Beste,Loten 122 - 126 binnen het project Deurne Eksterlaer zijn recent, eind juni 2021, opgeleverd. Wij zijn eigenaar van lot 122. Op alle loten liggen zonnepanelen, maar deze zijn tot op de dag van vandaag nog altijd niet aangesloten / gekeurd. Iets wat bij oplevering normaal al in orde zou moeten zijn. Na een geplande keuring op 04/08/2021 waarbij niemand is komen opdagen werd op 11/08/2021 de keuring hiervan eindelijk gepland. Veel later dan dat ons beloofd werd. De keurder heeft moeten vaststellen dat in geen enkel lot de doorboring in het dak aanwezig was die de zonnepanelen met de omvormer verbindt. Iets wat ons bij oplevering verzekerd werd dat dit wel in orde was zodat de keuring in de week na oplevering kon gebeuren. Niet dus.Ik maak me trouwens grote zorgen omtrent die doorboring die nog moet gebeuren. Nu nog gaan boren in een dak, is dat niet om problemen vragen? Alles is trouwens ook recent geschilderd. Draaien jullie op voor de kosten als door het boren stukken bezetsel gaan lossen? Ik heb me al de vraag gesteld of het niet verstandiger zou zijn om de aansluiting door de zijgevel te laten gebeuren. Bij loten 122 en 123 zou dit mogelijk zijn aangezien de omvormer zich in de berging op verdiep +2 bevindt.Ik heb jullie inmiddels hierover al aan de lijn gehad via de klachtendienst van de hoofdzetel op 05/08/2021 waarbij beloofd werd dat dit geregeld zou worden, maar zonder resultaat. Berichtjes hierover op jullie communicatie platform my matexi worden zonder enige reactie afgesloten. Voicemails naar onze klantenbegeleidster blijven onbeantwoord. Een email verstuurd op 18/08/2021 naar aftercare-antw@matexi.be blijft onbeantwoord. Jullie laten me geen andere keuze om jullie via deze weg in gebreke te stellen.Het kan toch niet zijn dat jullie het niet voor mekaar krijgen deze zonnepanelen werkende te krijgen? Bijna twee maanden na oplevering? Zoiets zou eigenlijk bij oplevering zelf al in orde moeten zijn. Maar naïf als we zijn gaan wij als klant altijd maar mee in loze beloftes. Straks is de zomer voorbij en hebben we dit jaar ons geïnvesteerde geld, waar ook wij hard voor moeten werken, niet optimaal kunnen laten renderen. Heel spijtig.Ik verwacht van jullie dan ook een vergoeding voor de misgelopen opgewerkte energie vanaf het moment van oplevering (24/06/2021) tot en met de dag dat de zonnepanelen werkende zullen zijn. Jullie lastenboek beschrijft immers dat er werkende zonnepanelen zouden aanwezig zijn bij oplevering, wat hier niet het geval is. Wij betalen nu dure elektriciteit van het net terwijl ons dak vol niet werkende zonnepanelen ligt. Absurd.Ik hoop dat dit verhaal eindelijk eens een einde krijgt en dat dit snel in orde gebracht wordt.