in Juli 2024 een nieuwe Suzuki swift sport gekocht.
na 10 k km begonnen de remmen te trillen. heb contact opgenomen met de garage ( garage Suzuki te halle, Sterckx) die ik tijdelijk had aangedaan toen. ( wegens omstandigheden niet mijn reguliere garage ( Belauto te mortsel))
laten nakijken door de garagist daar, die het trillen bevestigde en die contact opnam met de hoofdzetel omtrent al dan niet garantie te kunnen geven.
de zetel vroeg om foto s te nemen, waarvoor ik alweer verlof nam om dit te kunnen laten doen door de garage. fotos verstuurd en regelmatig contact gehad met die garage omtrend het verdere verloop.
Maanden moeten wachten op antwoord van de zetel uit, blijkbaar omdat deze in lock down zaten, niet door corona, maar voor andere redenen.
uiteindelijk toch te horen gekregen dat de remmen vervangen mochten worden onder garantie.
Maar dat de kosten voor het plaatsen voor mij zouden zijn.
had een afspraak gemaakt bij diezelfde garage dan om de remmen te laten maken, en ik kreeg onmiddellijk antwoord dat dat de eerste weken niet zou gebeuren.
heb dan contact opgenomen met mijn reguliere garage die dan aan de hoofdzetel het nummer opvroegen voor de garantie, met als antwoord dat ik niet gekend ben als klant.
paar keer gebeld met de hoofdzetel nog, zonder gevolg.
Nu, ik heb op mail wel degelijk de bevestiging gekregen dat de remmen onder garantie mochten vervangen worden.
en 2, onder garantie houdt in dat ik daar niet voor moet betalen, ook niet de uren die nodig zijn om hieraan te werken.
ik vind het heel jammer, dat je altijd maar moet vechten om te krijgen waar je recht op hebt.
graag jullie hulp hierbij.
ik heb het mail verkeer met de garage, de hoofdzetel en de reguliere garage bijgevoegd.
vriendelijke groeten
Jorgen