Terug

Magnolia grand Galissonnière is zo goed als dood

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. V.

Naar: Van Goidsenhoven b.v.

23/10/2023

Beste, Begin maart 2021 heb ik na advies van Patrick een groenblijvende boom (Magnolia grand Galissonnière) gekocht voor 345 euro. Maar van in het begin verloor hij al zijn bladeren. De boom is door Patrick en een medewerker hardhandig in de auto geduwd geweest. De zetels lagen plat, waardoor er een opkantje ontstaat. Ook de pot van de boom had een rand. Zij hebben beide keihard geduwd op het stammetje van de boom, maar zonder resultaat omdat de rand van de pot haakte achter de rand van de zetels. Ik ben ernaar toegesneld om de pot op te heffen, maar kwam te laat. De boom is nog niet dood, maar zonder bladeren zal hij het niet lang meer overleven. Ik verwijt Patrick dat hij mij verkeerd advies heeft gegeven (een robuuster exemplaar had zijn hardhandige aanpak beter doorstaan) en dat hij de boom dusdanig slecht behandeld heeft, waardoor deze nu gaat sterven. Sinds 1990 koop ik erg veel planten bij Van Goidsenhoven en heb nooit echt problemen gehad. (Ik heb wel eens niet 100% het type plant gekregen dat ik zocht, maar daar heb ik geen opmerkingen over gegeven.) Maar toen ik hen opbelde mbt de boom, verweten ze me allerlei zaken die ik niet gedaan heb. Ik heb de boom regulier geplant en altijd netjes verzorgd, zoals ik ook doe met de andere planten. Nu durf ik niets meer gaan kopen bij Van Goidsenhoven, uit schrik dat men weer zo onredelijk wordt. Kortom de boom was van bij het begin stuk. Ik heb er nog veel moeite in gestopt om hem terug in orde te krijgen, maar spijtig genoeg gaat dit niet helpen. Het zou een mooi gebaar zijn als ik de aankoopprijs terugbetaald krijg.Vriendelijke groeten, HV

Berichten (1)

Van Goidsenhoven b.v.

Naar: H. V.

03/11/2023

Beste,We hebben nota genomen van uw schrijven.Graag hadden we Hilde Verbeke persoonlijk gesproken over de klachten die zij uit omtrent de aankoop van deze boom, zodat we de argumenten dewelke aangehaald worden samen kunnen bespreken.De hardhandige aanpak zoals wordt beweerd, wat we noch ontkennen noch bevestigen, kan alvast de oorzaak niet zijn waardoor de boom nu gaat sterven.Ook de bewering dat deboom van in het begin stuk was is geen correcte weergave. Wij staan 100 procent achter de kwaliteit van onze planten/bomen en laten geen planten/bomen van slechte kwaliteit vertrekken. Planten/bomen leven, hebben onderhoud en verzorging nodig. Een correcte aanplanting en opvolging nadien gedurende 2 jaar is een noodzaak. We verzoeken dan ook dat Hilde Verbeke contact met ons wil opnemen. Telefonisch 016/445767 en vragen naar Kristin, of per mailkristin@vangoidsenhoven.be. Dank bij voorbaat. Met vriendelijke groeten,Kristin ScheysVerkoopvoorwaardenAltijd op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Schrijf udanhierin voor onze nieuwsbrief.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform