Terug

Negatieve keuring door slechte communicatie tussen keurder en bureau

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Vinçotte

09/06/2022

Beste, ne een eerste keuring waar er inderdaad een paar problemen waren werd en ,na verhelpen van de probleempunten, een herkeuring gedaan. Hierbij stelde de keurder dar de installatie voldeed aan de normen, echter moest er nog een front geplaatst worden op de zekeringskast. Dit front lag naast de zekeringskast en moest eenvoudigweg nog geplaatst worden. De keurder vond dit geen probleem maar nam wel een foto van de zekeringskast zonder front. Hierdoor kreeg ik een. Negatieve keuring en bij navraag kreeg ik te horen dat de installatie moest herkeurd worden omwille van het ontbrekende front, waarbij ik terug de volleyde som (132€) zou moeten betalen, enkel om te zien dat het front geplaatst is. Deze keuring is nodig om een laadbox voor mijn elektrische wagen te kunnen gebruiken, door het spelletje van vincotte moet ik nu deze opstart van eigen stroom uitstellen enfin wagen 2 maal in de week ergens gaan opladen waar ik voor moet betalen. Zelf heb ik reeds contact met vincotte opgenomen maar daar wilden ze mijn klacht niet aanvaarden en stelde ze gewoon voor om een herkeuring te laten uitvoeren. Heb ondertussen een andere firma gecontacteerd en de keuring zal door hen uitgevoerd worden, als invalide ( die afhankelijk is van mijn wagen)vind het wel jammer dat een firma zoals vincotte zulke spelletjes speelt en mij extra op kosten jaagt voor niks.

Berichten (2)

Vinçotte

Naar: A. C.

16/06/2022

Geachte,Hierbij ons tegenvoorstel na telefonisch contact, voor onze inspecteur is het niet mogelijk om na het sluiten van het inspectierapport om aanpassingen te doen.Zoals u kan zien in de foto in het inspectierapport op pagina3 kan u vatstsellen dat het verdeelbord niet gesloten was tijdens de inspectie en dat een leiding/elektriciteitsdraad in de weg zit.Vincotte kan een nieuw inspectierapport opstellen na akkoord van klant (dhr Cliquet) bij versturing van een recente foto van het verdeelbord.MvgBatselé NickNickBatsele'‹TeamleadElectricityBuildingT:+3292447721'‘M:+32476323687E:nbatsele@vincotte.beBollebergen2abus12'‘9052Gent'‘Belgium

A. C.

Naar: Vinçotte

17/06/2022

Dat er een negatieve keuring volgt door het ontbreken van het front kan ik begrijpen, het verplaatsen van de kabel en het plaatsen van het front was gedaan voor jullie keurder van de oprit wegreed. De keurder had hierover echter niks gemeld en zelfs gezegd dat de installatie in orde was voor hem. Hij heeft de foto genomen als een van de eerste punten, hij moest toch weten dat dat een negatieve keuring tot gevolg had. Dan rest mij nog enkel de vraag of jullie keurders slecht opgeleid zijn of dit een manier is om extra keuringen te laten uitvoeren. Ik heb helemaal niks aan een positieve keuring na foto want de installatie is ondertussen door een andere firma goed gekeurd. Het enige wat jullie kunnen doen om deze misser goed te maken is de laatste keuring van jullie terug betalen.Met vriendelijke groeten, Gino Cliquet


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform