Terug

Verkeersboete ten onrechte op mijn bedrijf, terwijl General Lease (Rentacar) verantwoordelijk is

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. F.

Naar: Enterprise Rent A Car

25/10/2023

Via Rent-A-Car (General Lease) had ik van 30/03/2023 tot 24/05/2023 een tijdelijke vervangwagen. Dit was een Ford Puma met kenteken 2-APT-129.Op 09/05 om 21u44 werd bij een politiecontrole in Leuven geconstateerd dat de papieren van de auto niet in orde waren.Dit betrof de volgende overtredingen (zie attachment):Het verzekeringsbewijs in de auto bleek verlopen. De politieagent van dienst kon telefonisch achterhalen dat de auto nog steeds verzekerd was, maar hiervan was geen verzekeringsbewijs aanwezig in de auto.Het originele kentekenbewijs was niet aanwezig in de auto. Op 10/05 heb ik Rent-A-Car hiervan op de hoogte gesteld, en ik heb op 10/05 via mail de kopieën van deze documenten alsnog ontvangen. Helaas heb ik op 17/07 een verkeersboete (minnelijke schikking) van € 155,02 ontvangen vanwege de geconstateerde overtredingen.Ik heb deze minnelijke schikking van € 155,02 via mijn BV rechtstreeks betaald aan de Dienst Verkeersboetes. Ik stel echter General Lease/Rent-A-Car verantwoordelijk voor de geconstateerde overtredingen. Rent-A-Car had mij op 30/03 de auto moeten meegeven met de correcte documenten. Ik heb de auto in ontvangst genomen in de overtuiging dat de papieren in orde waren, hierbij vertrouwend op de professionaliteit van Rent-A-Car. Maar blijkbaar is het gebruikelijk om NIET het originele kentekenbewijs mee te geven, maar een kopie. Tevens heeft Rent-A-Car niet gecontroleerd of het verzekeringsbewijs nog geldig was. Derhalve sommeer ik Rent-A-Car om dit bedrag te vergoeden aan mijn BV: DIGITAL MIGRATIONS EUROPE

Berichten (2)

J. F.

Naar: Enterprise Rent A Car

25/10/2023

Ter informatie:mijn klacht bij TESTAANKOOP tegen Rent-A-Car / General Lease is geregistreerd onder nummer CPTBE01903630-05.Hoogachtend,J. FonteijnDigital Migrations Europe

Enterprise Rent A Car

Naar: J. F.

25/10/2023

Beste,Bij nazicht van het dossier stellen wij vast dat het verzekeringsdocument dezelfde avond op dat moment werd verzonden naar de bestuurders. Uiteraard was ons voertuig verzekerd enkel waren de documenten in de wagen blijkbaar niet ge-update.Echter heeft de klant ook bij vertrek ondertekend da de boorddocumenten aanwezig en in orde waren waardoor wij niet ervan op de hoogte waren dat dit zo niet was. Gezien deze feiten zien wij ons niet genoodzaakt deze boete ten laste te nemen.Ook bevat uw mail hieronder geen bijlage, wij konden de boete zelf om deze reden niet bekijken.Met vriendelijke groeten,Meilleures salutations,Rachelle GihousseCustomer Service AgentT. 32 (0) 12 39 09 40F. 32 (0) 12 23 57 72General Lease NVOverhaamlaan 713700 TongerenBelgiumrentacar.beenterpriserentacar.beCONFIDENTIALITY NOTICE: This e-mail and any files transmitted with it are intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed and may contain confidential and privileged information protected by law. If you received this e-mail in error, any review, use, dissemination, distribution, or copying of the e-mail is strictly prohibited. Please notify the sender immediately by return e-mail and delete all copies from your system.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform