Meest recente klachten

H. V.
1/05/2024

Magnolia grand Galissonnière is dan toch mismeesterd geweest

Beste,Ik verwijs hierbij naar mijn klacht van 23/10/2023 Magnolia grand Galissonnière gaat dood. Toen is iemand van de firma komen kijken naar de boom. Hij heeft toen bij hoog en bij laag beweerd dat het onmogelijk is dat bij het inladen van de boom in de auto, deze zou kapot zijn gegaan doordat er veel te hard door 2 volwassen sterke mannen met veel geweld op het jonge stammetje geduwd werd. Echter bij het wegsnoeien van de boom (wat mij eveneens door hem werd aangeraden), bleek dat de stam in de kern in 2 gebroken was tot op een hoogte van ongeveer 40 cm. Dit kan enkel gebeurd zijn doordat er zo hard op de stam was geduwd. Normaliter wordt er bij klacht een nieuwe boom gegeven, echter niet meer zo bij jullie, bij de firma Van Goidsenhoven. Eerst heeft men mij op alle mogelijke manieren de schuld proberen geven. Maar gans onze tuin staat vol met planten van firma Van Goidsenhoven en deze hebben nooit problemen gegeven. Bovendien was ik bijzonder voorzichtig geweest met deze mooie nieuwe boom. Na veel aandringen heb ik reeds 51,75 euro + 120,75 euro = 172,5 euro gekregen in de vorm van bons. Maar nu blijkt dat deze prachtige boom reeds van bij het begin geen schijn van kans had, ondanks al mijn goede zorgen en het veelvuldige water geven. Elke keer als ik belde kreeg ik te horen : Maar mevrouw, hier staan deze bomen er mooi groen en fris bij.. Dit klink nu wel heel erg wrang ! De boom die de trots van onze tuin moest worden, was in de kiem gesmoord van bij het begin. Ik vraag dan ook dat ik de rest van het geld (nl. de aankoopsom van 345 euro - de waarde van de gekregen bons 172,5 euro = 172,5 euro) zou terugkrijgen. Door het totaal onvakkundige inladen, zelfs met bruut geweld, door personeel van de firma Van Goidsenhoven is deze mooie boom stuk gegaan. Het is dan niet meer dan normaal dat jullie ook de kosten die daardoor veroorzaakt zijn, terugbetalen. En opgelet ! Ik vraag dan nog niet eens de kosten van het plantgoed en het water of intresten terug. Maanden lang heb ik de boom water gegeven, niet begrijpend wat er toch mis zou kunnen zijn en waarom deze nieuwe plant het niet goed deed, terwijl alle andere planten in de tuin het altijd perfect gedaan hebben (zeer goede grond en ik heb groene vingers). Maar als ik belde, kreeg ik het deksel op de neus. Tot zover mijn betoog. Ik heb liefst geen bonnen meer maar baar geld. Dus ik zou het bijzonder op prijs stellen als jullie de overige 172,5 euro op mijn rekening zouden storten.Met vriendelijke groeten,HV

Afgesloten
H. V.
23/10/2023

Magnolia grand Galissonnière is zo goed als dood

Beste, Begin maart 2021 heb ik na advies van Patrick een groenblijvende boom (Magnolia grand Galissonnière) gekocht voor 345 euro. Maar van in het begin verloor hij al zijn bladeren. De boom is door Patrick en een medewerker hardhandig in de auto geduwd geweest. De zetels lagen plat, waardoor er een opkantje ontstaat. Ook de pot van de boom had een rand. Zij hebben beide keihard geduwd op het stammetje van de boom, maar zonder resultaat omdat de rand van de pot haakte achter de rand van de zetels. Ik ben ernaar toegesneld om de pot op te heffen, maar kwam te laat. De boom is nog niet dood, maar zonder bladeren zal hij het niet lang meer overleven. Ik verwijt Patrick dat hij mij verkeerd advies heeft gegeven (een robuuster exemplaar had zijn hardhandige aanpak beter doorstaan) en dat hij de boom dusdanig slecht behandeld heeft, waardoor deze nu gaat sterven. Sinds 1990 koop ik erg veel planten bij Van Goidsenhoven en heb nooit echt problemen gehad. (Ik heb wel eens niet 100% het type plant gekregen dat ik zocht, maar daar heb ik geen opmerkingen over gegeven.) Maar toen ik hen opbelde mbt de boom, verweten ze me allerlei zaken die ik niet gedaan heb. Ik heb de boom regulier geplant en altijd netjes verzorgd, zoals ik ook doe met de andere planten. Nu durf ik niets meer gaan kopen bij Van Goidsenhoven, uit schrik dat men weer zo onredelijk wordt. Kortom de boom was van bij het begin stuk. Ik heb er nog veel moeite in gestopt om hem terug in orde te krijgen, maar spijtig genoeg gaat dit niet helpen. Het zou een mooi gebaar zijn als ik de aankoopprijs terugbetaald krijg.Vriendelijke groeten, HV

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform