Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
T. D.
30/11/2022

Communicatie en opvolging door Matexi (project Berlare Spinnerij) na oplevering

Wij willen door Matexi in contact gebracht worden met een vertegenwoordiger van ons deurbelsysteem. Daarnaast verwachten wij nog steeds een sleutel van onze tuinberging.Wij zijn allesbehalve tevreden met de manier hoe onze verzoeken voor de afwerking van onze woning te lijken worden afgewimpeld. Ook wachten wij nog op info over de vervanging van ons gebarsten raam.

Afgesloten
K. C.
7/01/2022

Probleem met blazen op plat dak

Beste, wij hebben klacht ingediend via uw mailbox aftercare-antw@matexi.be inzake blazen op de roofing van een deel plat dak bij onze door u gebouwde woning.Een afgevaardigde is komen kijken, bevestigde de schade en ging contact nemen met een dakwerker. Dakwerkers is gecontacteerd maar die liet weten dat hij het dak niet geplaatst had ( de vroegere dakwerker is failliet). Na twee maal rappel te doen hierop krijgen we opeens mail van aftercare dat er geen actie wordt ondernomen omdat er (nog) geen schade is. Dit is totaal absurd. Het is net om schade te vermijden dat wij dit aangepakt wilden hebben. En werd ons dus ook bevestigd en daarna op teruggekomen. Gelieve bij voorrang te willen bekijken. Het mailverkeer hieromtrent kan ik u bezorgen indien gewenst.Groeten,Karl CoppensVeldkantvoetweg 862540 Hove

Afgesloten
D. D.
25/08/2021

Aansluiting en keuring zonnepanelen

Beste,Loten 122 - 126 binnen het project Deurne Eksterlaer zijn recent, eind juni 2021, opgeleverd. Wij zijn eigenaar van lot 122. Op alle loten liggen zonnepanelen, maar deze zijn tot op de dag van vandaag nog altijd niet aangesloten / gekeurd. Iets wat bij oplevering normaal al in orde zou moeten zijn. Na een geplande keuring op 04/08/2021 waarbij niemand is komen opdagen werd op 11/08/2021 de keuring hiervan eindelijk gepland. Veel later dan dat ons beloofd werd. De keurder heeft moeten vaststellen dat in geen enkel lot de doorboring in het dak aanwezig was die de zonnepanelen met de omvormer verbindt. Iets wat ons bij oplevering verzekerd werd dat dit wel in orde was zodat de keuring in de week na oplevering kon gebeuren. Niet dus.Ik maak me trouwens grote zorgen omtrent die doorboring die nog moet gebeuren. Nu nog gaan boren in een dak, is dat niet om problemen vragen? Alles is trouwens ook recent geschilderd. Draaien jullie op voor de kosten als door het boren stukken bezetsel gaan lossen? Ik heb me al de vraag gesteld of het niet verstandiger zou zijn om de aansluiting door de zijgevel te laten gebeuren. Bij loten 122 en 123 zou dit mogelijk zijn aangezien de omvormer zich in de berging op verdiep +2 bevindt.Ik heb jullie inmiddels hierover al aan de lijn gehad via de klachtendienst van de hoofdzetel op 05/08/2021 waarbij beloofd werd dat dit geregeld zou worden, maar zonder resultaat. Berichtjes hierover op jullie communicatie platform my matexi worden zonder enige reactie afgesloten. Voicemails naar onze klantenbegeleidster blijven onbeantwoord. Een email verstuurd op 18/08/2021 naar aftercare-antw@matexi.be blijft onbeantwoord. Jullie laten me geen andere keuze om jullie via deze weg in gebreke te stellen.Het kan toch niet zijn dat jullie het niet voor mekaar krijgen deze zonnepanelen werkende te krijgen? Bijna twee maanden na oplevering? Zoiets zou eigenlijk bij oplevering zelf al in orde moeten zijn. Maar naïf als we zijn gaan wij als klant altijd maar mee in loze beloftes. Straks is de zomer voorbij en hebben we dit jaar ons geïnvesteerde geld, waar ook wij hard voor moeten werken, niet optimaal kunnen laten renderen. Heel spijtig.Ik verwacht van jullie dan ook een vergoeding voor de misgelopen opgewerkte energie vanaf het moment van oplevering (24/06/2021) tot en met de dag dat de zonnepanelen werkende zullen zijn. Jullie lastenboek beschrijft immers dat er werkende zonnepanelen zouden aanwezig zijn bij oplevering, wat hier niet het geval is. Wij betalen nu dure elektriciteit van het net terwijl ons dak vol niet werkende zonnepanelen ligt. Absurd.Ik hoop dat dit verhaal eindelijk eens een einde krijgt en dat dit snel in orde gebracht wordt.

Opgelost
D. D.
16/11/2020

Post Interventie Dossier bevat cruciale fouten

Beste, bij werken aan onze recente woning (opgeleverd in april 2017 door Matexi Projects), stelden wij vast dat de finale woningplannen (in het Post Interventie Dossier) verkeerde info bevatten. De steunbalken- en muren werden niet correct weergegeven. Hierdoor liepen wij een aanzienlijke meerkost op bij onze verbouwingswerken, en hadden we een serieus veiligheidsrisico. Een aangetekend schrijven hierover aan Matexi, om die meerkost te claimen, lokte geen enkele reactie van hen uit. Mvg, Davina D'Hollander

Afgesloten
K. S.
21/07/2020

Foute facturen en onbewoonbaar appartement

Beste,De problemen met Matexi begonnen met een maanden te late oplevering, foute facturen en nu een onbewoonbaar appartement door het niet oplossen van een verstopte wc waardoor nu ook douche niet meer afloopt. Is een structureel probleem en gezien er nog geen oplevering van gemene delen is gebeurd dan ook hun absolute verantwoordelijkheid.Dit probleem werd reeds weken geleden meermaals gemeld. De arrogantie en leugens in hun communicatie zijn niet normaal. Ik moet nu op hotel verblijven!

Afgesloten
K. V.
20/05/2020

Ontbrekend EPB certificaat

In 2015 kocht ik in Vorst een nieuwbouwwoning (sleutel-op-de-deur formule) van Matexi nv. Gezien de woning nog in opbouw was tijdens het verlijden van de verkoopakte, en ook bij de voorlopige oplevering van de woning, werd door Matexi steeds beloofd dat het EPB-certificaat later zou worden overhandigd. We zijn nu ruim 4 jaar verder en ondanks mijn herhaaldelijke herinneringen heb ik dit certificaat nog steeds niet mogen ontvangen.Matexi antwoordt niet meer op mijn emails of telefoonoproepen (wanneer ik hen vroeger wel kon bereiken was de enige boodschap dat ik geduld moest hebben zonder een precieze datum te kunnen melden van wanneer het certificaat beschikbaar zou zijn). Matexi is dus duidelijk in gebreke gebleven mbt haar verplichting als verkoper.Gezien ik de woning nu moet verhuren, kan het verhuuragentschap de woning onmogelijk adverteren gezien het ontbrekende EPB certificaat. Zo ben ik de dupe van het feit dat Matexi haar verplichting niet nakomt.

Opgelost
D. B.
17/04/2020

Blijvend vochtprobleem

Beste, ik kocht een woning van Matexi in 2009 (Den Brand Vilvoorde).In 2014 doken de eerste vochtproblemen op om in 2015 wat te verergeren. De toenmalige projectleider (P De Winter) erkende de problemen en na een waterinsijpeling werd de verfschade uiteindelijk hersteld in 2017.Eind 2018, begin 2019 verschenen er op dezelfde plaats opnieuw wat vochtschade in de muur. IK liet dit weten aan E Van de Plas (opvolger P De Winter) en die vertelde me dat ik me moest richten tot uw verzekeraar Amlin.Deze styelde kortweg dat ik de onderaannemer moest contacteren en dit met hem moest regelen daar zij de werken uitgevoerd hadden.Mijn opmerking dat ik enkel een contract had met Matexi en geen enkele contractuele band had mlet de onderaannemer werd botweg van de tafel geveegd.De onderaannemer kwam evenwel ter plaatse en stelde wel de vochtproblemen vast maar zegde hiervoor niet verantwoordelijk te zijn.Navraag bij Amlin door m'n verzekeraar om de firma die de plijsterwerken uitvoerdde te bekomen blijft al maandenlan onbeantwoord.IK vind het emeltergend dat een grote bouwfirma ald de uwe z'n verantwoordelijkheid compleet ontloopt door zich te verschuilen achter z'n onderaannemers - ik heb een contract met u onderteken en niet met de onderaannemers.

Afgesloten
P. D.
26/02/2020

Waterinsijpeling via dak

Dag,Betreft woning Hugo Van Craenhovestraat 17, 2100 Deurne - Lot 62 Eksterlaar.Na tientallen problemen met de woning, die door uw firma niet of na lang wachten werden opgelost, is er nog steeds een belangrijk probleem, dat door uw diensten volledig genegeerd wordt.Er is een waterinsijpeling via de naad van een muur en een plat dak in de leefruimte. Deze ruimte is onbruikbaar wegens het opstapelen van meubels langs de muur. Zwarte schimmel groeit op het plafond. De woning werd nooit definitief opgeleverd, mede door de waslijst van problemen veroorzaakt door het prutswerk van uw aannemers. Communicatie vanuit uw bedrijf loopt moeizaam, van aggressief tot totaal negerend. Veelal het laatste.Vandaar mijn laatste vraag: bent u bereid uw verantwoordelijkheid alsnog te nemen om het dak te herstellen of weigert u verder iedere medewerking?Met groet,Peter De Meulenaer

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform