Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Bedeling krant
Sinds juni 2025 is de bedeling via Bpost gestopt en wordt dit door een andere bedeler waarvan ik de naam niet ken overgenomen. Echter de bedeling is momenteel ronduit schandalig te noemen . recent voorbeeld : maandag 8/9 , krant ontvangen dinsdag 9/9 , niet ontvangen woensdag 10/9 , krant van dinsdag 9/9 ontvangen , deze van woensdag 10/9 niet donderdag 11/9 , krant niet ontvangen vrijdag 12/9 , krant ontvangen zaterdag 13/9 , krant niet ontvangen Telkens een bezorgklacht ingediend , antwoord gekregen van HLN dat zij de bezorger zouden contacteren doch er verandert helemaal niets aan deze toestand Help , kan u ons verder helpen aub
Opzegging abonnement HLN wegens herhaaldelijke wanprestatie bezorging
Geachte, Hierbij zeg ik mijn abonnement op HLN met onmiddellijke ingang op. De reden is de aanhoudende wanprestatie wat betreft de bezorging van de krant. Ondanks herhaaldelijke meldingen blijven de kranten te laat of zelfs helemaal niet geleverd worden. Als betalende abonnee heb ik recht op een correcte en tijdige levering. Daar dit structureel niet gebeurt, beschouw ik het contract als niet nagekomen. Op grond van de consumentenwetgeving behoud ik mij het recht voor het abonnement per direct te beëindigen, zonder verdere betalingsverplichting. Ik verzoek u tevens om een correcte afrekening te maken en de reeds betaalde maar niet-geleverde edities terug te storten. Gelieve mijn opzegging en de terugbetaling schriftelijk te bevestigen. Met aandrang, Jean-Marie Smets Abonnementsnummer A1003797464
Betaling en abonnement opgeschort
Beste, mijn domiciliering van mei 2025 is niet gebeurd. De reden weet ik niet. Er is altijd voldoende provisie. In juni is de domiciliering doorgegaan voor de maand juni. Op 26 juni gebeld met HLN na 20 minuten iemand z’n de lijn. Ik moest de betaling uitvoeren en haar doormailen. We zijn nu 8 juli en nog steeds geen abonnement dat werkt. Ondertussen als 4 keer gebeld…. Wat een slechte service.
Levering
Beste, reeds 4 zaterdagen na elkaar werd er geen krant geleverd. Er komt geen oplossing Enkel een mail met de vermelding dat ze mijn abonnement telkens 1 dag verlengen Maar ik wil gewoon mijn krant op zaterdag in mijn brievenbus Met vriendelijke groeten Jaak
Abonnement afgesloten door minderjarige zoon
Beste, in mei kreeg ik een melding in mijn KBC app dat er onvoldoende saldo op de rekening van mijn 12 jarige zoon zijn jongerenrekening stond om een Europese domiciliëring van dpg media uit te voeren. Ik belde onmiddellijk met dpg media om dit abonnement stop te zetten, wat ook gebeurde, en nu krijg ik 24 juni opnieuw deze melding met een nieuw abonneenummer en een nieuw mandaat. Ik belde en mailde al met hun diensten maar mijn zoon moet dit abonnement betalen tem april 2028?
Krantenbedeling
Sinds B-post geen kranten meer rondbracht ontving ik geen kranten meer. Laten overzetten dat ik de krant in de winkel zou halen. Gevolg. Elke dag een krant in de bus ,behalve de weekendkrant. Zelf terug overgezet op mijn adres. Geen verandering. Contact met medewerker van de krant, die het zelf ging veranderen. Geen verandering. Zelf de levering op mijn adres gezet (3 ) maal. Nog steeds geen wijziging. Alhoewel. Ik en nog mensen uit de grote omgeving melden mij ; wij ontvangen geen krant meer, of de verkeerde krant. Het Laatste Nieuws verschillende mails gestuurd, maar geen reactie. De firma die de bedeling doet in Vlaams Brabant ,AMP, ook een mailtje gestuurd geen reactie? Dpg media gemaild, geen reactie . Kan u de firma AMP of DPG media onder druk zetten zodat ik, en vele anderen terug gewoon elke dag de krant krijgen?
Opzegging abonnement
Geachte mevrouw/heer, In februari 2025 ben ik via een vertegenwoordiger van dpg of hln (een student-verkoper) op straat ingegaan op het wekelijks ontvangen van het nieuwsblad. Binnen de 2 weken na het afsluiten van het abonnement, nog voor de levering van de eerste krant, heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken van het abonnement, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Ik heb u op 19/2/2025 een mededeling in die zin gestuurd via "mijn omgeving - abonnement - opzeggen". Op 20/2/2025 antwoordde u dat mijn verzoek niet kon worden ingewilligd omdat mijn abonnement nog niet was verwerkt. Op 3/ 3/ 2025 ontving ik daarop niet één maar tweemaal het Nieuwsblad. Op de website van HLN in "mijn omgeving" kan ik zien dat er i.p.v. een abonnement opgezegd, een extra abonnement is bijgemaakt. Met als gevolg 2 identieke abonnementen op mijn naam, en het dubbele bedrag van mijn rekening. Ik heb op 3/3/2025 HLN klantendienst opnieuw gecontacteerd via mail, om beide abonnementen alsnog stop te zeggen. Ik heb toen ook de domiciliëring geblokkeerd. Zonder antwoord van u, maar met als resultaat betalingsherinneringen. Ik betwist het bovenstaande omdat ik tijdig én via verschillende kanalen* kennis heb gegeven van het feit dat ik mijn abonnement wil stopzetten. Ik ben tevens nooit akkoord gegaan met 2 abonnementen. *Met de betalingsherinneringen ben ik persoonlijk op het DPG kantoor geweest. Daar zei de dame aan het onthaal van de klantendienst, dat ze me niet kan helpen het abonnement stop te zetten. Ik moet bellen naar Nederland omdat de hoofd-klantendienst daar zit. Ik heb eveneens al meerdere keren naar HLN-Nederland gebeld, maar met een Belgische postcode geraak ik niet door het computermenu om een medewerker aan de lijn te krijgen. Ik verzoek u nogmaals gevolg te geven aan mijn rechtmatig verzoek om de overeenkomst te herroepen. Ik verwacht een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling.
Betalingsprobleem
Wij wensen ons abonnement niet te verlengen maar hebben onderstaande brief ontvangen. Beste, Onlangs hebben we een bericht verzonden omdat wij de betaling voor uw abonnement met abonnementsnummer A1001778803 nog niet mochten ontvangen. Breng dit snel in orde, want als u niet betaalt binnen vijftien dagen na ontvangst van dit bericht, zal de vordering in behandeling worden genomen bij het incassobureau Intrum. Vanaf dat ogenblik kan dit kantoor u verwijlintresten en een forfaitaire schadevergoeding van 20 euro aanrekenen. Betaal € 557,42 euro voor Het Laatste Nieuws
Levering zaterdagkrant
Geachte, Sinds enkele weken krijg ik geen zaterdagkrant, ik stuur steeds een melding, jullie verlengen mijn abonnement met 1 dag. Liever zou ik voor de zaterdag krantencheques krijgen. Ik heb juist telefonisch contact gehad met jullie, ik leg mijn probleem uit en telefoon gaat uit bij jullie! Ik wil hier onmiddellijk een oplossing voor Freddy Brisaert
Levering zaterdagkrant
Geachte mevrouw/heer, Op [DATUM] kocht ik een [NAAM/TYPE/MERK VAN HET PRODUCT] in uw online winkel en betaalde ik [€] plus [€] verzendkosten. Bij de bevestiging van de bestelling werd mij meegedeeld dat de levering tegen [DATUM] zou plaatsvinden. De goederen werden echter pas geleverd op [DATUM], een volle [DD] dagen later dan overeengekomen. Deze vertraging heeft mij als [BESCHRIJVING] ernstige schade berokkend. Ik verzoek derhalve om vergoeding van alle hierboven beschreven schade, die op een totaalbedrag van [€] wordt geraamd. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Vandaag telefonisch contact gehad,toen men mijn vraag hoorde direct telefoon neer. Met vriendelijke groet, Freddy Brisaert Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten