Slecht

39 punten Info

Meest recente klachten

A. V.
12/12/2025

Dagelijkse levering krant

Sinds 1/9/2025 wordt onze krant niet meer regelmatig geleverd. Wij hebben sinds 1/9 al 11x geen krant gekregen en 1x een krant zonder bijlagen. Regelmatig wordt de krant ook te laat geleverd (weekdagen vóór 7u en zaterdag vóór 10u). Ik heb ook al verschillende keren gebeld naar HLN en krijg dan als antwoord: we vinden het spijtig dat u uw krant niet gekregen hebt. We crediteren uw rekening met 1.40€, en daar moeten we het mee doen. Verdeling van de kranten door BPOST was vele, vele, vele beter!!!!

In behandeling
J. V.
12/12/2025

Opnieuw opstarten abonnement

Beste, Sedert 06/09/2022 had ik een abonnement voor 3 jaar bij HLN en dit aan 22 euro. Eind oktober zag ik dat er evenwel 48 euro via domiciliëring van mijn bankrekening is gegaan. Bleek dat mijn abonnement vanaf 07/09/2025 werd verdergezet maar aan meer dan het dubbele van de prijs. Ik heb contact opgenomen (via chat) met HLN en mijn abonnement laten stop zetten gezien ik niet in aanmerking kwam voor enige korting. Ik moest hiervoor 1 maand opzeg doen en het abonnement zou stoppen op 03/12/25. Gezien het abonnement stopte heb ik ook de bijhorende domiciliëring bij de bank laten stopzetten. Op 02/12/25 krijg ik een mail van HLN dat ze me 56 pct korting geven als ik mijn abonnement verleg voor 3 jaar, aanbod waar ik op inga. Op 09/12/2025 krijg ik echter een mail om te zeggen dat mijn oud abonnement terug actief is en vandaag ( 12/12/25) krijg ik opeens 2 kranten thuis bezorgd. Ik neem telefonisch contact op met de klantendienst HLN waar ze me zeggen dat gezien ik de domiciliëring van het oude abonnement te vroeg had stopgezet maar intussen wel het openstaand bedrag betaald heb ze het oude abonnement terug op actief hebben gezet en ik wederom een opzegtermijn van 1 maand moet doen om dit stop te zetten. Wanneer ik zeg dat ik weiger hiervoor te betalen wordt het een opzegtermijn van 7 dagen welk ik ook weiger te betalen wordt dit opzeg van 3 dagen. Hierna krijg ik de bedreiging dat indien ik dit niet betaal ze het abonnement terug op actief zullen zetten daardoor ik terug 1 maand opzeg ga moeten doen. De wettelijke termijn is 1 maand opzeg dewelke ik gedaan heb door op te zeggen op 03/11/25 waardoor dit abonnement op 03/12/25 moest stopgezet worden. Gezien ik nooit enige heractivatie van dit abonnement heb gevraagd maar zij dit zonder mijn weten of goedkeuren toch doen is dit volgens mij totaal onwettig. In bijlage kan u mijn 2 abonnementen ( het aflopende en het nieuwe) vinden alsook de promo waar ik ben op ingegaan wanneer mijn oud abonnement afliep.

In behandeling
R. G.
11/12/2025

Leveringsprobleem

Hoe komt het dat ik mijn krant maar soms ontvang .soms een krant in een week.

In behandeling
D. V.
10/12/2025

Klachten over levering van kranten regio boutersem

Geachte, Via deze weg wens ik, samen met meerdere inwoners van Boutersem, een officiële melding en klacht in te dienen bij Testaankoop betreffende de aanhoudende problemen met de weekendlevering van onze kranten door de betrokken leverancier. Sinds geruime tijd worden weekendkranten structureel niet of onregelmatig geleverd, ondanks het feit dat alle betrokken abonnees hiervoor correct betalen. Recent werden bovendien volledige bundels kranten gedumpt teruggevonden in een veld in onze gemeente ( is bewijs van ). Dit vormt niet alleen een ernstige tekortkoming in de dienstverlening, maar roept eveneens vragen op rond professionele zorgvuldigheid en mogelijke contractuele wanprestatie. Eerdere klachten bij de leverancier hebben tot op heden geen duurzame verbetering opgeleverd. De problemen blijven zich herhalen en er is geen zicht op een structurele oplossing. Wij vragen hierbij de tussenkomst van Testaankoop om de volgende punten te bewaken en af te dwingen: Een correcte en tijdige weekendlevering voor alle betrokken adressen. Een grondig onderzoek naar de oorzaak van het dumpen van kranten in het veld. Transparante communicatie van de leverancier over de maatregelen die worden genomen om herhaling te voorkomen. Een passende compensatie voor de reeds niet-geleverde kranten. De leverancier werd reeds schriftelijk een termijn van 14 kalenderdagen opgelegd om een oplossing te bieden. Indien er binnen deze periode geen afdoende antwoord volgt, wensen wij verdere stappen te ondernemen. Momenteel staan minstens tien inwoners achter deze klacht, en dit aantal blijft toenemen. Wij hopen via uw tussenkomst tot een correcte behandeling van deze situatie en een respectvolle naleving van onze rechten als consument te komen. Met beleefde groeten, Dean Vancamp Namens meerdere inwoners van Boutersem

In behandeling
M. D.
5/12/2025

Leveringsproblemen

Beste, Wij zijn al heel lang klant bij HLN. En ja, de verdeling loopt al maanden in de soep. We hebben soms zelfs een hele week geen krant in de bus gekregen. Jullie team zegt altijd: “O, dat is jammer, bel ons maar, mevrouw, als het niet in orde is…” Dat doe ik, maar het verandert niks. Ik kan niet blijven bellen. Gisteren vier keer geprobeerd en telkens als iemand bij jullie eindelijk opnam, werd er meteen opgehangen. Zomaar, zonder uitleg. Chapeau! De krant werd weer al 4 dagen op rij niet geleverd. Tot nu toe mogen we klacht indienen bij niet-levering en krijgen we een beetje terug. Dat is niet wat ik wil. Ik krijg elke dag telefoontjes van mijn moeder omdat de krant weer niet in de bus zit. Dan moet ik zelf erop uit en een krant kopen die 3,99 euro kost, en die ik zelf ga afleveren. Dat is niet eerlijk, want ik krijg telkens maar 1,90 terug. Eén, twee of drie kranten niet geleverd kan, oké, maar dit gebeurt systematisch. Wat een machteloos gevoel: altijd hetzelfde “We geven het door” – en daarna weer geen krant. Is dat zo moeilijk? Ik veronderstel dat we niet de enige familie in Ganshoren zijn die de krant niet krijgt. Kunnen jullie dit echt niet oplossen met de verdeler en de puntjes op de i zetten. Of zeg me wie die verdeler is, dan neem ik zelf contact op. Iemand die voor jullie werkt maar de krant niet levert en waarbij het al maanden niet in orde is, zo iemand houd je toch niet in dienst, toch? Gezien ik jullie telefonisch niet kan bereiken: Kan ik deze maand cheques krijgen voor de niet-geleverde kranten, zodat ik niet telkens 3,99 euro hoef te betalen ondanks mijn abonnement? (Deze maand heb ik al 11,97 euro uit eigen zak betaald en we zijn pas bij de vierde) Schud die verdeler wakker, alsjeblieft.

In behandeling

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 11 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform