Geachte mevrouw/heer,
Op 03/09/24 heb ik in uw online winkel een Retro trui met golfpatroon gekocht, waarbij ik het bedrag van 39,95 € inclusief verzendkosten heb betaald. Dit naar aanleiding van uw uitverkoopactie wegens sluiting van uw winkel in Brussel.
Bij melding van verzending bleek dat dit product niet vanuit Brussel, maar vanuit China zou verzonden worden. Ik heb bijgevolg toen reeds mijn bestelling geannuleerd aangezien deze verzending vanuit China niet vermeldt was op uw site en ik geen producten uit China wens.
U lichtte mij toen in dat ik het artikel volgens uw retourvoorwaarden dien terug te sturen. Deze retourvoorwaarden staan gedeelteijk op uw site, en daar had ik kennis van genomen.
Echter gaf u als retouradres, een adres in China op.
Deze belangijke informatie had u moeten verstrekken op moment van beslissing tot aankoop, niet nadien.
Bij de levering van het product, die plaatsvond op 16/12/24, bleek dit product niet verzonden met Bpost, zoals uw voorwaarden op uw site vermelden.
Ik besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Ik heb u op 8, 9 en 10/12/24 een mededeling in die zin gestuurd e-mail.
Op 12/12/24 antwoordde u dat mijn verzoek niet kon worden ingewilligd omdat het artikel ondertussen al verzonden was.
Ik betwist het bovenstaande omdat de verzending pas in ontvangst genomen werd door de verzendmaatschappij Colis Privé op 16/12/24.
Daarenboven is deze verzendmaatschappij niet de verzendmaatschappij zoals per overeenkomst, dit had Bpost moeten zijn. U hebt zich bijgevolg niet aan het verkoopscontract gehouden, wat het verkoopscontract ongeldig maakt.
Ik verzoek u dan ook gevolg te geven aan mijn rechtmatig verzoek om de overeenkomst te herroepen, waarbij ik u bevestig dat het product, onbeschadigd en in al zijn onderdelen compleet, beschikbaar is voor teruggave en ik verzoek u bijgevolg om terugbetaling van de betaalde prijs van 39,95€.
Ik verwacht een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling.