Terug

Magnolia grand Galissonnière is dan toch mismeesterd geweest

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. V.

Naar: Van Goidsenhoven b.v.

01/05/2024

Beste,Ik verwijs hierbij naar mijn klacht van 23/10/2023 Magnolia grand Galissonnière gaat dood. Toen is iemand van de firma komen kijken naar de boom. Hij heeft toen bij hoog en bij laag beweerd dat het onmogelijk is dat bij het inladen van de boom in de auto, deze zou kapot zijn gegaan doordat er veel te hard door 2 volwassen sterke mannen met veel geweld op het jonge stammetje geduwd werd. Echter bij het wegsnoeien van de boom (wat mij eveneens door hem werd aangeraden), bleek dat de stam in de kern in 2 gebroken was tot op een hoogte van ongeveer 40 cm. Dit kan enkel gebeurd zijn doordat er zo hard op de stam was geduwd. Normaliter wordt er bij klacht een nieuwe boom gegeven, echter niet meer zo bij jullie, bij de firma Van Goidsenhoven. Eerst heeft men mij op alle mogelijke manieren de schuld proberen geven. Maar gans onze tuin staat vol met planten van firma Van Goidsenhoven en deze hebben nooit problemen gegeven. Bovendien was ik bijzonder voorzichtig geweest met deze mooie nieuwe boom. Na veel aandringen heb ik reeds 51,75 euro + 120,75 euro = 172,5 euro gekregen in de vorm van bons. Maar nu blijkt dat deze prachtige boom reeds van bij het begin geen schijn van kans had, ondanks al mijn goede zorgen en het veelvuldige water geven. Elke keer als ik belde kreeg ik te horen : Maar mevrouw, hier staan deze bomen er mooi groen en fris bij.. Dit klink nu wel heel erg wrang ! De boom die de trots van onze tuin moest worden, was in de kiem gesmoord van bij het begin. Ik vraag dan ook dat ik de rest van het geld (nl. de aankoopsom van 345 euro - de waarde van de gekregen bons 172,5 euro = 172,5 euro) zou terugkrijgen. Door het totaal onvakkundige inladen, zelfs met bruut geweld, door personeel van de firma Van Goidsenhoven is deze mooie boom stuk gegaan. Het is dan niet meer dan normaal dat jullie ook de kosten die daardoor veroorzaakt zijn, terugbetalen. En opgelet ! Ik vraag dan nog niet eens de kosten van het plantgoed en het water of intresten terug. Maanden lang heb ik de boom water gegeven, niet begrijpend wat er toch mis zou kunnen zijn en waarom deze nieuwe plant het niet goed deed, terwijl alle andere planten in de tuin het altijd perfect gedaan hebben (zeer goede grond en ik heb groene vingers). Maar als ik belde, kreeg ik het deksel op de neus. Tot zover mijn betoog. Ik heb liefst geen bonnen meer maar baar geld. Dus ik zou het bijzonder op prijs stellen als jullie de overige 172,5 euro op mijn rekening zouden storten.Met vriendelijke groeten,HV

Berichten (2)

Van Goidsenhoven b.v.

Naar: H. V.

17/05/2024

Geachte,Wij betreuren dat de magnolia aangekocht door mevrouw Hilde Verbeke vermoedelijk ten gevolge van de extreme droogte in 2023 niet evolueerde zoals gewenst.Wij wensen te benadrukken dat wij ter plaatse geweest zijn, en haar reeds twee waardebonnen van respectievelijk 120,75 Eur en 51,75 Eur ter beschikking stelden.Wij kunnen aantonen dat van de hele partij bomen die wij van deze soort hadden, er geen enkele is stuk gegaan, ook bij de visuele verificatie van de boom in haar tuin was er geen externe schade aan de stam te zien.Bomen blijven levende organismes, de twee laatste zomers kenden extreme droogteperiodes en garantie bij het inplanten van een boom kan nu eenmaal niet worden verstrekt.Wij betreuren dit en hebben getracht mevrouw Verbeke zo goed als mogelijk tegemoet te komen middels de twee waardebonnen.Met achting,Nicolas CurversPlantencentrumVan Goidsenhovent. 0477 3882 62

H. V.

Naar: Van Goidsenhoven b.v.

17/05/2024

Beste,Elke keer dat ik met jullie contact heb, wordt steevast de schuld op andere zaken of personen geschoven, zonder dat dit gecontroleerd werd. Nu zou het aan de extreme droogteperiodes liggen of het inplanten. Maar op de foto is duidelijk te zien dat de stam binnenin in 2 gebroken is. En dit was zo tot op een hoogte van +/- 30 cm. Dit kan niet het gevolg zijn van de droogte en ook niet van het inplanten, want uiteraard werd de boom mét zijn kluit geplant. Dit kan  enkel het gevolg zijn van het harde duwen van de medewerkers op een levend organisme, dat, omdat het geen kant uit kon (de pot zat vast achter de rand van de zetel), dan maar in 2 gescheurd is. Het feit dat de andere bomen van die partij het zo goed doen (wat ik telkens te horen krijg), bewijst dit ook. De boom an sich is ok, maar niet de mismeestering na de verkoop. Dit heeft hij uiteindelijk niet overleefd. Dat dit niet zichtbaar was langs de buitenkant, is ten gevolge van het feit dat, zoals jullie ook zo netjes benadrukken, een boom een levend organisme is. (En natuurlijk ook omdat ik de boom zo goed behandeld heb.) Bovendien was hij ook nog jong. Concreet betekent dit dat hij flexibel en plooibaar was. Eens geplant, heeft de boom, juist omdat het levend organisme is, getracht te overleven met de inwendige verwondingen. Maar van in het begin was het duidelijk dat er iets mis was. Na 2 maanden begonnen zijn bladeren dof te worden, ondanks dat ik hem veel water gaf. Ik heb toen al gebeld naar jullie, maar zoals gewoonlijk kreeg ik te horen dat de bomen bij jullie het heel goed deden en werd er niet naar de echte oorzaak gezocht. Vroeger was het allemaal geen probleem dat de medewerkers hardhandig omgingen met zaken die niet meer van hen waren. Als er planten stuk gingen, werden ze gewoon vervangen. Het gevolg is dat ze nu nog steeds zo hardhandig te werk gaan. Alleen worden de planten niet meer vervangen en is het de klant die moet opdraaien voor de gevolgen van hun mismeestering en schade toegebracht aan zaken die niet meer tot het bedrijf behoren. En ja, de klant is daar natuurlijk niet blij mee. Ik moet opdraaien voor hun gepruts. Toen ik het zag gebeuren, kon ik het nauwelijks geloven dat ze met 2 volwassen mannen zo hard op het arme, weerloze stammetje duwden. Ze hadden er nog plezier in ook : ... om het hardst duwen ... Het leek wel een spelletje te zijn ... Hoe konden ze een levend organisme zo kapot maken, terwijl ze toch in een winkel werken waar ze omringd zijn met levende organismen ? Je zou denken dat ze dan respect hebben voor het leven om hen heen ... Maar dit is niet zo ...  Ik ben er toen zo snel als mogelijk naar toegesneld om de pot over de rand te duwen. Maar, helaas, te laat ... Ik vind het echt schandalig dat dit allemaal zomaar kan, dat ze ongestraft mega schade kunnen aanbrengen aan zaken die niet van hen zijn en dat dan het bedrijf doodleuk de schuld op de klant of op het weer steekt. Het is de klant die dan maar voor hun mismeestering moet opdraaien ... Het klopt dat ik de helft van de prijs van de boom teruggekregen heb, maar de foto bewijst dat het totaal mijn schuld niet is dat de boom stuk gegaan is. Ik vind het dan ook niet meer dan normaal dat ik de volledige prijs terugbetaald krijg. Zoals ik al in een vorig bericht schreef, ik vraag dan nog niet eens de prijs van al het water dat ik aan de boom gegeven heb, terug. En ik kan u geruststellen dat ik dit ook niet in de toekomst ga doen, omdat ik het niet kan bewijzen.Kort gezegd : de andere bomen uit de partij en de foto bewijzen dat door het harde duwen van de medewerkers de boom inwendig in 2 is gesplitst, waardoor hij het uiteindelijk begeven heeft  en ik eis dan ook volledig mijn geld terug.Met vriendelijke groeten,Hilde Verbeke


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform