Beste, Begin maart 2021 heb ik na advies van Patrick een groenblijvende boom (Magnolia grand Galissonnière) gekocht voor 345 euro. Maar van in het begin verloor hij al zijn bladeren. De boom is door Patrick en een medewerker hardhandig in de auto geduwd geweest. De zetels lagen plat, waardoor er een opkantje ontstaat. Ook de pot van de boom had een rand. Zij hebben beide keihard geduwd op het stammetje van de boom, maar zonder resultaat omdat de rand van de pot haakte achter de rand van de zetels. Ik ben ernaar toegesneld om de pot op te heffen, maar kwam te laat. De boom is nog niet dood, maar zonder bladeren zal hij het niet lang meer overleven. Ik verwijt Patrick dat hij mij verkeerd advies heeft gegeven (een robuuster exemplaar had zijn hardhandige aanpak beter doorstaan) en dat hij de boom dusdanig slecht behandeld heeft, waardoor deze nu gaat sterven. Sinds 1990 koop ik erg veel planten bij Van Goidsenhoven en heb nooit echt problemen gehad. (Ik heb wel eens niet 100% het type plant gekregen dat ik zocht, maar daar heb ik geen opmerkingen over gegeven.) Maar toen ik hen opbelde mbt de boom, verweten ze me allerlei zaken die ik niet gedaan heb. Ik heb de boom regulier geplant en altijd netjes verzorgd, zoals ik ook doe met de andere planten. Nu durf ik niets meer gaan kopen bij Van Goidsenhoven, uit schrik dat men weer zo onredelijk wordt. Kortom de boom was van bij het begin stuk. Ik heb er nog veel moeite in gestopt om hem terug in orde te krijgen, maar spijtig genoeg gaat dit niet helpen. Het zou een mooi gebaar zijn als ik de aankoopprijs terugbetaald krijg.Vriendelijke groeten, HV