Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Communicatie en opvolging door Matexi (project Berlare Spinnerij) na oplevering
Wij willen door Matexi in contact gebracht worden met een vertegenwoordiger van ons deurbelsysteem. Daarnaast verwachten wij nog steeds een sleutel van onze tuinberging.Wij zijn allesbehalve tevreden met de manier hoe onze verzoeken voor de afwerking van onze woning te lijken worden afgewimpeld. Ook wachten wij nog op info over de vervanging van ons gebarsten raam.
Probleem met blazen op plat dak
Beste, wij hebben klacht ingediend via uw mailbox aftercare-antw@matexi.be inzake blazen op de roofing van een deel plat dak bij onze door u gebouwde woning.Een afgevaardigde is komen kijken, bevestigde de schade en ging contact nemen met een dakwerker. Dakwerkers is gecontacteerd maar die liet weten dat hij het dak niet geplaatst had ( de vroegere dakwerker is failliet). Na twee maal rappel te doen hierop krijgen we opeens mail van aftercare dat er geen actie wordt ondernomen omdat er (nog) geen schade is. Dit is totaal absurd. Het is net om schade te vermijden dat wij dit aangepakt wilden hebben. En werd ons dus ook bevestigd en daarna op teruggekomen. Gelieve bij voorrang te willen bekijken. Het mailverkeer hieromtrent kan ik u bezorgen indien gewenst.Groeten,Karl CoppensVeldkantvoetweg 862540 Hove
Aansluiting en keuring zonnepanelen
Beste,Loten 122 - 126 binnen het project Deurne Eksterlaer zijn recent, eind juni 2021, opgeleverd. Wij zijn eigenaar van lot 122. Op alle loten liggen zonnepanelen, maar deze zijn tot op de dag van vandaag nog altijd niet aangesloten / gekeurd. Iets wat bij oplevering normaal al in orde zou moeten zijn. Na een geplande keuring op 04/08/2021 waarbij niemand is komen opdagen werd op 11/08/2021 de keuring hiervan eindelijk gepland. Veel later dan dat ons beloofd werd. De keurder heeft moeten vaststellen dat in geen enkel lot de doorboring in het dak aanwezig was die de zonnepanelen met de omvormer verbindt. Iets wat ons bij oplevering verzekerd werd dat dit wel in orde was zodat de keuring in de week na oplevering kon gebeuren. Niet dus.Ik maak me trouwens grote zorgen omtrent die doorboring die nog moet gebeuren. Nu nog gaan boren in een dak, is dat niet om problemen vragen? Alles is trouwens ook recent geschilderd. Draaien jullie op voor de kosten als door het boren stukken bezetsel gaan lossen? Ik heb me al de vraag gesteld of het niet verstandiger zou zijn om de aansluiting door de zijgevel te laten gebeuren. Bij loten 122 en 123 zou dit mogelijk zijn aangezien de omvormer zich in de berging op verdiep +2 bevindt.Ik heb jullie inmiddels hierover al aan de lijn gehad via de klachtendienst van de hoofdzetel op 05/08/2021 waarbij beloofd werd dat dit geregeld zou worden, maar zonder resultaat. Berichtjes hierover op jullie communicatie platform my matexi worden zonder enige reactie afgesloten. Voicemails naar onze klantenbegeleidster blijven onbeantwoord. Een email verstuurd op 18/08/2021 naar aftercare-antw@matexi.be blijft onbeantwoord. Jullie laten me geen andere keuze om jullie via deze weg in gebreke te stellen.Het kan toch niet zijn dat jullie het niet voor mekaar krijgen deze zonnepanelen werkende te krijgen? Bijna twee maanden na oplevering? Zoiets zou eigenlijk bij oplevering zelf al in orde moeten zijn. Maar naïf als we zijn gaan wij als klant altijd maar mee in loze beloftes. Straks is de zomer voorbij en hebben we dit jaar ons geïnvesteerde geld, waar ook wij hard voor moeten werken, niet optimaal kunnen laten renderen. Heel spijtig.Ik verwacht van jullie dan ook een vergoeding voor de misgelopen opgewerkte energie vanaf het moment van oplevering (24/06/2021) tot en met de dag dat de zonnepanelen werkende zullen zijn. Jullie lastenboek beschrijft immers dat er werkende zonnepanelen zouden aanwezig zijn bij oplevering, wat hier niet het geval is. Wij betalen nu dure elektriciteit van het net terwijl ons dak vol niet werkende zonnepanelen ligt. Absurd.Ik hoop dat dit verhaal eindelijk eens een einde krijgt en dat dit snel in orde gebracht wordt.
Post Interventie Dossier bevat cruciale fouten
Beste, bij werken aan onze recente woning (opgeleverd in april 2017 door Matexi Projects), stelden wij vast dat de finale woningplannen (in het Post Interventie Dossier) verkeerde info bevatten. De steunbalken- en muren werden niet correct weergegeven. Hierdoor liepen wij een aanzienlijke meerkost op bij onze verbouwingswerken, en hadden we een serieus veiligheidsrisico. Een aangetekend schrijven hierover aan Matexi, om die meerkost te claimen, lokte geen enkele reactie van hen uit. Mvg, Davina D'Hollander
Foute facturen en onbewoonbaar appartement
Beste,De problemen met Matexi begonnen met een maanden te late oplevering, foute facturen en nu een onbewoonbaar appartement door het niet oplossen van een verstopte wc waardoor nu ook douche niet meer afloopt. Is een structureel probleem en gezien er nog geen oplevering van gemene delen is gebeurd dan ook hun absolute verantwoordelijkheid.Dit probleem werd reeds weken geleden meermaals gemeld. De arrogantie en leugens in hun communicatie zijn niet normaal. Ik moet nu op hotel verblijven!
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten