Terug

Onterechte factuur

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. S.

Naar: UZ Gent

04/11/2020

Geachte heer/mevrouw,Wegens slaapapneu en omdat CPAP niet werkte voor mij, werd mij aangeraden een MRA beugel te nemen. Hiervoor moest ik op consultatie bij de dienst tandheelkunde en moest een dossier worden opgesteld ter goedkeuring van het ziekenfonds. Onder andere voor dit dossier moest ik een ingreep ondergaan waarbij mijn amandelen en huig werden weggenomen. Wegens omstandigheden heb ik daaropvolgend een paar afspraken bij tandheelkunde moeten verplaatsen. Er werd mij tijdens de volgende consultaties telkens verzekerd dat het ziekenfonds dossier in orde zou komen. Het laatste wat ik nog moest laten uitvoeren, was een slaaponderzoek met de beugel. Wegens covid 19 kon deze afspraak in april niet doorgaan en zou ik gecontacteerd worden voor een nieuwe afspraak wanneer dat mogelijk was. Ik werd hiervoor nooit gecontacteerd. Bij navraag bij de dienst longziekten in augustus, werd mij verzekerd dat er een brief werd gestuurd, maar die heb ik niet ontvangen.Eind juli ontving ik plots een factuur van UZ Gent (factuurnummer 2004235201) ten bedrage van 950 euro. Bij navraag bleek dat dit de kost was voor de MRA beugel die ik nu zelf zou moeten dragen omdat het dossier door het ziekenfonds werd afgekeurd. Daarop nam ik contact op met tandarts Miche De Meyer. Volgens haar lag de fout bij de dienst longziekten en moest ik haar alles op mail sturen. Omdat ik geen antwoord meer kreeg, heb ik vervolgens zelf contact opgenomen met de dienst longziekten. Daar kreeg ik te horen dat het slaaponderzoek niet nodig was voor de goedkeuring en dat het dossier al niet meer goedgekeurd kon worden op het moment dat ik op consultatie ben gekomen om de MRA beugel op te meten. Dat zou betekenen dat op het moment dat het dossier al niet meer goedgekeurd kon worden, de beugel zelfs nog niet gemaakt was.Ik ben van mening dat ik hier niet in de fout ben gegaan en dat ik verkeerd werd geïnformeerd. Indien mij niet was verzekerd dat het dossier nog in orde ging komen, had ik ook geen beugel laten maken zonder opnieuw de gepaste procedures te doorlopen.

Berichten (1)

UZ Gent

Naar: S. S.

04/11/2020

Geachte mevrouw, mijnheerBedankt voor uw bericht. We hebben het goed ontvangen en voor opvolging doorgestuurd naar de bevoegde dienst.Mogen we u vragen om bij verdere correspondentie over dit bericht het onderwerp van de mail niet te veranderen? Zo kunnen we de afhandeling vlot opvolgen.Met vriendelijke groetenNAMENS DE DIENST AANMELDEN EN INSCHRIJVENClaudine Clauw[UZ Gent]Universitair Ziekenhuis Gent C. Heymanslaan 10 9000 GentT +32(0)9332 21 11info@uzgent.beuzgent.be [Facebook UZ Gent] [Twitter UZ Gent] [Banner UZ Gent] e-mail disclaimer s:www.uzgent.be/nl/overuz/Paginas/Email-disclaimer.aspx


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform