Meest recente klachten

E. B.
15/05/2025

Buitensporige facturatie ter aanlevering documenten

Syncura vraagt in totaal 553,32 EUR voor de aanlevering van documenten bij de verkoop van mijn woning (in totaal 3 e-mails binnen 1 jaar tijd, met facturen van 244,96 EUR, 203,38 EUR en 104,98 EUR). In de algemene voorwaarden staan losse bedragen, wat ik bedrieglijk ogenschijnlijk lager vind, want nu blijkt plots dat er meerdere opvragingen moeten gebeuren, waardoor dit tot 553,32 EUR oploopt. Syncura zelf zegt dat de notaris nu eenmaal wettelijk verplicht is verschillende opvragingen te doen, op verschillende momenten. Als dit vooraf duidelijk was geweest, had ik nooit akkoord gegaan met de Algemene Voorwaarden. Verschillende mede-eigenaars gaven mij al te kennen dat zij uit de lucht vallen over dit ongelooflijk hoge totaalbedrag.

Afgesloten
J. D.
5/07/2022

directe factuur na wekenlang wachten op dienstverlening

Beste,Syndicus Syncura diende onze immomakelaar een kort overzicht van bestaande documenten te bezorgen (die nota bene op de intrasite direct beschikbaar waren). Dit duurde 3 weken. Ik diende hiervoor contact op te nemen met de notaris, de makelaar, diverse maken met kantoor Syncura GENT. Na 3 weken en gedreig met ingebrekestelling werd eindelijk de beschikbare info doorgestuurd. Notaris, makelaar, ikzelf en de koper verloren hierdoor veel tijd. De koop was bijna afgesprongen. Tot onze verwondering stuurde SYNCURA direct een factuur van 150 euro excl btw hiervoor. Schande... 150 euro voor beschikbare info, waar notaris en immokantoor 3 weken zaten op te wachten. Onbekwaamheid en onbereikbaarheid zijn de troeven van dit kantoor. Wij vinden deze kostprijs overdreven voor de geleverde service en vragen een korting, wegens het feit dat wijzelf enorm veel moeite en tijd moeten doen hebben om zelf deze info te bemachtigen. Het is trouwens niet de eerste keer dat wij met Syncura GENT problemen hebben. De firma is echt quasi onbereikbaar en reageert amper op vragen of info. Dit is geen manier van werken.

Opgelost
N. V.
13/08/2021

Gerechtskosten bij klacht bij het BIV

Beste,Zonet algemene vergadering van de VME gehad.Ik heb eerder dit jaar in mijn naam klacht ingediend bij het BIV omdat zij halsstarrig weigerden om een antwoord te geven op vragen over de boekhouding.Nu krijg ik op de AV te horen dat zij gerechtskosten gaan aanrekenen omdat ik klacht heb ingediend.Zij doen dit om mensen te ontmoedigen klacht in te dienen.Bij meerderheid is beslist om het contract te hervatten terwijl ik daartegen was.Zij hebben samen met de andere bewoners onder druk proberen te zetten om toch te tekenen hetgeen ik geweigerd heb.In bijlagen mijn klachten bij het BIV alsook de bewijsstukken.

Afgesloten
J. H.
1/01/0001

Gebrek aan opvolging.

Geen informatie over uitvoering besluiten van de Algemene Vergadering Mede-eigenaars. O.m. afwerking en registratie nieuwe basisakte. Geen opvolging klachten van mede-eigenaars: vb. aangifte brandpolis van waterschade. Gevolgen: extra kosten voor advocaat die vermijdbaar zijn. Ontevreden medebewoners wegens gebrek aan service Meerdere klachten bij dossierbeheerder, meerdere onbeantwoorde mails.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform