Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Vissen kopen bij Tom en Co
Beste,Al jaren hebben wij een aquarium die goed onderhouden wordt en waar vissen lange tijd in leefden. Enkele maanden terug zijn wij nieuwe vissen gaan halen bij Tom en Co, wij, die geen echte experts zijn vragen dan ook steeds om raad aan de verkopers. Zo hebben zij ons enkele gourami's meegegeven EN een siamese algeneter. De volgende dag waren ze allen dood, behalve de algeneter natuurlijk. Blijkt nu dat deze helemaal niet horen samen te zitten!! We zijn hiermee terug gegaan en werden vergoed met andere vissen. Wij kozen voor vertrouwde grondzittertjes. Nu vonden we de aquarium toch heel leeg en besloten we vandaag om nieuwe visjes te gaan, glasmeervallen. Laat ons duidelijk zijn dat de verkoopster in kwestie onze aquarium ondertussen al heel goed kent, (zij was ook degene die zei dat we om de 2 dagen de grondzitters moesten bijvoederen en die vandaag zei dat daar meer tijd moet tussen zitten, dezelfde vrouw die met enkele weken tussen twee verschillende zaken verkondigde). 3 uur later, zijn ze allemaal dood, ook de grondzitters. Dit kan echt niet meer. We zijn nog steeds met levende beesten bezig, niet met voorwerpen. Het meeste wordt ik boos van het feit dat ze doen alsof ze er kennis van hebben, terwijl dit helemaal niet zo is. Wij hebben geen behoefte meer aan een vergoeding in de vorm van vissen van Tom en Co en vinden dat hier dringend iets aan moet gebeuren. We hebben daarnet de waarden nogmaals gemeten en die staan goed. Ik vind niet dat ze dit zomaar met levende beesten kunnen doen en hier mee blijven wegkomen. Ik heb reeds ook al gehoord van anderen dat ze dit ook meemaakten, en nu ook geen klant meer zijn bij Tom en Co. Met vriendelijke groeten
Verkoop van dier met bijtwonden
Beste, op 20/9 kocht ik bij Tom en Co Genk een dwergkonijntje. (Zie betalingsbewijs). Er is op geen enkel moment gezegd geweest dat indien we in de eerste week iets abnormaal aan het konijn opmerkten, we eerst de winkel moesten contacteren.Op 23/9 merkte ik een verharding en een korst onder de haren boven de staart. Omdat ik in eerste instantie dacht aan een teek heb ik de dierenarts onmiddellijk gebeld omdat ik de kortst niet normaal vond. Op 24/9 bij de eerste afspraak zei de dierenarts dat dit een grote bijtwonde was met ettervorming, consultatie van 45,40 euro (zie betalingsbewijs). Op 25/9 heb ik de winkel gecontacteerd om dit te melden. Ik moest foto's sturen en alles op mail zetten, wat ik ook gedaan heb (bewijzen op mail). Een tweede controle bij de dierenarts op 1/10/2020 van 20,40 euro (zie betalingsbewijs). Ik heb Tom en Co zelf opnieuw moeten contacteren omdat ik niets van hen gehoord heb. Ik heb alles opnieuw op mail moeten zetten voor de verantwoordelijke (bewijzen zie mail). De verantwoordelijke van Tom en Co Genk deed een voorstel van een bon van 40 euro, waar ik niet akkoord mee kon gaan. Hij stelde voor om op 11/10/2020 met het konijn naar de winkel te komen in Genk om tot een oplossing te komen. Op 11/10/2020 om 11u deed hij opnieuw hetzelfde voorstel, een bon van 40 euro. Hij heeft ons op een zondag naar de winkel laten komen voor niets (kilometervergoeding van 62km × 0,3542=21,9604 euro). Daarom dien ik een klacht in, omdat Tom en Co Genk weigert zijn verantwoordelijkheid te nemen bij het verkopen van een dier met bijtwonden. Ik zou graag een cash vergoeding willen voor de gemaakte kosten (dierenarts + kilometer vergoeding. Mvg, Sophie Snyers
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten