Beste
Op 24/09/2024 hebben we een eerste keuring laten uitvoeren (uitvoerder Robin Lekime 5620) op de elektriciteitsinstallatie van 2 appartementen. Daarvan werd de installatie van 1 appartement (terecht) afgekeurd, het andere appartement werd goedgekeurd.
Na een aanpassing aan de elektriciteitsinstallatie hebben we een tweede keuring ingepland voor het afgekeurde appartement op 21/10/2024, hier begint de miserie. Op de dag van de keuring was de uitvoerder nergens te bespeuren. We werden op de dag zelf en nadien niet op de hoogte gebracht dat Vincotte de afspraak niet nakwam. Op 23/10/2024 krijgen wij van het ‘Vinçotte e-invoicing team’ een uitnodiging om een factuur (referentie 9240151004) van onze ‘nieuwe bestelling’ te betalen. Hoewel we de afspraak op 23/10 op voorhand hadden betaald, dit is trouwens volgens mij ook de enige manier om een afspraak te maken. Kort nadien krijgen wij (28/10/2024) een verslag in onze mailbox (uitvoerder Bart Tonnelier (3521)) van een woning uit Buggenhout. Qua privacy bijzonder raar, we kunnen hierdoor alle gegevens van de woning bekijken.
We hebben deze bijzondere situatie proberen aankaarten via de beschikbare kanalen maar kregen nooit antwoord:
- Mail op 24/10 naar einvoicing@vincotte.be
- Mail op 29/10 naar Vincotte home
- Ingevuld formulier op website 31/10, zng. klacht
- Telefonische contact op 13/11, Petra ging dit toen doorgeven aan haar collega’s omdat zij hier niet voor verantwoordelijk is
- Mail op 20/11 naar complaints@vincotte.be
Op alle bovenstaande pogingen langs onze kant krijgen we gewoon geen enkel antwoord. Lijkt me nochtans een eenvoudige vraag: kunnen wij een nieuwe afspraak krijgen? We proberen onze redding dan maar te zoeken bij Testaankoop. Intussen ligt onze werf al bijna 2 maand stil. Ook voor het goedgekeurde appartement, want zonder het verslag kunnen we niet verder. Wat meteen ook bijzonder is aan heel het verhaal. We hebben nog altijd niet het keuringsverslag ontvangen van het goedgekeurde appartement op 24/09/2024.
Conclusie: je staat als consument compleet machteloos, op geen enkele manier kun je met een mens praten. De slogan op de website “Bestel snel en eenvoudig de keuring van uw elektriciteit" is in de realiteit een hol. Het is kortweg een verschrikkelijke ervaring.
Hopelijk kunnen jullie ons helpen en kunnen we zo snel mogelijk aan de slag op onze werf.