bancontact.Onze wagen werd afgeleverd bij de Opel garage in Lokeren en de band werd hersteld.Garage Opel Lokeren zette veel stappen om het betaalde bedrag terug te vorderen van Opel Assistance. We bezorgden alle gegevens die we hadden (Bancontact ticket, gegevens auto, verzekering, bankrekening, zelfs onze telefoonfactuur als bewijs dat we wel degelijk belden!, ..) aan de garage om het aangerekende bedrag terug te krijgen.Omdat er geen schot kwam in de zaak, namen we zelf contact op met de klantendienst van Opel.Verschillende mails en telefoons volgden. We kregen inderdaad tot 3 maal toe telefoon, zowel van Opel Assistance als van Touring, waarin de fout werd toegegeven, samen met excuses. Ook in een mail van Stellantis wordt bevestigd dat we volledig in ons recht zijn.Na 5 maand is er nog steeds geen terugbetaling.We contacteerden ondertussen ook de klachtendienst van Touring, echter zonder gevolg.

Berichten (1)

M. T.

Naar: Opel

21/09/2023

Beste,we hadden graag een reactie van jullie kant op het feit dat we na 6 maand nog geen terugbetaling mochten ontvangen van de som die we aan de pechverhelper betaalden, ondanks het feit dat we wel degelijk verzekerd zijn.Hopend op een positief gevolg,Mark TAs


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform