Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Onaangekondigde, onterechte extra kosten aangerekend door Wex Europe Services
Beste,Eind 2017 opende ik met succes een account bij Wex Europe Services. Ik gebruikte hun diensten zonder problemen tot midden 2019. Plots werd er elke maand €17 (ex. btw) extra aangerekend aan administratiekosten. Na heel wat opzoekwerk, ontdekte ik dat men op 1 juli 2019 nieuwe voorwaarden had doorgevoerd waardoor kleine accounts (met een verbruik <300L/maand) €17 per maand zullen betalen aan administratiekosten. Er werd niets gewaarschuwd, er is geen enkele manier om mijn account op te zeggen en mijn aangetekend schrijven werd geretourneerd.De tweede beste oplossing dan maar: het blokkeren van de tankkaart.Dit leek goed te gaan, tot ik vandaag (22/1/2020) een factuur krijg voor Eco Miles een nieuw 'programma' waarmee je zogezegd je CO2-uitstoot kan verlagen: zij rekenen €1,5/maand (ex. btw) aan per tankkaart en planten bomen.Ik gebruik mijn tankkaart echter niet meer gezien ik ze geblokkeerd heb! Ik hoef dus ook zeker geen Eco Miles te betalen.€1,5 is uiteraard niet veel, maar dit doen ze bij hun meer dan 1 000 000 gebruikers, dat telt op.De administratiekosten zijn mij 3 maal aangerekend: €51 (excl. btw), de Eco-Miles voorlopig 1x: €1,5.Ik eis dit bedrag terug, en vooral: stop mijn account! Ik gebruik jullie services NIET meer!Groeten,Pieter
Onaangekondigde administratiekosten
Beste, Laatst heb ik 2 facturen gekregen met administratiekosten. Na een mailtje te sturen krijg ik antwoord dat dit is voor accounts die minder dan 300L brandstof afnemen, bij deze mail zat en kostentabel waarop ik ook kon lezen dat deze “regel” van toepassing is sinds 1/7/2019. Nu is hier NOOIT een waarschuwing, bericht, mail of dergelijke van gekomen dat dit in werking ging. Dit vind ik niet kunnen, dit was 2x 25€, als jullie dit bij nog 100 klanten doen (of meer) is dat makkelijk veel geld verdiend.) Ook heb ik al enkele keren gemaild met de vraag of uitleg waarom ik hier niets van wist of een vergoeding kan krijgen. Ik heb dan ook per direct mijn tankkaart stopgezet omdat ik ook niet meer in mijn huidig tankstation kon tanken met de kaart, waardoor ik ook niet aan 300L kwam.Ik heb al enkele keren gemaild. Maar 2x een standaardmailtje terug gekregen, waardoor ik het nu via deze weg moet doen.Hopelijk nu wat meer reactie.. Mvg Stijn.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten