Beste,Elke keer dat ik met jullie contact heb, wordt steevast de schuld op andere zaken of personen geschoven, zonder dat dit gecontroleerd werd. Nu zou het aan de extreme droogteperiodes liggen of het inplanten. Maar op de foto is duidelijk te zien dat de stam binnenin in 2 gebroken is. En dit was zo tot op een hoogte van +/- 30 cm. Dit kan niet het gevolg zijn van de droogte en ook niet van het inplanten, want uiteraard werd de boom mét zijn kluit geplant. Dit kan enkel het gevolg zijn van het harde duwen van de medewerkers op een levend organisme, dat, omdat het geen kant uit kon (de pot zat vast achter de rand van de zetel), dan maar in 2 gescheurd is. Het feit dat de andere bomen van die partij het zo goed doen (wat ik telkens te horen krijg), bewijst dit ook. De boom an sich is ok, maar niet de mismeestering na de verkoop. Dit heeft hij uiteindelijk niet overleefd. Dat dit niet zichtbaar was langs de buitenkant, is ten gevolge van het feit dat, zoals jullie ook zo netjes benadrukken, een boom een levend organisme is. (En natuurlijk ook omdat ik de boom zo goed behandeld heb.) Bovendien was hij ook nog jong. Concreet betekent dit dat hij flexibel en plooibaar was. Eens geplant, heeft de boom, juist omdat het levend organisme is, getracht te overleven met de inwendige verwondingen. Maar van in het begin was het duidelijk dat er iets mis was. Na 2 maanden begonnen zijn bladeren dof te worden, ondanks dat ik hem veel water gaf. Ik heb toen al gebeld naar jullie, maar zoals gewoonlijk kreeg ik te horen dat de bomen bij jullie het heel goed deden en werd er niet naar de echte oorzaak gezocht. Vroeger was het allemaal geen probleem dat de medewerkers hardhandig omgingen met zaken die niet meer van hen waren. Als er planten stuk gingen, werden ze gewoon vervangen. Het gevolg is dat ze nu nog steeds zo hardhandig te werk gaan. Alleen worden de planten niet meer vervangen en is het de klant die moet opdraaien voor de gevolgen van hun mismeestering en schade toegebracht aan zaken die niet meer tot het bedrijf behoren. En ja, de klant is daar natuurlijk niet blij mee. Ik moet opdraaien voor hun gepruts. Toen ik het zag gebeuren, kon ik het nauwelijks geloven dat ze met 2 volwassen mannen zo hard op het arme, weerloze stammetje duwden. Ze hadden er nog plezier in ook : ... om het hardst duwen ... Het leek wel een spelletje te zijn ... Hoe konden ze een levend organisme zo kapot maken, terwijl ze toch in een winkel werken waar ze omringd zijn met levende organismen ? Je zou denken dat ze dan respect hebben voor het leven om hen heen ... Maar dit is niet zo ... Ik ben er toen zo snel als mogelijk naar toegesneld om de pot over de rand te duwen. Maar, helaas, te laat ... Ik vind het echt schandalig dat dit allemaal zomaar kan, dat ze ongestraft mega schade kunnen aanbrengen aan zaken die niet van hen zijn en dat dan het bedrijf doodleuk de schuld op de klant of op het weer steekt. Het is de klant die dan maar voor hun mismeestering moet opdraaien ... Het klopt dat ik de helft van de prijs van de boom teruggekregen heb, maar de foto bewijst dat het totaal mijn schuld niet is dat de boom stuk gegaan is. Ik vind het dan ook niet meer dan normaal dat ik de volledige prijs terugbetaald krijg. Zoals ik al in een vorig bericht schreef, ik vraag dan nog niet eens de prijs van al het water dat ik aan de boom gegeven heb, terug. En ik kan u geruststellen dat ik dit ook niet in de toekomst ga doen, omdat ik het niet kan bewijzen.Kort gezegd : de andere bomen uit de partij en de foto bewijzen dat door het harde duwen van de medewerkers de boom inwendig in 2 is gesplitst, waardoor hij het uiteindelijk begeven heeft en ik eis dan ook volledig mijn geld terug.Met vriendelijke groeten,Hilde Verbeke