Meest recente klachten

J. P.
18/12/2024

Achtergehouden informatie land van verzending en terugzending

Geachte mevrouw/heer, Op 03/09/24 heb ik in uw online winkel een Retro trui met golfpatroon gekocht, waarbij ik het bedrag van 39,95 € inclusief verzendkosten heb betaald. Dit naar aanleiding van uw uitverkoopactie wegens sluiting van uw winkel in Brussel. Bij melding van verzending bleek dat dit product niet vanuit Brussel, maar vanuit China zou verzonden worden. Ik heb bijgevolg toen reeds mijn bestelling geannuleerd aangezien deze verzending vanuit China niet vermeldt was op uw site en ik geen producten uit China wens. U lichtte mij toen in dat ik het artikel volgens uw retourvoorwaarden dien terug te sturen. Deze retourvoorwaarden staan gedeelteijk op uw site, en daar had ik kennis van genomen. Echter gaf u als retouradres, een adres in China op. Deze belangijke informatie had u moeten verstrekken op moment van beslissing tot aankoop, niet nadien. Bij de levering van het product, die plaatsvond op 16/12/24, bleek dit product niet verzonden met Bpost, zoals uw voorwaarden op uw site vermelden. Ik besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Ik heb u op 8, 9 en 10/12/24 een mededeling in die zin gestuurd e-mail. Op 12/12/24 antwoordde u dat mijn verzoek niet kon worden ingewilligd omdat het artikel ondertussen al verzonden was. Ik betwist het bovenstaande omdat de verzending pas in ontvangst genomen werd door de verzendmaatschappij Colis Privé op 16/12/24. Daarenboven is deze verzendmaatschappij niet de verzendmaatschappij zoals per overeenkomst, dit had Bpost moeten zijn. U hebt zich bijgevolg niet aan het verkoopscontract gehouden, wat het verkoopscontract ongeldig maakt. Ik verzoek u dan ook gevolg te geven aan mijn rechtmatig verzoek om de overeenkomst te herroepen, waarbij ik u bevestig dat het product, onbeschadigd en in al zijn onderdelen compleet, beschikbaar is voor teruggave en ik verzoek u bijgevolg om terugbetaling van de betaalde prijs van 39,95€. Ik verwacht een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling.

Opgelost
J. L.
16/12/2024

afzien van online aankoop volgens EU wetgeving

Geachte mevrouw/heer, Op 6 december heb ik 5 producten bij u gekocht voor 162,74 €. Ik ontving de producten tot op heden niet. In overeenstemming met uw algemene voorwaarden en de geldende EU wetgeving: ik deel u hierbij mee dat ik onze overeenkomst betreffende de verkoop van deze goederen herroep. Het product dat ik kocht werd niet ontvangen dus van een retour is geen sprake. Het door mij betaalde bedrag van 162,74 € verwacht ik uiterlijk binnen 14 dagen na de datum van ontvangst van de goederen terugbetaald. U kunt dit bedrag betalen op mijn rekeningnummer . Met vriendelijke groet, Joris Latinne Bijlagen: • Bevestiging bestelling • Betalingsbewijs

Opgelost Behandeld door Test Aankoop

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform