Terug

Problemen met de betaling van een GAS-boete

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. M.

Naar: Enterprise Rent A Car

03/10/2021

Beste, Ik heb voor onze wagen een 'Depannage-direct Verzekering' (zie bijlage 1).Op 26 mei 2021 vallen we in panne met onze wagen. Via onze verzekering wordt onze wagen opgehaald en naar onze garage gebracht en hebben we recht op een vervangwagen.Op 27 mei 2021 mogen we een vervangwagen ophalen bij een verhuurkantoor van Rent A Car-enterprise: Takeldienst Roelants BVBA Leuvensebaan 56 3220 Holsbeek.Op 31 mei 2021 leveren we de wagen in, zonder problemen.Op 23 juli 2021 krijgen we een mail van info@rentacar.be in verband met een GAS-boete met betrekking tot een wagen die wij ter beschikking hadden op het ogenblik van de overtreding: op 27 mei 2021 in Brussel (zie bijlage 1+2+3). De boete bedraagt 116 euro.Rent A Car-enterprise betaalt de boete om te vermijden dat wij extra aanmaningskosten van de verbaliserende overheid zouden ontvangen. Ik heb dat niet gevraagd, ik wist van niets.?Wij moeten aan hun geen 116 euro betalen, wel 140,20 euro (administratiekosten+ btw). (zie bijlage 3).Ik schrijf op 9 augustus 2021, 116 euro over naar Rent A Car-enterprise. Geen 140,20 euro omdat ik geen weet had van een GAS-boete en anders had ik die wel zelf betaald.Op 24 augustus 2021 stuurt Rent A Car (Tongeren) mij een aangetekende brief (zie bijlage 4)... de resterende 24,20 euro die ik niet betaald had, worden er 100,68 euro: kosten en nalatigheidsinteresten. Binnen de 3 dagen te betalen, anders wordt ons dossier overgemaakt aan hun incassobureau.Ik heb 100,68 euro binnen 3 dagen betaald maar er wringt iets...Ik heb een contract met 'Depannage Direct' en niet met Rent A Car-enterprise en ben dus niet op de hoogte van hun 'algemene voorwaarden' i.v.m. overtredingen met betrekking tot een wagen die ik ter beschikking had.Zij moesten die boete niet in mijn plaats betalen, zij moesten die boete gewoon doorsturen naar mij of naar mijn verzekering want die hadden een contract met Rent A Car. Ik heb voor het gebruik van die vervangwagen niet moeten betalen, alleen de brandstof.

Berichten (1)

Enterprise Rent A Car

Naar: C. M.

07/10/2021

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform