Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 22
- Aantal klachten *
- 10
- Afgesloten klachten*
- 100%
- Antwoordratio*
- 2 dagen
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Dit bedrijf heeft een slechte score
Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Meest recente klachten
Schade aanrekenen die wij niet hebben veroorzaakt
Afgelopen zaterdag, 8 maart, hebben wij met onze auto een stoeprand geraakt, met als gevolg een platte band. We hebben contact opgenomen met de Ford-garage in Brugge, die ons doorverwees naar takeldienst Vanquathem uit Oostkamp. De pechverhelping verliep vlot, en we kregen een vervangwagen ter beschikking. Op maandag konden we onze auto al ophalen en brachten we de vervangwagen terug naar Oostkamp. We arriveerden daar iets na 17 uur, maar het bedrijf was op dat moment al gesloten. Zaterdag werd ons meegedeeld dat we in zo’n geval de auto gerust mochten parkeren en de sleutels in de brievenbus konden deponeren, wat we dan ook hebben gedaan. Dinsdag 12 maart ontving ik echter een e-mail van Rent a Car Tongeren, met de melding dat het voertuig schade heeft opgelopen en dat wij hiervoor €75 moeten betalen. Indien we een tegenexpertise wensen, zijn de kosten hiervoor volledig voor onze rekening. Wij hebben slechts ongeveer 60 km met deze wagen gereden en geen enkele schade veroorzaakt. Bovendien wijzen online reviews erop dat dit bedrijf vaker klanten confronteert met schadeclaims waarvoor zij niet verantwoordelijk zijn. Dit roept ernstige vragen op over hun werkwijze. Ondanks dat wij zowel door de Ford-garage als door de takeldienst goed geholpen zijn, vinden wij het zorgwekkend dat er wordt samengewerkt met een bedrijf dat zich schuldig lijkt te maken aan dergelijke praktijken. Ford Unicars Brugge verwijst ons door naar de Ford-klantendienst, die ons vervolgens doorstuurt naar Touring. Touring stelt op zijn beurt dat wij een contract hebben ondertekend en het voertuig na 17.00 uur hebben ingeleverd, waardoor dit volledig ons probleem zou zijn. Hopelijk kunt u ons verder helpen. Met vriendelijke groeten Hendrik Verplancke
Terugbetaling borg wagen
Vorig jaar wagen geleend ivm schade van eigen wagen na ongeval. Was een verzekering kwestie. Enkel de extra dagen moeten bijbetalen. Borg betaald van 250 euro. Nooit terug gekregen na inleveren wagen.
Niet verantwoordelijk voor aangerekende schade
Geachte mevrouw/heer, Ik stuurde op 29/11/2024 volgende email, tot op vandaag zonder antwoord: Maandag 18/11/2024 haalde ik een vuile wagen met schade op bij Rent a Car Gent en maandag 25/11/2024 bracht ik die terug in dezelfde staat bij Rent a Car Wevelgem. Tot mijn grote verbazing kreeg ik een factuur voor de vastgestelde schade die niet door mij werd veroorzaakt. Ik heb vandaag telefonisch contact gehad met Steve van Depannage Lybaert, hierbij werd door hem bevestigd dat deze wagen inderdaad op foute manier aan mij is meegegeven. Graag even contact opnemen met Steve van Depannage Lybaert om dit verhaal te laten bevestigen en creditnota voor de factuur te laten opmaken. Extra info: ik had die dag in een auto-ongeluk gezeten, had zeker 1uur gewacht tot iemand bij Rent a Car Gent mij kon helpen. Ze hadden zelf een heel drukke dag en hebben mij zeer vlug geholpen en niet alle procedures correct gevolgd. Zoals ook vermeld aan de telefoon door Steve. Waar ik 29/11/2024 telefonsich contact mee had. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Mail naar en van Rent a Car met alle documenten bijgevoegd
Terugbetaling wordt niet uitgevoerd
Van 30-07-2023 tot 09-08-2023 heb ik bij Enterprise Rent-a-car een auto gehuurd.Bij de afrekening vraagt men me 203 euro extra te betalen.Na oorspronkelijke weigering, versturen mails, bellen,... betaal ik uiteindelijk toch.Vervolgens wordt er ook nog een factuur opgestuurd en worden er bedragen afgehouden van mijn kredietkaart die wel overeenkomen met een correcte afrekening.Enterprise geeft me toe dat ze me moeten terugbetalen, maar deze betaling wordt (ook na verschillende keren aandringen) niet uitgevoerd. Ze vragen (en krijgen) mijn klantennummer, maar er gebeurt verder niets.Alle bewijsstukken zijn overgemaakt aan Enterprise Rent-a-car en Test Aankoop.Deze klacht kan enkel afgesloten worden indien de betaling van 203,25 euro op mijn rekening uitgevoerd wordt.Alexios
Verkeersboete ten onrechte op mijn bedrijf, terwijl General Lease (Rentacar) verantwoordelijk is
Via Rent-A-Car (General Lease) had ik van 30/03/2023 tot 24/05/2023 een tijdelijke vervangwagen. Dit was een Ford Puma met kenteken 2-APT-129.Op 09/05 om 21u44 werd bij een politiecontrole in Leuven geconstateerd dat de papieren van de auto niet in orde waren.Dit betrof de volgende overtredingen (zie attachment):Het verzekeringsbewijs in de auto bleek verlopen. De politieagent van dienst kon telefonisch achterhalen dat de auto nog steeds verzekerd was, maar hiervan was geen verzekeringsbewijs aanwezig in de auto.Het originele kentekenbewijs was niet aanwezig in de auto. Op 10/05 heb ik Rent-A-Car hiervan op de hoogte gesteld, en ik heb op 10/05 via mail de kopieën van deze documenten alsnog ontvangen. Helaas heb ik op 17/07 een verkeersboete (minnelijke schikking) van € 155,02 ontvangen vanwege de geconstateerde overtredingen.Ik heb deze minnelijke schikking van € 155,02 via mijn BV rechtstreeks betaald aan de Dienst Verkeersboetes. Ik stel echter General Lease/Rent-A-Car verantwoordelijk voor de geconstateerde overtredingen. Rent-A-Car had mij op 30/03 de auto moeten meegeven met de correcte documenten. Ik heb de auto in ontvangst genomen in de overtuiging dat de papieren in orde waren, hierbij vertrouwend op de professionaliteit van Rent-A-Car. Maar blijkbaar is het gebruikelijk om NIET het originele kentekenbewijs mee te geven, maar een kopie. Tevens heeft Rent-A-Car niet gecontroleerd of het verzekeringsbewijs nog geldig was. Derhalve sommeer ik Rent-A-Car om dit bedrag te vergoeden aan mijn BV: DIGITAL MIGRATIONS EUROPE
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 2 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten