Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Beloofde dienst niet geleverd
Beste immoweb, Ik plaatste het zoekertje nr. 20992487 en betaalde daarvoor Premium - de duurste categorie die maximale zichtbaarheid belooft. Het zoekertje staat echter gewoonweg niet op de kaart van immoweb als je zoekt in de zone 9000 Gent. Het verschijnt enkel bij specieke zoekacties, maar daarvoor betaal je geen Premium. Mag ik het vragen het zoekertje asap vindbaar te maken op de kaart? Vriendelijke groeten, Dirk Holemans
elke keer opnieuw problemen met zoekertje
Beste, ik ben regelmatig betalend gebruiker van Immoweb, meer bepaald ivm verhuur van appartementen. de laatste drie zoekertjes gaven allemaal problemen: 1) het niet kunnen veranderen van de begeleidende tekst (ook niet in andere browsers, op andere toestellen), reactie immoweb? niets 2) paar weken geleden stond mijn zoekertje plots 'in optie' zodat niemand nog een bericht stuurde terwijl ik helemaal niets had veranderd of aangeklikt (bewijs beschikbaar dat ik niet inlogde na opmaak zoekertje), reactie immoweb? geen enkele 3) dan maar opnieuw een zoekertje opgemaakt (alweer 36 euro) en nu blijkt plots na een paar dagen dat geen enkele email of bericht via de website mij bereikt, ook niet als ik zélf probeer met mijn eigen gegevens als test?... reactie immoweb, uiteraard NIETS. dit is echt schandalig , elke keer opnieuw loopt er iets mis, en soms na enkele weken een nietszeggende reactie...
10584992 advertentie immoweb heb ik betaald maar ik krijg geen waar voor mijn geld.
10584992 advertentie bij immoweb.Beste,Ik heb betaald en krijg geen waar voor mijn geld. Mijn advertentie komt niet voor in de kaart weergeven en ook als je zoekt kom je hem niet tegen. Het zijn alleen enkele immo-kantoren die er blijkbaar toegang toe hebben. Verder klopt de titel niet met wat ik geselecteerd had: DUPLEX en niet MOLEN. Vroeger was Immoweb's site veel beter. Als dat niet veranderd is, wil ik mijn geld terug. Sowieso moet mijn ad 2 weken langer online staan. Jammer want de vakantie was ideaal voor de verkoop. Vriendelijke groetenSuzanne Visser
Probleem met publicatie woning
Ik zette mijn huis te koop via immoweb. In de aanmaakmodule staan al mijn foto's juist. In de advertentie staan ze op hun zij. Ik contacteerde immoweb eerst via mail, waarop geen reactie kwam. Nadien via de telefoon. Men vertelde mij dat ze nieuwe software in gebruik namen en dat deze niet goed werkte. Ze konden mij niet vertellen wanneer het opgelost zou zijn. Dit is anderhalve week geleden. Ondertussen kreeg ik geen enkele reactie meer en is het euvel nog steeds niet opgelost. Bij het zoekertje staat dat 11 mensen mijn zoekertje bekeken, wat of wel niet klopt of wel komt het niet op de site. Via de andere immosites werd het honderden keren bekeken. Ik betaalde voor een zoekertje op immoweb, maar het zoekertje heeft geen enkel effect. Mijn kijkdag loopt goed vol, maar niemand contacteerde me via immoweb, wat erg vreemd is!
Overzetting verlenging naar nieuw zoekertje
Beste,Mijn oorspronkelijke zoekertje op immoweb dat ik geplaatst had op 29 juni, had ik even niet meer opgevolgd omdat we teveel op reis waren in juli en augustus. Dus heb ik mijn zoekertje na een maand laten verlopen. Nu wou ik deze er opnieuw op plaatsen op 2 september en betaalde opnieuw voor dit zoekertje. Toen dit opnieuw online kwam zag ik dat door dit zoekertje te activeren de plaatsingsdatum opnieuw 29 juni is. Dus van de eerste keer dat dit erop kwam. Onmiddellijk na plaatsing zag ik dit en heb ik een mail gestuurd naar de klantendienst met de vraag of de datum aangepast kan worden of het zoekertje geannuleerd kan worden en de betaling kan 'overgezet' worden naar een nieuw zoekertje. Want nu lijkt het alsof het er al van 29 juni op staat, wat vaak kopers afschrikt omdat het lijkt dat het niet verkocht geraakt, maar we zijn na 2 weken al gestopt met bezoeken toe te laten, dus dit geeft een verkeerd beeld.Op dit mailtje kreeg ik reactie dat dit niet kon aangepast worden en dat ik opnieuw moet betalen voor een nieuw zoekertje. Dus heb ik telefonisch contact opgenomen en werd mij opnieuw hetzelfde gezegd. Ik begrijp niet dat dit een probleem is, want ik wil niet annuleren, ik wil gewoon dat mijn betaling wordt gebruikt om een nieuw zoekertje te activeren en het oude af te sluiten zodat ik de juiste kansen krijg voor de verkoop. Terwijl ik deze klacht typ, zit er minder dan 24 uur sinds het online komen van het zoekertje op immoweb. Dus ik begrijp niet dat dit voor immoweb een probleem is om dit aan te passen. Ik ga niet nog eens 109,99 euro betalen.Mvg
zoekertje wordt niet weergegeven in mail
Geachte,zoekertje nr 8861221Vrijdagavond 21/8 wilde ik mijn woning te koop zetten en naam daarvoor de extra large advertentie twv 194,99 euro. Tot mijn verbazing stelde ik vast dat, wanneer ik het voorbeeld bekeek, mijn advertentie tekst slechts gedeeltelijk werd weergegeven. Niettegenstaande mijn tekst onder de 750 tekens bleef. Aangezien dit na herhaaldelijk controleren van het voorbeeld zo bleef, besloot ik mijn advertentie te verwijderen. Ik wilde mij niet belachelijk maken met het publiceren van een gedeeltelijke advertentie.Maandag namiddag 24/8 belde ik met een vriendelijke tweetalige man van immoweb die mij wist te vertellen dat het voorbeeld altijd maar een gedeeltelijke tekst weergaf en hij activeerde mijn advertentie opnieuw. Ze kwam na enige tijd perfect op de website te staan.25/8 stuurde ik een mail naar de klantendienst met de vraag waarom mijn pand niet werd gepubliceerd in mijn dagelijkse mail nieuwe zoekertjes. Daarop kreeg ik, citaat, volgend antwoord: “Het is volkomen normaal dat u uw eigen zoekertje niet in uw profiel krijgt, dat heeft te maken met de mailerkenning, en wij gaan ervan uit dat u niet geinteresseerd bent in uw eigen panden. “Dat kan ik verstaan tot ik woensdag 25/8 een telfoontje kreeg van een geïnteresseerde die me zei dat het vreemd was dat hij mijn pand niet ontvangen had in zijn mailbos en hij per toeval nog eens keek op de website en zo mijn woning vond. 26/8 belde ik terug naar de klantendienst met deze opmerking. Dezelfde man aan de telefoon en ik vroeg hem of het zou kunnen dat het komt omdat hij mijn zoekertje terug heeft geactiveerd. Zou goed kunnen zei hij maar hij kon dat niet aanpassen, dat was een andere dienst en hij zou ze contacteren om het op te lossen. Niks opgelost. Gisteren terug naar de klantendienst gebeld, weer hetzelfde verhaal, ik zal het doorgeven en ik vroeg deze man om mij terug te bellen om mij op de hoogte te houden, ik gaf mijn GSM nummer. Ik werd niet teruggebeld en mijn zoekertje is nog niet verschenen in de mailbox.Is er nu niemand bij Immoweb die ervoor kan zorgen dat mijn zoekertje behandeld wordt zoals het hoort en dat het terecht komt in de mailbox van mensen die zoeken naar een woning in Mol? Betaalde ik daarvoor 195 euro?Spijtig dat het langs deze weg moet maar ik hoop op een oplossing waarvoor bij voorbaat dank.
Uitschrijven immoweb onmogelijk
Ik wens mij uit te schrijven op de maillijst van immoweb maar dit blijkt onmogelijk te zijn. Volgens de gegevens onderaan de mails die ik dagelijks ontvang heb ik wel degelijk een account maar als ik mij probeer in te loggen gebeurd er niets. Als ik mijn passwoord probeer te veranderen lukt dit, maar nog steeds kan ik mij daarna niet inloggen.Als ik op de link klik om me uit te schrijven onderaan de mail krijg ik de melding dat er iets mis is gegaan. Als ik rechtstreeks naar de website ga en mij probeer in te loggen krijg ik de melding dat ze mij een mail verzonden hebben maar die mail komt nooit aan. (ook niet in spam, reclame of prullenbak).Ik heb heb wel al degelijk al op mijn account geweest toen ik deze aangemaakt heb want mijn voorkeuren en woonplaats zijn ingesteld.Ik heb inmiddels ook al een mail gestuurd naar privacy@immoweb met de vraag om mijn gegevens te verwijderen, zonder resultaat.
Onmogelijkheid om advertentie te blokkeren of te verwijderen
Gegevens aangaande de vaste kosten in de advertentie kloppen niet.Wij zijn de huidige uittredende huurders. In de advertentie staat maandelijkse kosten 50€ terwijl het door contractueel gesjoemel gemiddeld op 80 tot 90 € per maand betreft. Aantoonbaar met de jaarlijkse afrekeningen.De advertentie is niet waarheidsgetrouw opgesteld en misleidend.Immoweb zou op deze basis de advertentie niet kunnen blokkeren of verwijderen. Ze gingen de verhuurder vragen om uitleg en een eventuele aanpassing .... Daar komt dus niets van !
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten