Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
inspectie uitvoeren - betaling gedaan en geen communicatie
Ik wil hierbij een formele klacht indienen tegen het bedrijf Vinçotte. De manier waarop zij mij als klant hebben behandeld, is onacceptabel en heeft financiële problemen veroorzaakt. Op 22 november 2024 heb ik via de website van Vincotte een keuring voor de installatie van zonnepanelen besteld en direct het bedrag van €171,00 betaald (zie bijgevoegd bewijs). Bij het indienen van de bestelling heb ik gevraagd om de afspraak te laten plaatsvinden op donderdag 12 december 2024. De website vermeldt dat zij één week voor de gevraagde datum een bevestiging of een alternatief voorstel zullen sturen. Echter, ik heb geen enkele communicatie ontvangen. Als gevolg hiervan heb ik een dag vrij genomen en de hele dag thuis gewacht op hun vertegenwoordiger. Er is echter niemand verschenen, noch heb ik enige vorm van contact ontvangen. Ik heb geprobeerd hen telefonisch te bereiken, maar ik kreeg alleen een automatisch antwoord dat mij doorverwees naar hun website. Op de website werd ik vervolgens gevraagd om hetzelfde telefoonnummer te bellen, wat resulteerde in een absurde cirkel zonder enige mogelijkheid om in contact te komen met het bedrijf. De volgende dag heb ik een klacht ingediend (zie bijgevoegde bevestigingsmail), maar wederom ontving ik geen reactie van het bedrijf. Op 16 december 2024, rond 9:00 uur, kreeg ik een telefoontje van een vertegenwoordiger die aangaf dat hij over 30 minuten bij mij zou zijn. Ik legde uit dat ik niet op de hoogte was van deze afspraak, dat ik op mijn werk was in een vergadering, en dat ik al een klacht had ingediend over het gebrek aan communicatie. De vertegenwoordiger erkende dat er sprake was van een planningsfout en kwam uiteindelijk niet naar mijn woning. In de weken daarna heb ik nog vijf extra klachten ingediend via hun website, maar ik heb geen enkele reactie ontvangen. Alsof dit allemaal nog niet genoeg was, ontving ik gisteren een factuur te betalen van €171,00 (zie bijgevoegd bewijs). Met vriendelijke groet, E.F.
Problemen bij uitvoering/ klantenservice
Beste Op 24/09/2024 hebben we een eerste keuring laten uitvoeren (uitvoerder Robin Lekime 5620) op de elektriciteitsinstallatie van 2 appartementen. Daarvan werd de installatie van 1 appartement (terecht) afgekeurd, het andere appartement werd goedgekeurd. Na een aanpassing aan de elektriciteitsinstallatie hebben we een tweede keuring ingepland voor het afgekeurde appartement op 21/10/2024, hier begint de miserie. Op de dag van de keuring was de uitvoerder nergens te bespeuren. We werden op de dag zelf en nadien niet op de hoogte gebracht dat Vincotte de afspraak niet nakwam. Op 23/10/2024 krijgen wij van het ‘Vinçotte e-invoicing team’ een uitnodiging om een factuur (referentie 9240151004) van onze ‘nieuwe bestelling’ te betalen. Hoewel we de afspraak op 23/10 op voorhand hadden betaald, dit is trouwens volgens mij ook de enige manier om een afspraak te maken. Kort nadien krijgen wij (28/10/2024) een verslag in onze mailbox (uitvoerder Bart Tonnelier (3521)) van een woning uit Buggenhout. Qua privacy bijzonder raar, we kunnen hierdoor alle gegevens van de woning bekijken. We hebben deze bijzondere situatie proberen aankaarten via de beschikbare kanalen maar kregen nooit antwoord: - Mail op 24/10 naar einvoicing@vincotte.be - Mail op 29/10 naar Vincotte home - Ingevuld formulier op website 31/10, zng. klacht - Telefonische contact op 13/11, Petra ging dit toen doorgeven aan haar collega’s omdat zij hier niet voor verantwoordelijk is - Mail op 20/11 naar complaints@vincotte.be Op alle bovenstaande pogingen langs onze kant krijgen we gewoon geen enkel antwoord. Lijkt me nochtans een eenvoudige vraag: kunnen wij een nieuwe afspraak krijgen? We proberen onze redding dan maar te zoeken bij Testaankoop. Intussen ligt onze werf al bijna 2 maand stil. Ook voor het goedgekeurde appartement, want zonder het verslag kunnen we niet verder. Wat meteen ook bijzonder is aan heel het verhaal. We hebben nog altijd niet het keuringsverslag ontvangen van het goedgekeurde appartement op 24/09/2024. Conclusie: je staat als consument compleet machteloos, op geen enkele manier kun je met een mens praten. De slogan op de website “Bestel snel en eenvoudig de keuring van uw elektriciteit" is in de realiteit een hol. Het is kortweg een verschrikkelijke ervaring. Hopelijk kunnen jullie ons helpen en kunnen we zo snel mogelijk aan de slag op onze werf.
Keuringsverslag niet ontvangen
Op 7 september maakte ik een afspraak bij de firma Vinçotte om de elektriciteitsinstallatie van mijn appartement te keuren. Dit kon ten vroegste op 9 oktober (wat op zich al heel lang duurt).Op die dag kwam de heer Bart Tonnelier langs, keurde alles goed, liet mij onmiddellijk betalen, stempelde en ondertekende het plan en eendraadschema en beloofde om nog dezelfde dag het keuringsverslag op te sturen. Dat laatste deed hij echter niet.Toen ik na een week nog steeds geen verslag had ontvangen probeerde ik telefonisch de firma Vinçotte te bereiken. Daar krijg je echter geen mens van vlees en bloed meer aan de lijn, maar wordt je doorverwezen naar een website waarna de verbinding wordt verbroken. Uiteindelijk heb ik dan maar via de website een klacht ingediend, want een vraag zoals de mijne hoort niet tot de weinige keuzes die je kunt aanvinken op hun contactformulier.Op maandag 16 oktober kreeg ik een automatische mail: Wij hebben uw klacht goed ontvangen en wij danken u daarvoor. Wij komen zo spoedig mogelijk naar u terug met een geschikte oplossing.Dit kwam van het mailadres 'noreply@vincotte.be', dus ook langs deze weg kan je hen niet bereiken. Nu ruim vier weken na de ontvangst van mijn klacht kreeg ik nog steeds geen antwoord, en uiteraard ook geen keuringsverslag. Ondertussen is ook de indiendatum voor mijn premie verstreken, dank u Vinçotte.Laat dit een waarschuwing zijn voor iedereen die zijn/haar elektriciteitsinstallatie wenst te laten keuren: indien je binnen redelijke termijn een keuringsverslag wenst te ontvangen dan kies je misschien toch beter een andere firma.
Negatieve keuring door slechte communicatie tussen keurder en bureau
Beste, ne een eerste keuring waar er inderdaad een paar problemen waren werd en ,na verhelpen van de probleempunten, een herkeuring gedaan. Hierbij stelde de keurder dar de installatie voldeed aan de normen, echter moest er nog een front geplaatst worden op de zekeringskast. Dit front lag naast de zekeringskast en moest eenvoudigweg nog geplaatst worden. De keurder vond dit geen probleem maar nam wel een foto van de zekeringskast zonder front. Hierdoor kreeg ik een. Negatieve keuring en bij navraag kreeg ik te horen dat de installatie moest herkeurd worden omwille van het ontbrekende front, waarbij ik terug de volleyde som (132€) zou moeten betalen, enkel om te zien dat het front geplaatst is. Deze keuring is nodig om een laadbox voor mijn elektrische wagen te kunnen gebruiken, door het spelletje van vincotte moet ik nu deze opstart van eigen stroom uitstellen enfin wagen 2 maal in de week ergens gaan opladen waar ik voor moet betalen. Zelf heb ik reeds contact met vincotte opgenomen maar daar wilden ze mijn klacht niet aanvaarden en stelde ze gewoon voor om een herkeuring te laten uitvoeren. Heb ondertussen een andere firma gecontacteerd en de keuring zal door hen uitgevoerd worden, als invalide ( die afhankelijk is van mijn wagen)vind het wel jammer dat een firma zoals vincotte zulke spelletjes speelt en mij extra op kosten jaagt voor niks.
Extreem afwijkend EPC rapport
Een EPC keurder maakte een fout verslag van een woning die ik aankocht. Dit kwam omdat hij naar eigen zeggen de verkoper geloofde op zijn woord zonder het controleren van bewijzen. Er staat dat er 16 tot 18 cm isolatie aanwezig is in de woning maar in werkelijkheid is dat 2,5cm en om sommige plaatsen niets. Ik kon dit waarnemen zonder destructief onderzoek. Door dit verslag kocht ik een woning aan die ik anders niet gekocht zou hebben.Het gevolg is dat ik nu voor zware kosten sta om de woning te isoleren naar de huidige normen. Ik contacteerde het bedrijf meermaals en legde bij hen een klacht neer maar daar wordt geen gevolg aan gegeven. Ook worden ze onbeleefd en kwaad als ik hen bel.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten