Ik wil hierbij een formele klacht indienen tegen het bedrijf Vinçotte. De manier waarop zij mij als klant hebben behandeld, is onacceptabel en heeft financiële problemen veroorzaakt.
Op 22 november 2024 heb ik via de website van Vincotte een keuring voor de installatie van zonnepanelen besteld en direct het bedrag van €171,00 betaald (zie bijgevoegd bewijs). Bij het indienen van de bestelling heb ik gevraagd om de afspraak te laten plaatsvinden op donderdag 12 december 2024. De website vermeldt dat zij één week voor de gevraagde datum een bevestiging of een alternatief voorstel zullen sturen. Echter, ik heb geen enkele communicatie ontvangen.
Als gevolg hiervan heb ik een dag vrij genomen en de hele dag thuis gewacht op hun vertegenwoordiger. Er is echter niemand verschenen, noch heb ik enige vorm van contact ontvangen. Ik heb geprobeerd hen telefonisch te bereiken, maar ik kreeg alleen een automatisch antwoord dat mij doorverwees naar hun website. Op de website werd ik vervolgens gevraagd om hetzelfde telefoonnummer te bellen, wat resulteerde in een absurde cirkel zonder enige mogelijkheid om in contact te komen met het bedrijf.
De volgende dag heb ik een klacht ingediend (zie bijgevoegde bevestigingsmail), maar wederom ontving ik geen reactie van het bedrijf.
Op 16 december 2024, rond 9:00 uur, kreeg ik een telefoontje van een vertegenwoordiger die aangaf dat hij over 30 minuten bij mij zou zijn. Ik legde uit dat ik niet op de hoogte was van deze afspraak, dat ik op mijn werk was in een vergadering, en dat ik al een klacht had ingediend over het gebrek aan communicatie. De vertegenwoordiger erkende dat er sprake was van een planningsfout en kwam uiteindelijk niet naar mijn woning.
In de weken daarna heb ik nog vijf extra klachten ingediend via hun website, maar ik heb geen enkele reactie ontvangen. Alsof dit allemaal nog niet genoeg was, ontving ik gisteren een factuur te betalen van €171,00 (zie bijgevoegd bewijs).
Met vriendelijke groet,
E.F.