Terug

oneerlijke & misleidende handelspraktijken

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

K. H.

Naar: Yoin

20/10/2025

Beste, Bij het streamen van videobestanden merk ik dat ik nog 4GB aan data heb, dus een uurtje streamen dat lukt wel.. Ik zie -uit voorzorg - in tarievenlijst staan dat extra internet per GB extra data 3 euro wordt aangerekend ...dus worst case valt dat nog mee. Achteraf blijkt dat ik 25 euro moet bijbetalen voor ocharme 500 mB. Wat blijkt? Ergens op diezelfde tarievenlijst staat ook nog een ander bedrag voor extra data; nl. 0,05 euro per MB. Onmogelijk om als klant te weten welk tarief het juiste is! (Wtf is een add on?) Ook kan NERGENS op de website van Yoin het bedrag worden aangepast dat maximaal buiten de bundel moet worden betaald, in dit geval 25 euro. Wie bepaalt dit? Waarom kan ik dit niet aanpassen?? En voor een data limiet moet je tegenwoordig zelfs betalen; 50 cent /maand. Waar halen ze het? Verder is de online info over het data verbruik niet up to date: terwijl ik dacht nog 4GB+ over te hebben was dat duidelijk niet. YOIN bevestigd per email dat het 48 u kan duren voor die info actueel is.. Que?? Alles is online en direct te wijzigen, belminuten zijn à la minute zichtbaar, enz..maar data verbruik? Ah nee dat is pas max twee dagen later. Alles is er dus duidelijk op gericht om extra verbruik à een buitensporig tarief aan te rekenen .Zo bv. bij Mobile Vikings is dit niet 0,05 euro/Mb maar 0,001 euro/MB , dus 50x minder!), en dit op een slinkse manier. Terzijde merk ik nog op dat mijn abonnement al was gewijzigd naar 30 GB data ipv 20 GB, maar daar kan YOIN geen rekening mee houden want dat duurde nog een paar dagen. Qua commercieel verstandig omgaan met bestaande klanten kan dit tellen.. Ik ben ondertussen uiteraard van provider veranderd want dit pik ik niet, en zal ik ook niet betalen.. Review volgens nog en evt. een klacht bij FOD economie. Alvast bedankt om dit even te willen aankaarten :-) Met vriendelijke groet kurt hermans 0488 58 18 28


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform