Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
H. V.
17/03/2025

Schade aanrekenen die wij niet hebben veroorzaakt

Afgelopen zaterdag, 8 maart, hebben wij met onze auto een stoeprand geraakt, met als gevolg een platte band. We hebben contact opgenomen met de Ford-garage in Brugge, die ons doorverwees naar takeldienst Vanquathem uit Oostkamp. De pechverhelping verliep vlot, en we kregen een vervangwagen ter beschikking. Op maandag konden we onze auto al ophalen en brachten we de vervangwagen terug naar Oostkamp. We arriveerden daar iets na 17 uur, maar het bedrijf was op dat moment al gesloten. Zaterdag werd ons meegedeeld dat we in zo’n geval de auto gerust mochten parkeren en de sleutels in de brievenbus konden deponeren, wat we dan ook hebben gedaan. Dinsdag 12 maart ontving ik echter een e-mail van Rent a Car Tongeren, met de melding dat het voertuig schade heeft opgelopen en dat wij hiervoor €75 moeten betalen. Indien we een tegenexpertise wensen, zijn de kosten hiervoor volledig voor onze rekening. Wij hebben slechts ongeveer 60 km met deze wagen gereden en geen enkele schade veroorzaakt. Bovendien wijzen online reviews erop dat dit bedrijf vaker klanten confronteert met schadeclaims waarvoor zij niet verantwoordelijk zijn. Dit roept ernstige vragen op over hun werkwijze. Ondanks dat wij zowel door de Ford-garage als door de takeldienst goed geholpen zijn, vinden wij het zorgwekkend dat er wordt samengewerkt met een bedrijf dat zich schuldig lijkt te maken aan dergelijke praktijken. Ford Unicars Brugge verwijst ons door naar de Ford-klantendienst, die ons vervolgens doorstuurt naar Touring. Touring stelt op zijn beurt dat wij een contract hebben ondertekend en het voertuig na 17.00 uur hebben ingeleverd, waardoor dit volledig ons probleem zou zijn. Hopelijk kunt u ons verder helpen. Met vriendelijke groeten Hendrik Verplancke

Afgesloten
S. B.
5/01/2025

Terugbetaling borg wagen

Vorig jaar wagen geleend ivm schade van eigen wagen na ongeval. Was een verzekering kwestie. Enkel de extra dagen moeten bijbetalen. Borg betaald van 250 euro. Nooit terug gekregen na inleveren wagen.

Afgesloten
S. D.
15/12/2024

Niet verantwoordelijk voor aangerekende schade

Geachte mevrouw/heer, Ik stuurde op 29/11/2024 volgende email, tot op vandaag zonder antwoord: Maandag 18/11/2024 haalde ik een vuile wagen met schade op bij Rent a Car Gent en maandag 25/11/2024 bracht ik die terug in dezelfde staat bij Rent a Car Wevelgem. Tot mijn grote verbazing kreeg ik een factuur voor de vastgestelde schade die niet door mij werd veroorzaakt. Ik heb vandaag telefonisch contact gehad met Steve van Depannage Lybaert, hierbij werd door hem bevestigd dat deze wagen inderdaad op foute manier aan mij is meegegeven. Graag even contact opnemen met Steve van Depannage Lybaert om dit verhaal te laten bevestigen en creditnota voor de factuur te laten opmaken. Extra info: ik had die dag in een auto-ongeluk gezeten, had zeker 1uur gewacht tot iemand bij Rent a Car Gent mij kon helpen. Ze hadden zelf een heel drukke dag en hebben mij zeer vlug geholpen en niet alle procedures correct gevolgd. Zoals ook vermeld aan de telefoon door Steve. Waar ik 29/11/2024 telefonsich contact mee had. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Mail naar en van Rent a Car met alle documenten bijgevoegd

Afgesloten
A. H.
23/03/2024

Terugbetaling wordt niet uitgevoerd

Van 30-07-2023 tot 09-08-2023 heb ik bij Enterprise Rent-a-car een auto gehuurd.Bij de afrekening vraagt men me 203 euro extra te betalen.Na oorspronkelijke weigering, versturen mails, bellen,... betaal ik uiteindelijk toch.Vervolgens wordt er ook nog een factuur opgestuurd en worden er bedragen afgehouden van mijn kredietkaart die wel overeenkomen met een correcte afrekening.Enterprise geeft me toe dat ze me moeten terugbetalen, maar deze betaling wordt (ook na verschillende keren aandringen) niet uitgevoerd. Ze vragen (en krijgen) mijn klantennummer, maar er gebeurt verder niets.Alle bewijsstukken zijn overgemaakt aan Enterprise Rent-a-car en Test Aankoop.Deze klacht kan enkel afgesloten worden indien de betaling van 203,25 euro op mijn rekening uitgevoerd wordt.Alexios

Afgesloten
J. F.
25/10/2023

Verkeersboete ten onrechte op mijn bedrijf, terwijl General Lease (Rentacar) verantwoordelijk is

Via Rent-A-Car (General Lease) had ik van 30/03/2023 tot 24/05/2023 een tijdelijke vervangwagen. Dit was een Ford Puma met kenteken 2-APT-129.Op 09/05 om 21u44 werd bij een politiecontrole in Leuven geconstateerd dat de papieren van de auto niet in orde waren.Dit betrof de volgende overtredingen (zie attachment):Het verzekeringsbewijs in de auto bleek verlopen. De politieagent van dienst kon telefonisch achterhalen dat de auto nog steeds verzekerd was, maar hiervan was geen verzekeringsbewijs aanwezig in de auto.Het originele kentekenbewijs was niet aanwezig in de auto. Op 10/05 heb ik Rent-A-Car hiervan op de hoogte gesteld, en ik heb op 10/05 via mail de kopieën van deze documenten alsnog ontvangen. Helaas heb ik op 17/07 een verkeersboete (minnelijke schikking) van € 155,02 ontvangen vanwege de geconstateerde overtredingen.Ik heb deze minnelijke schikking van € 155,02 via mijn BV rechtstreeks betaald aan de Dienst Verkeersboetes. Ik stel echter General Lease/Rent-A-Car verantwoordelijk voor de geconstateerde overtredingen. Rent-A-Car had mij op 30/03 de auto moeten meegeven met de correcte documenten. Ik heb de auto in ontvangst genomen in de overtuiging dat de papieren in orde waren, hierbij vertrouwend op de professionaliteit van Rent-A-Car. Maar blijkbaar is het gebruikelijk om NIET het originele kentekenbewijs mee te geven, maar een kopie. Tevens heeft Rent-A-Car niet gecontroleerd of het verzekeringsbewijs nog geldig was. Derhalve sommeer ik Rent-A-Car om dit bedrag te vergoeden aan mijn BV: DIGITAL MIGRATIONS EUROPE

Opgelost
D. A.
2/06/2023

Onterechte kosten

Beste,Op 8mei deed ik beroep op mijn bijstand opel tijdens panne met de wagen.Zij contacteerden touring en ik werd snel en vriendelijk geholpen.Daar ik recht had op vervangenwagen voor 4 dagen werd door touring 1 besteld bij dus blijkbaar rent-a-car.Zij zouden mij deze leveren voor 4h op mijn werkadres daar ik specifiek gezegd had dat ik tot maar daar ben.Wat later kreeg is sms van deze firma met bevestiging dat ze mij die dag voertuig gingen leveren.Later op de dag toch op dat nr contact gezocht vermits 4h naderde.Kreeg ik antwoord dat het zeer druk was en niet voor 4h ging lukken,en dat chauffeur half uur voor levering zou bellen en ik dan nieuw adres kon doorgeven.Uiteindelijk kreeg ik in de avond ten 8h telefoon ( in het frans?) dat ze op vorig adres staan.Dus uitgelegd dat ik al gemeld had dat ik daar niet meer was en op zich was man vriendelijk en is auto toch geleverd op mijn adres.Na alle beschadigingen en dergelijke na te gaan,stel ik de vraag hoe inlevering voertuig moet gebeuren.Dit in bijzijn van mijn vrouw als getuige.Gewoon auto aan uw garage achterlaten en wij komen hem ophalen was het antwoord en heb dit nog is bevestigd gekregen voor ze vertrokken.Zo gezegd zo gedaan laat ik donderdag voor 6h auto bij mijn garage.Dus 3 vd 4 dagen waar ik recht op had gebruikt en in perfecte staat achtergelaten.Ik meld dit via sms op het nr waarop ze mij ook contacteerden op 8 mei.Dit dat voertuig aan mijn garage staat,met code voertuig,adres garage...dus alle info.Waarop ik bevestiging krijg via sms met dank en dat ze het nodige doen voor ophaling.Nu kreeg ik vd week nog rekening van 108,90 euro ( 90 euro + btw) voor ophaling voertuig?Ik heb alles correct gedaan en 2x gevraagd wat ik met voertuig moest doen met zelfde antwoord.Als ik nu met hun bel zeggen ze dat dit niet klopt dat zij dit niet doen.En als ik zeg dat hun chauffeur dit mij bevestigd heeft ,krijg ik als antwoord,ik was er niet bij,dus weet niet wat er gezegd is.En onze chauffeurs kennen niks van contracten??Maar hij moet mij wel 1 laten tekenen voor verhuur en weet dus niks van de werking vd firma???Ik voel me dus misleid en afgezet.

Afgesloten
C. M.
3/10/2021

Problemen met de betaling van een GAS-boete

Beste, Ik heb voor onze wagen een 'Depannage-direct Verzekering' (zie bijlage 1).Op 26 mei 2021 vallen we in panne met onze wagen. Via onze verzekering wordt onze wagen opgehaald en naar onze garage gebracht en hebben we recht op een vervangwagen.Op 27 mei 2021 mogen we een vervangwagen ophalen bij een verhuurkantoor van Rent A Car-enterprise: Takeldienst Roelants BVBA Leuvensebaan 56 3220 Holsbeek.Op 31 mei 2021 leveren we de wagen in, zonder problemen.Op 23 juli 2021 krijgen we een mail van info@rentacar.be in verband met een GAS-boete met betrekking tot een wagen die wij ter beschikking hadden op het ogenblik van de overtreding: op 27 mei 2021 in Brussel (zie bijlage 1+2+3). De boete bedraagt 116 euro.Rent A Car-enterprise betaalt de boete om te vermijden dat wij extra aanmaningskosten van de verbaliserende overheid zouden ontvangen. Ik heb dat niet gevraagd, ik wist van niets.?Wij moeten aan hun geen 116 euro betalen, wel 140,20 euro (administratiekosten+ btw). (zie bijlage 3).Ik schrijf op 9 augustus 2021, 116 euro over naar Rent A Car-enterprise. Geen 140,20 euro omdat ik geen weet had van een GAS-boete en anders had ik die wel zelf betaald.Op 24 augustus 2021 stuurt Rent A Car (Tongeren) mij een aangetekende brief (zie bijlage 4)... de resterende 24,20 euro die ik niet betaald had, worden er 100,68 euro: kosten en nalatigheidsinteresten. Binnen de 3 dagen te betalen, anders wordt ons dossier overgemaakt aan hun incassobureau.Ik heb 100,68 euro binnen 3 dagen betaald maar er wringt iets...Ik heb een contract met 'Depannage Direct' en niet met Rent A Car-enterprise en ben dus niet op de hoogte van hun 'algemene voorwaarden' i.v.m. overtredingen met betrekking tot een wagen die ik ter beschikking had.Zij moesten die boete niet in mijn plaats betalen, zij moesten die boete gewoon doorsturen naar mij of naar mijn verzekering want die hadden een contract met Rent A Car. Ik heb voor het gebruik van die vervangwagen niet moeten betalen, alleen de brandstof.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform