betaald voor reservering stoelen en niet gekregen
Aard van probleem:
AndereKlacht
S. D.
Naar: TUNISAIR
Geachte mevrouw/heer, Op 29/9/2024 heb ik volgende boeking gedaan voor een groep van 9 personen: Op 5/4/2025 heenvlucht van Brussel International naar Tunis, aansluitend van Tunis naar Dakar Blaise Diagne. Op 17/4/2025 terugvlucht van Dakar Blaise Diagne naar Tunis, en van Tunis naar Brussel International. Deze tickets zijn betaald geweest, alsook een extra voor stoelen. Ik heb voor elke vlucht (2x heen en 2x terug) voor elke persoon seating betaald. Dit voor een totaalbedrag van 797,04 euro. De factuur hiervan kan u in bijlage terugvinden. Later op 19/3 is er een bericht gekomen dat de heenvlucht is gewijzigd naar 6/4/2025. Op 24/3 is er een bericht gekomen dat de terugvlucht gewijzigd is naar 19/4/2025. Deze wijziging zou natuurlijk geen invloed mogen hebben op de betaalde factuur. Nu is het zo dat we op geen enkele van de 4 vluchten (zowel heen als terug), voor niemand van onze groep (9 personen) de stoelen hebben gekregen waarvoor ik betaald heb. Ik heb dus voor iets betaald en niet gekregen. Het is zelf zo dat, moesten we de opgegeven seating volgen, mijn 11jarige zoon helemaal alleen achteraan in het vliegtuig zou zitten. Er werden ons dan wel stoelen aangewezen zodat we min of meer bij elkaar zaten, maar dat is niet waarvoor ik betaald heb. In bijlage kan u een kopie terugvinden van de gekregen vliegtickets, alsook een kopie waarop de boeking van de stoelen is aangegeven. We hebben dit aangegeven bij de terugvlucht op de luchthaven van Dakar. Daar vertelden ze ons dat er geen seating was geboekt voor onze groep. Ik heb toen de factuur laten zien, en de reactie was dat er dan iets moest misgelopen zijn. Gelet op het voorgaande verzoek ik om terugbetaling van in totaal 797,04 euro. Gelieve mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen door overschrijving op het bankrekeningnummer Bij gebrek aan een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Deze brief is reeds aangetekend verzonden, samen met de verschillende bijlagen. Met vriendelijke groet, Daems Skrolan Bijlagen: • Kopie factuur (bijlage 1) • Kopie vliegtickets (bijlage 2) • Kopie van de gekozen stoelen (bijlage 3)
Berichten (8)
TUNISAIR
Naar: S. D.
Regarding your request for compensation for late luggage late delivery Flight TU955/TU343 of 06/04/2025 (Brussels/Tunis/DSS Dakar) Dear Madam/sir, We come back to you to you regarding your request abovementioned. In order to deal with your file, we kindly ask you to provide us with the following ORIGINAL evidences: - The original (and not copy) proof (invoice or ticket) of purchases of essential items made following the late delivery of luggage; - A power of attorney signed by each passenger allowing you to act their behalf; - A copy of the ID card for every passenger. - The Originals are to be sent to our following address: At the attention of M. Afif M’NASRI (Tunisair) Avenue Louise n° 182 1050 – Brussels Belgium Hope to hearing from you soon. Sincerely yours, N.B.: Please find hereafter the file references: -------------------------------- Afif M'NASRI Tunisair BENELUX a.mnasri@tunisairbxl.be De: klachten@notify.test-aankoop.be [mailto:klachten@notify.test-aankoop.be] De la part de klachten@test-aankoop.be Envoyé: jeudi 24 avril 2025 15:16 À: resa@tunisairbxl.be Objet: bagage 5 dagen achtergebleven
TUNISAIR
Naar: S. D.
KINDLY REMINDER Regarding your request for reimbursement of the fees paid for your reserved seats. Amount: €797,04 Dear Madam/sir, We come back to you to you regarding your request abovementioned. In order to deal with your reimbursement request, please provide us with the following evidences: - A power of attorney signed by each passenger allowing you to act their behalf; - For each passenger: a copy of the ID card; - For each passenger: the document (proof) issued by the travel agency (Tix.nl BV) assigning the seat on board (on the outbound flight and the return flight): we called this document EMD (Electronic Miscellaneous Document – proof of purchasing seat on board). In fact, the invoice for the amount of €797,04 is not proof that travel agency has issued the seats. In our booking system, we did not find a proof that the seats are issued. Hope to hearing from you soon. Sincerely yours, N.B.: Please find hereafter the file references: -------------------------------- Afif M'NASRI Tunisair BENELUX a.mnasri@tunisairbxl.be
TUNISAIR
Naar: S. D.
KINDLY REMINDER Regarding your request for compensation for late luggage late delivery Flight TU955/TU343 of 06/04/2025 (Brussels/Tunis/DSS Dakar) Dear Madam/sir, We come back to you to you regarding your request abovementioned. In order to deal with your file, we kindly ask you to provide us with the following ORIGINAL evidences: - The original (and not copy) proof (invoice or ticket) of purchases of essential items made following the late delivery of luggage; - A power of attorney signed by each passenger allowing you to act their behalf; - A copy of the ID card for every passenger. - The Originals are to be sent to our following address: At the attention of M. Afif M’NASRI (Tunisair) Avenue Louise n° 182 1050 – Brussels Belgium Hope to hearing from you soon. Sincerely yours, N.B.: Please find hereafter the file references: -------------------------------- Afif M'NASRI Tunisair BENELUX a.mnasri@tunisairbxl.be
TUNISAIR
Naar: S. D.
Regarding your request for compensation due to the delayed flight TU955/TU343 dated 06/04/2025 (Brussels/Tunis/DSS Dakar). Dear Madam/sir, We come back to you to you regarding your request abovementioned. 1. First, in order to deal with your request, please provide us with the following evidences: - A power of attorney signed by each passenger allowing you to act their behalf; - For each passenger: a copy of the ID card; 2. Please note that we agree to grant a voucher of compensation (travel voucher) of 650€erson. Would you please send us the enclosed Claim settlement Forms completed and signed + complete with the documents abovementioned. We remain at your disposal for any further information and look forward to hearing from you soon. Sincerely yours, N.B.: Please find hereafter the file references: -------------------------------- Afif M'NASRI Tunisair BENELUX a.mnasri@tunisairbxl.be
TUNISAIR
Naar: S. D.
Kindly reminder -------------------------------- Afif M'NASRI Tunisair BENELUX a.mnasri@tunisairbxl.be
S. D.
Naar: TUNISAIR
Beste, Ik ben nog wachtende op enkele documenten van medepassagiers. Ik hoop deze een van deze dagen te ontvangen, waardoor ik deze week alles kan opsturen. Vriendelijke groet Daems Skrolan
TUNISAIR
Naar: S. D.
Regarding your request for compensation for late luggage delivery Flight TU955/TU343 of 06/04/2025 (Brussels/Tunis/DSS Dakar) Dear Mrs Skrolan, First, we will answer you in English and we kindly ask to do the same (or in French) in any correspondence with us to our email: a.mnasri@tunisairbxl.be. So, we get back to you regarding the file abovementioned about late delivery of baggage’s. So that, in order to handle your request abovementioned, we kindly ask you to complete with the following ORIGINAL evidences: - The original (and not copy) proof (invoice or ticket) of purchases of essential items made following the late delivery of luggage; - The Original (and not copy) of the Checked baggage tags; - A copy of the ID card for the passenger Lien PILATE; - A copy of the power of attorney in the name of the passenger Daan BRUYENNE The Originals are to be sent to our following address: At the attention of M. Afif M’NASRI (Tunisair) Avenue Louise n° 182 1050 – Brussels Belgium Hope to hearing from you soon. Sincerely yours, -------------------------------- Afif M'NASRI Tunisair BENELUX a.mnasri@tunisairbxl.be
TUNISAIR
Naar: S. D.
Regarding your request for compensation due to the delayed flight TU955/TU343 dated 06/04/2025 (Brussels/Tunis/DSS Dakar). (See the list of the passengers at the end of this email) Dear Mrs Daems Skrolan, First, we will answer you in English and we kindly ask to do the same (or in French) in any correspondence with us to our email: a.mnasri@tunisairbxl.be. So, we get back to you regarding the file abovementioned. Please note that a copy of the following evidences are still missing and kindly ask you to complete them: - ID card of Lien PILATE; - The power of attorney in the name of the passenger Daan BRUYENNE In your letter received by registered mail, all the passengers have refused our proposal of a voucher of 650,00€erson. In this case, we Please be informed that we are willing to grant afinancial compensation of 600€erson. The payment will be made to the passenger's bank account. Would you please return us the enclosed Claim Settlement Forms completed and signed by each passenger (BY RETURN EMAIL with format PDF and not jpg)+ a copy of the bank card for every passenger. For minor passengers, the claim form must be signed by their legal guardian. In this case, the guardian must clearly write their full name and provide a copy of their ID. We look forward to hearing from you soon. Yours sincerely, N.B.: The compensation payment will be processed within a period of 14 to 16 weeks List of passengers: -------------------------------- Afif M'NASRI Tunisair BENELUX a.mnasri@tunisairbxl.be
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten