Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Terugvorderen voorschot
Geachte mevrouw/heer, Op 13 november 2024 zijn wij akkoord gegaan met de offerte rond binnenisolatie van onze zolder na een bezoek van jullie verkoper en bijgevolg ook het voorschot betaald met de beoogde startdatum in april 2025. Echter kwamen wij in februari 2025, nadat jullie verkoper én jullie externe expert ter plaatse zijn geweest om onze zolder te controleren, te weten dat ons dak geen onderdak bezit (tussen de balkenstructuur en de dakpannen) waardoor binnenisolatie niet meer van toepassing was maar wel het leggen van een volledig nieuw dak. Dit heeft geleid tot het annuleren van de geplande werken en hebben wij dit zo snel mogelijk laten weten aan onze contactpersoon/jullie verkoper. De communicatie liet echter te wensen over en er stonden ook onverwachts werkmannen van jullie aan de deur om te starten aan de werken. De planning was ook niet bereikbaar en we kregen van niemand reactie. Daarom verzoek ik u ons voorschot terug te betalen, aangezien de beoogde werken niet konden worden uitgevoerd. Dit probleem is door jullie expert niet tijdig gezien, waardoor wij niet voldoende geïnformeerd waren. Met vriendelijke groeten, Geert Hellemans Bijlage: - Kopie factuur - kopie offerte Graag reactie op volgend e-mailadres: laureannev@hotmail.com.
Gebrek aan communicatie
Mijn verhaal begint reeds in maart 2023, die dag kwam John langs om een offerte te berekenen. Hij wist direct dat het was om een bouwlening aan te vragen via de Vlaamse Overheid. Ik heb dan correct de offerte gekregen, maar deze werd geweigerd omdat ik van de dienst omgeving geen vergunning ging krijgen. Ik moest werken met steenstrips. John heeft de offerte aangepast naar steenstrips in oktober 2023. Ik had een aantal vragen rond de werken en had John een mail gestuurd. Een antwoord bleef uit. Bij een remindermail kreeg ik het bericht dat hij niet meer werkzaam was binnen het bedrijf, maar zelf kreeg ik niet te horen van het bedrijf. In januari werd er uiteindelijk een afspraak gemaakt met Sven Verhaes en kreeg ik ook ineens een voorschotfactuur (welke ik correct heb betaald). Er moest nog een aanpassing gebeuren aan de offerte omdat er de blauwe steen niet opstond. Hiervoor heb ik zelf een reminder in februari moeten sturen om deze te ontvangen. Ik kreeg als reactie: ik kom daar vrijdag op terug. Eind maart nog geen reactie, terwijl ik het ook wel nodig had om een bouwvergunning aan te vragen. Ik had in tussentijd al wel telefoon gekregen met de vraag om de werken te plannen. Ik heb echter nog nooit stalen gezien van steenstrips en heb dan ook geen kleur kunnen kiezen. Op een bepaald ogenblik kreeg ik telkens telefoon om een offerte op te stellen voor vochtproblemen. Dit had ik niet gevraagd en heb dan ook op Paasdag een misnoegde mail gestuurd. Ik heb in juni een prinsscreen gekregen dat de bouwvergunning ging wegvallen. Na aandringen heb ik toen pas gewoon via mail het extra bedrag ontvangen voor de blauwe steen. Via mijn collega's op het werk heb ik vernomen dat de omgevingsvergunning niet meer nodig is sinds augustus, maar dat ik moet oppassen met de rooilijn. Nu blijkt met de offerte dat ik over deze lijn ga. Ik heb hiervoor een vraag gesteld aan Sven Verhaes om een aangepaste offerte te krijgen. Geen respons. Een maand later heb ik deze vraag nog eens gesteld. Nu een maand later heb ik nog geen reactie... Buiten de eindfactuur, deze heb ik deze week ontvangen... Te betalen voor 16/12/2024!! Wanneer ik bel, krijg ik simpel te horen dat het is omdat ik anders minder premies krijg in 2025. Hoe kan ik betalen voor werken die niet zijn uitgevoerd, zelf niet gepland zijn en zelfs geen juiste offerte voor bestaat. De persoon zei dat ik niet moest betalen, dat de factuur "on hold" staat, terwijl in de mail duidelijk staat te betalen voor 16/12. Het "on hold- gedeelte" staat nergens vermeld en krijg ik ook niet op papier. Als ze voorstelt om de factuur te crediteren, krijg ik ook de onvriendelijke boodschap: u gaat minder premies krijgen. Ik heb ook gezegd dat ik wacht op een aangepaste offerte. Ze ging dit doorgeven aan de betrokken persoon, maar ik krijg niets te horen. Ik begin echt mijn twijfels te krijgen over de correctheid van het bedrijf. Ik wacht al een jaar op steenstrips, nu al maanden op een aangepaste factuur,... Ik hoor niets meer buiten de eindfactuur.
verbrekingsvergoeding
Voor het tekenen van het contract vragen wij aan de vertegenwoordiger de werkwijze van Iso protect. Hierop staat duidelijk: "Hoe wij te werk gaan is: - offerte digitaal bevestigen ( ik ben akkoord met de offerte ) - uw dossier word in orde gemaakt - werfleider belt jou op om de werf de bekijken en verder af te spreken. Kleur stalen op elkaar afstemmen. Indien nodig kunnen stenen gemaakt worden naar de keuze van de klant - uitvoering" met deze werkwijze gaan we akkoord en tekenen het contract, er wordt meerdere malen via mail naar staaltjes van de steenstrips gevraagd, antwoorden zijn vaag en nooit een duidelijk merk en type. Afspraak met de projectleider loopt in de soep, 2 maal niet afgekomen, 3de maal is hij 2 uur te vroeg en was niet echt op de hoogte van het dossier (gevel moet eerste afgebroken worden, en ramen nog aanpassen) tevens heeft hij geen staaltjes mee, die tot 2 maal toe per sms gevraagd geweest zijn. Communicatie loopt niet denderend. Er wordt veel beloofd maar er is geen vertrouwen meer, dan wordt plots de hele voorschot factuur opgeëist, vooraleer men verder wil werken, inplannen en staaltjes tonen. Via telefoon en mail met vertegenwoordiger wordt er afgesproken dat er pas betaald wordt na het zien van de stalen, dit zou doorgegeven worden aan de dienst boekhouden. Wij vragen nog een bevestiging van totale duurtijd en wanneer we de stalen kunnen zien. (na het positief beantwoorden van de mail zouden wij overgaan tot betaling) Hier zou op terug gekomen worden. We spreken over 18/06. Op 10/09 krijg ik melding dat de factuur nog niet betaald is, ik leg de situatie uit, gevolg: op 17/09 heb ik al mail van invorderingsbureau. Terwijl er was afgesproken met de vertegenwoordiger dat de voorschot factuur ging aangepast worden. Door de slechte communicatie binnen het bedrijf ben ik de dupe, omdat je met 1 iemand afspraken maakt en een andere hier niet in mee gaat. Als er u verteld wordt: zonder betaling doen we het werk niet, en je hoort 3 maanden niemand, dan trekt een mens soms conclusies. Nu wordt er geëist dat er een verbrekingsvergoeding van 30% wordt betaald. Dit staat inderdaad in de voorwaarden, maar is totaal onredelijk hoeveelheid aangezien er duidelijke afspraken waren gemaakt en deze vanuit hun kant (niet transparant communiceren) niet worden nageleefd. De firma heeft nog geen enkel werk verricht, enkel wat administratieve kosten gedaan. Ik sta open voor een menselijke en redelijke verbrekingsvergoeding, mits de fout niet bij de klant ligt. Ik heb dit al tot 2 maal toe gemaild maar ze blijven volharden aan hun 30% verbrekingsvergoeding.
Vocht probleem na spouwisolatie Iso-Protect
Beste,Na het plaatsen van de spouwisolatie hebben we schimmels, loskomend behang, aantasting van de bepleistering,... noem maar op. Het wordt met de dag erger. Onze oudste zoon heeft nu ook plots last van eczeem. Op 12maart is zaakvoerder van Iso-Protect [David Houthoofd] samen met vertegenwoordiger van Knauf [Johan Eertmans] hier persoonlijk de schade komen opmeten. Toen werd ons verteld dat de spouwisolatie verwijderd dient te worden en Knauf hier z'n verantwoordelijkheid zou in opnemen en deze kost op zich neemt. Iso-Protect zou dan na uitdrogen de spouwisolatie kosteloos terugplaatsen. Intussen heb ik zowel Iso-Protect als Knauf herhaaldelijk gecontacteerd en word van het kastje naar de muur gestuurd. Ik wil een concrete datum en duidelijkheid wanneer de isolatie eruit gaat. De verdere kosten zoals reinigen en impregneren alsook het herbepleisteren dien ik zelf te bekostigen. Intussen lopen deze offertes al op tot €6403,78. Zoals de situatie nu is, is dit niet langer leefbaar en heel ongezond. Tot op heden enkel beloftes en voor de rest blijf ik in de kou staan. Zou Iso-Protect aan niemand aanraden.
Documenten premieaanvraag spouwmuur isolatie
Beste, de isolatiewerken werden uitgevoerd op 5 maart maar tot op heden heb ik nog steeds de documenten voor de premieaanvraag niet gekregen. Er word niet gereageerd op mijn mails en al tweemaal telefonisch contact gehad maar ze beloven dat het in orde komt maar het is nog steeds niet in orde.
na mijn schrijven géén antwoord op dringende documenten voor Vl. subsidies spouwmuurisolatie
Beste Dirk Hoet,de zéér snelle Vlaamse bureaucratie vraagt me nu pas dit en ik weet totaal niet wat dit is, ondertussen nog géén premie minstens wachten tot maart !!!Kan U mij onderstaande doorsturen ? Dank bij voorbaat en vriendelijke groeten,Daniel Van 'tveldAzaleastraat 2 te Westende 1. Facturen, attesten en andere bijlagesAttest(en) aannemer(s)Toe te voegen bijlagenToevoegenSTS*Mijnheer Hoet, tot op heden ontving ik niets van uwentwege !
Optredende schade na plaatsen crepi
Beste, ik heb op 29/1/21 een contract getekend met Iso-Protect voor plaatsen van isolatie en crepi afwerking op de achtergevel van mijn woning. Nu reeds op 22/5/23 komt de hechting van de crepi op sommige plaatsen los. Dit is herhaaldelijk gemeld bij dit bedrijf echter zonder gevolg. Ik heb nu een aagetekende brief verstuurd met de volledige historiek van de gebrekkige uitvoering van de werken, die echt wel te wensen overliet. Niet nakomen van afspraken, schade bij plaatsing, etc... . Ik hou deze brief ter beschikking voor inzage indien gewenst. Deze geeft een overzicht van het hele gebeuren gespreid over 1,5 jaar. Met vriendelijke groet
verkeerde berekening van onze factuur
Wij ontvingen uw factuur en meldden per e-brief dat deze verkeerd berekend was. Onmiddellijk kreeg ik een mail terug om onmiddellijk te betalen want de factuur was correct, dit zelfs zonder onze berekening na te kijken. U vordert zomaar 307,29 euro te veel !Immers uit onze mail blijkt :Rekent U zelf uit volgens uw eigen gegevens :Offerte 97347-1-1232-1 datum 21/01/2023 1 OPSTARTKOST SPOUWISOLATIE (incl. werfvoorbereiding, logistiek, administratie, werfopvolging & werfoplevering) 1 100% 55,00 € 55,00 € 2 SPOUWISOLATIE URSA 5cm gat 22mm Lambda (R-waarde m2 - K/W) 1,5 67,01 100% 27,89 € 1.868,91 € 3 ISOLATIE SPOUW ROLLUIK SPOUWBORSTEL 6 100% 16,50 € 99,00 € 4 korting 1 100% 144,95 € 144,95 € 5 Voorschotfactuur -1 650,35 € -650,35 €Uitkomst met BTW is wel degelijk : €1.301,27Immers onze berekening, geeft :55,00 + 1868,91 + 99 - 144,95 (korting) = 1877,96 totaal zonder BTW 1877,96 + 6 % (112,68) = € 1990,64 BTW incluis,dit minus de door ons betaalde voorschotfactuur inclusief BTW ad 689,37 euromaakt in totaal nog te betalen : €1990,64 - €689,37 = €1301,27 NOG TE BETALEN DOOR ONS Kan U zeggen wààr wij verkeerd zijn ?Hoogachtend,Daniel Van 'tveld
Fout slotfactuur
Beste, ik ontving een slotfactuur waarin me gevraagd werd het saldo van 2000 EUR te betalen, conform de offerte. Dit heb ik ook gedaan. Op dit factuur stond echter ook de som van 2831,35 EUR. Daarop stuurden jullie me aanmaningen tot een aangetekende zending met ingebrekestelling en de vermelding dat ik niet geprotesteerd zou hebben binnen de voorziene termijn om alsnog 831,53 EUR te betalen. Een som die nergens geduid werd, niet conform de offerte was en vermeld op een factuur waar eveneens de correcte som van 2000 EUR als te betalen vermeld stond.Ik heb wel degelijk meteen mijn vragen en opmerkingen doorgestuurd op het gevraagde adres, vermeld op het factuur, nl. debiteuren@groupprotect.beIk ontving echter geen enkele reactie van uwentwege.Zo stuurden jullie me het factuur door op 5/9/22 om 13u14.Ik reageerde via het door jullie gevraagd mailadres + verwante mailadressen op:- 5/9/22 om 13u44- 3/10/22- 10/10/22- 15/11/22Op 9/2/22 probeerde ik nogmaals via telefonische weg. Uw medewerker vroeg me haar nogmaals alle mailverkeer door te sturen. Hierop kreeg ik een antwoord via mail dat zij alles doorgestuurd had naar de Facturatie- en de debiteurendienst met de vraag aan deze beide medewerkers om me te contacteren. Zij beloofde me dat dit dezelfde dag nog zou gebeuren. Ik heb echter niets gehoord,Ik ben dus al mijn verplichtingen nagekomen: het gevraagde saldo, conform de offerte heb ik geruime tijd geleden al betaald en ik heb wel degelijk ‘geprotesteerd binnen de voorziene termijn’Ik vraag u dan ook de aanmaningen te staken en het dossier als afgerond te klasseren.Bovendien vraag ik om eindelijk de schade die u toebracht tijdens de werken en waarvan ik u via mail en aangetekende zending op de hoogte bracht en waarvoor u me uiteindelijk via mail verzekerde dat dit ‘gecompenseerd’ zou worden in orde te brengen.-
Venstertablet zijgevel + regenafvoer vooraan
Beste,Begin september werd er begonnen met het isoleren van de woning. Voor- en achteraan met isolatiepanelen, de zijgevel met spouwmuurisolatie. Eind verleden jaar (30/12) hebben we een eerste klacht geformuleerd tegen de firma omdat de quartzplint, de gaten in de zijgevel, het venstertablet opzij en de regenpijp vooraan niet in orde waren. Regenpijp vooraan werd niet correct teruggeplaatst en er ontbreekt duidelijk een bevestiging, terwijl de gemaakte afspraken over het venstertablet in de zijgevel niet nagekomen werden. Op 25 februari kwam dhr. Ides Boddin kijken wat er scheelde en vroeg hij wat geduld om contact op te kunnen nemen met de onderaannemer. In maart werden de quartz plint en de gaten in de zijgevel afgewerkt (meer info zie klacht 30/12/2020). Tevens werd de huisnummer terug op z'n plaats gehangen (maar gekrakeleerd).Aan het ontbrekende stuk van de regenafvoerpijp + de schuine plaatsing ervan en het venstertablet in de zijgevel werd nog steeds niets gedaan. Noch ontvingen we daar enig bericht over. We vragen ons natuurlijk af wat er verder gepland staat en of we nog wel van de isolatiepremie zullen kunnen genieten. Want de eindfactuur moet nog gemaakt worden - terwijl wij natuurlijk nog niet tevreden met het resultaat zijn. En we ondertussen toch ook weeral 4 maanden verder zijn.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten