Meest recente klachten

S. D.
25/11/2022

Onjuiste facturen na 2 jaar nog steeds niet opgelost

Dossiernummer 950104 054A82Op 4 september 2020 stonden ikzelf en mijn partner Reynaert Beau (factuur is in orde van mijn partner ondertussen) voor niks bij jullie in het ziekenhuis door een fout van jullie werknemer, fouten maken is menselijk natuurlijk? (gebeld naar de reiskliniek in het UZ Gent) voor een PCR-test om te kunnen reizen naar Griekenland toen dit nog verplicht was. De dokter zei ons echter dat dit veel te vroeg was aangezien de test maar 72u oud mocht zijn en wij pas vertrokken op 8 september. Die heeft ons een nieuwe afspraak gegeven op 7 september. Toen kregen wij onze eerste foute factuur omdat die 2 x was aangerekend (dus in totaal 4 testen) maar wij maar 1 test ondergaan hebben op 7 september.Op 2 november belde ik hiervoor en vertelden ze mij dat ze dit in orde gingen brengen. De dokter zelf heb ik hiervoor aan de lijn gehad en ze zei dat ze het inderdaad dubbel had aangerekend voor die eerste foute afspraak op 4 september waarbij ze dus GEEN test heeft afgenomen. Ze heeft toen ook gevraagd de foute facturen terug op te sturen dit heb ik ook gedaan. Helaas weet ik de naam niet meer van de arts maar jullie kunnen dit waarschijnlijk makkelijk terug vinden in jullie systeem.Dus waar het op neerkomt is dat ik nog een factuur moet betalen van maximum 48 euro voor die PCR-test maar jullie mij nog altijd het dubbele aanrekenen (€94,22). En ondertussen nog eens €50 schadebeding van de gerechtsdeurwaarder (dossier 2211UZG6781).Maar wat mij nog het meeste ergert is dat ik geen antwoord krijg (na vele mails) van de dienst facturatie en zelf niet van de ombudsdienst, daar dient deze dienst toch voor? Hopelijk na 2 jaar via deze weg een juiste factuur te ontvangen en deze zal ik met veel plezier betalen. Je rekent patiënten toch ook geen behandelingen aan die ze niet gekregen hebben?

Opgelost
S. S.
4/11/2020

Onterechte factuur

Geachte heer/mevrouw,Wegens slaapapneu en omdat CPAP niet werkte voor mij, werd mij aangeraden een MRA beugel te nemen. Hiervoor moest ik op consultatie bij de dienst tandheelkunde en moest een dossier worden opgesteld ter goedkeuring van het ziekenfonds. Onder andere voor dit dossier moest ik een ingreep ondergaan waarbij mijn amandelen en huig werden weggenomen. Wegens omstandigheden heb ik daaropvolgend een paar afspraken bij tandheelkunde moeten verplaatsen. Er werd mij tijdens de volgende consultaties telkens verzekerd dat het ziekenfonds dossier in orde zou komen. Het laatste wat ik nog moest laten uitvoeren, was een slaaponderzoek met de beugel. Wegens covid 19 kon deze afspraak in april niet doorgaan en zou ik gecontacteerd worden voor een nieuwe afspraak wanneer dat mogelijk was. Ik werd hiervoor nooit gecontacteerd. Bij navraag bij de dienst longziekten in augustus, werd mij verzekerd dat er een brief werd gestuurd, maar die heb ik niet ontvangen.Eind juli ontving ik plots een factuur van UZ Gent (factuurnummer 2004235201) ten bedrage van 950 euro. Bij navraag bleek dat dit de kost was voor de MRA beugel die ik nu zelf zou moeten dragen omdat het dossier door het ziekenfonds werd afgekeurd. Daarop nam ik contact op met tandarts Miche De Meyer. Volgens haar lag de fout bij de dienst longziekten en moest ik haar alles op mail sturen. Omdat ik geen antwoord meer kreeg, heb ik vervolgens zelf contact opgenomen met de dienst longziekten. Daar kreeg ik te horen dat het slaaponderzoek niet nodig was voor de goedkeuring en dat het dossier al niet meer goedgekeurd kon worden op het moment dat ik op consultatie ben gekomen om de MRA beugel op te meten. Dat zou betekenen dat op het moment dat het dossier al niet meer goedgekeurd kon worden, de beugel zelfs nog niet gemaakt was.Ik ben van mening dat ik hier niet in de fout ben gegaan en dat ik verkeerd werd geïnformeerd. Indien mij niet was verzekerd dat het dossier nog in orde ging komen, had ik ook geen beugel laten maken zonder opnieuw de gepaste procedures te doorlopen.

Opgelost
C. D.
9/10/2016

Klacht mbt UZ dienst Tandheelkunde

Geachte heer, mevrouw,ik verwijs naar mijn mails van 08/05/2015 & 20/03/2016 (met reactie Ombudsdienst daags nadien) waarin ik vroeg naar een actieve tussenkomt & reactie van de dienst restauratieve tandheelkunde in mijn dossier waarvan de behandeling nu toch heel lang aansleept (zie mail in bijlage voor alle details). Ik ben uitermate teleurgesteld - en na het lange wachten ook boos - vanwege het uitblijven van enige reactie van het verantwoordelijke departement met een concreet behandelingsvoorstel. Ik kan mij eveneens inbeelden dat dit ook niet strookt met het patiëntenbeleid van het UZ Gent.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform