Mijn verhaal begint reeds in maart 2023, die dag kwam John langs om een offerte te berekenen. Hij wist direct dat het was om een bouwlening aan te vragen via de Vlaamse Overheid. Ik heb dan correct de offerte gekregen, maar deze werd geweigerd omdat ik van de dienst omgeving geen vergunning ging krijgen. Ik moest werken met steenstrips. John heeft de offerte aangepast naar steenstrips in oktober 2023. Ik had een aantal vragen rond de werken en had John een mail gestuurd. Een antwoord bleef uit. Bij een remindermail kreeg ik het bericht dat hij niet meer werkzaam was binnen het bedrijf, maar zelf kreeg ik niet te horen van het bedrijf.
In januari werd er uiteindelijk een afspraak gemaakt met Sven Verhaes en kreeg ik ook ineens een voorschotfactuur (welke ik correct heb betaald). Er moest nog een aanpassing gebeuren aan de offerte omdat er de blauwe steen niet opstond. Hiervoor heb ik zelf een reminder in februari moeten sturen om deze te ontvangen. Ik kreeg als reactie: ik kom daar vrijdag op terug. Eind maart nog geen reactie, terwijl ik het ook wel nodig had om een bouwvergunning aan te vragen. Ik had in tussentijd al wel telefoon gekregen met de vraag om de werken te plannen. Ik heb echter nog nooit stalen gezien van steenstrips en heb dan ook geen kleur kunnen kiezen. Op een bepaald ogenblik kreeg ik telkens telefoon om een offerte op te stellen voor vochtproblemen. Dit had ik niet gevraagd en heb dan ook op Paasdag een misnoegde mail gestuurd.
Ik heb in juni een prinsscreen gekregen dat de bouwvergunning ging wegvallen. Na aandringen heb ik toen pas gewoon via mail het extra bedrag ontvangen voor de blauwe steen.
Via mijn collega's op het werk heb ik vernomen dat de omgevingsvergunning niet meer nodig is sinds augustus, maar dat ik moet oppassen met de rooilijn. Nu blijkt met de offerte dat ik over deze lijn ga. Ik heb hiervoor een vraag gesteld aan Sven Verhaes om een aangepaste offerte te krijgen. Geen respons. Een maand later heb ik deze vraag nog eens gesteld. Nu een maand later heb ik nog geen reactie...
Buiten de eindfactuur, deze heb ik deze week ontvangen... Te betalen voor 16/12/2024!! Wanneer ik bel, krijg ik simpel te horen dat het is omdat ik anders minder premies krijg in 2025. Hoe kan ik betalen voor werken die niet zijn uitgevoerd, zelf niet gepland zijn en zelfs geen juiste offerte voor bestaat. De persoon zei dat ik niet moest betalen, dat de factuur "on hold" staat, terwijl in de mail duidelijk staat te betalen voor 16/12. Het "on hold- gedeelte" staat nergens vermeld en krijg ik ook niet op papier. Als ze voorstelt om de factuur te crediteren, krijg ik ook de onvriendelijke boodschap: u gaat minder premies krijgen. Ik heb ook gezegd dat ik wacht op een aangepaste offerte. Ze ging dit doorgeven aan de betrokken persoon, maar ik krijg niets te horen.
Ik begin echt mijn twijfels te krijgen over de correctheid van het bedrijf. Ik wacht al een jaar op steenstrips, nu al maanden op een aangepaste factuur,... Ik hoor niets meer buiten de eindfactuur.