Terug

Achtergehouden informatie land van verzending en terugzending

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Herroeping

Klacht

J. P.

Naar: Van Damme Stijl

18/12/2024

Geachte mevrouw/heer, Op 03/09/24 heb ik in uw online winkel een Retro trui met golfpatroon gekocht, waarbij ik het bedrag van 39,95 € inclusief verzendkosten heb betaald. Dit naar aanleiding van uw uitverkoopactie wegens sluiting van uw winkel in Brussel. Bij melding van verzending bleek dat dit product niet vanuit Brussel, maar vanuit China zou verzonden worden. Ik heb bijgevolg toen reeds mijn bestelling geannuleerd aangezien deze verzending vanuit China niet vermeldt was op uw site en ik geen producten uit China wens. U lichtte mij toen in dat ik het artikel volgens uw retourvoorwaarden dien terug te sturen. Deze retourvoorwaarden staan gedeelteijk op uw site, en daar had ik kennis van genomen. Echter gaf u als retouradres, een adres in China op. Deze belangijke informatie had u moeten verstrekken op moment van beslissing tot aankoop, niet nadien. Bij de levering van het product, die plaatsvond op 16/12/24, bleek dit product niet verzonden met Bpost, zoals uw voorwaarden op uw site vermelden. Ik besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Ik heb u op 8, 9 en 10/12/24 een mededeling in die zin gestuurd e-mail. Op 12/12/24 antwoordde u dat mijn verzoek niet kon worden ingewilligd omdat het artikel ondertussen al verzonden was. Ik betwist het bovenstaande omdat de verzending pas in ontvangst genomen werd door de verzendmaatschappij Colis Privé op 16/12/24. Daarenboven is deze verzendmaatschappij niet de verzendmaatschappij zoals per overeenkomst, dit had Bpost moeten zijn. U hebt zich bijgevolg niet aan het verkoopscontract gehouden, wat het verkoopscontract ongeldig maakt. Ik verzoek u dan ook gevolg te geven aan mijn rechtmatig verzoek om de overeenkomst te herroepen, waarbij ik u bevestig dat het product, onbeschadigd en in al zijn onderdelen compleet, beschikbaar is voor teruggave en ik verzoek u bijgevolg om terugbetaling van de betaalde prijs van 39,95€. Ik verwacht een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling.

Berichten (1)

Van Damme Stijl

Naar: J. P.

18/12/2024

Beste , Bedankt dat u contact met ons heeft opgenomen. We hebben uw e-mail ontvangen en een van onze medewerkers van de klantenservice zal zo snel mogelijk op uw vraag reageren. Bedankt voor uw geduld en we zullen binnenkort contact met u opnemen. Met vriendelijke groet, Het Van Damme team How would you rate my reply? Great Okay Not Good -- Customer Service info@vandammestijl.be HS:2796095596-21054 On Wed, Dec 18, 2024 at 9:30 AM UTC, klachten@test-aankoop.be wrote: ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform