Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
betaald voor reservering stoelen en niet gekregen
Geachte mevrouw/heer, Op 29/9/2024 heb ik volgende boeking gedaan voor een groep van 9 personen: Op 5/4/2025 heenvlucht van Brussel International naar Tunis, aansluitend van Tunis naar Dakar Blaise Diagne. Op 17/4/2025 terugvlucht van Dakar Blaise Diagne naar Tunis, en van Tunis naar Brussel International. Deze tickets zijn betaald geweest, alsook een extra voor stoelen. Ik heb voor elke vlucht (2x heen en 2x terug) voor elke persoon seating betaald. Dit voor een totaalbedrag van 797,04 euro. De factuur hiervan kan u in bijlage terugvinden. Later op 19/3 is er een bericht gekomen dat de heenvlucht is gewijzigd naar 6/4/2025. Op 24/3 is er een bericht gekomen dat de terugvlucht gewijzigd is naar 19/4/2025. Deze wijziging zou natuurlijk geen invloed mogen hebben op de betaalde factuur. Nu is het zo dat we op geen enkele van de 4 vluchten (zowel heen als terug), voor niemand van onze groep (9 personen) de stoelen hebben gekregen waarvoor ik betaald heb. Ik heb dus voor iets betaald en niet gekregen. Het is zelf zo dat, moesten we de opgegeven seating volgen, mijn 11jarige zoon helemaal alleen achteraan in het vliegtuig zou zitten. Er werden ons dan wel stoelen aangewezen zodat we min of meer bij elkaar zaten, maar dat is niet waarvoor ik betaald heb. In bijlage kan u een kopie terugvinden van de gekregen vliegtickets, alsook een kopie waarop de boeking van de stoelen is aangegeven. We hebben dit aangegeven bij de terugvlucht op de luchthaven van Dakar. Daar vertelden ze ons dat er geen seating was geboekt voor onze groep. Ik heb toen de factuur laten zien, en de reactie was dat er dan iets moest misgelopen zijn. Gelet op het voorgaande verzoek ik om terugbetaling van in totaal 797,04 euro. Gelieve mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen door overschrijving op het bankrekeningnummer Bij gebrek aan een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Deze brief is reeds aangetekend verzonden, samen met de verschillende bijlagen. Met vriendelijke groet, Daems Skrolan Bijlagen: • Kopie factuur (bijlage 1) • Kopie vliegtickets (bijlage 2) • Kopie van de gekozen stoelen (bijlage 3)
6 uur vertraging vlucht, weigering tot betaling compensatie
My flight from Brussels with Tunisair to Cairo on 09/04/2018 at 13.00h (passing by Tunis and changing to Cairo with a flight at 15.35) had a delay of 1.15 hour in Brussels by which the connecting flight at 15.35 in Tunis would become impossible. I was offered another flight by the company with Alitalia passing by Rome (departure Brussels at 19h, arrival Rome 20.22, flight to Cairo at 22.22h) Arrival Cairo 01.35 instead of 19.35) which I accepted. Nevertheless was the delay too long to not also claim a financial compensation.I have sent all the documents to Tunisair and received a letter back that the delay was due to extraordinary circumstances specified as illness of one of the passengers. EU regulations state an illness has to be proven by the company in that case. I have sent numerous emails to ask for proof, but now no-one is responding anymore. I think illness is being unlegally applied to make me drop the claim.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten