Terug

weigering herstelling onder garantie

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

J. V.

Naar: SUZUKI

16/09/2025

in Juli 2024 een nieuwe Suzuki swift sport gekocht. na 10 k km begonnen de remmen te trillen. heb contact opgenomen met de garage ( garage Suzuki te halle, Sterckx) die ik tijdelijk had aangedaan toen. ( wegens omstandigheden niet mijn reguliere garage ( Belauto te mortsel)) laten nakijken door de garagist daar, die het trillen bevestigde en die contact opnam met de hoofdzetel omtrent al dan niet garantie te kunnen geven. de zetel vroeg om foto s te nemen, waarvoor ik alweer verlof nam om dit te kunnen laten doen door de garage. fotos verstuurd en regelmatig contact gehad met die garage omtrend het verdere verloop. Maanden moeten wachten op antwoord van de zetel uit, blijkbaar omdat deze in lock down zaten, niet door corona, maar voor andere redenen. uiteindelijk toch te horen gekregen dat de remmen vervangen mochten worden onder garantie. Maar dat de kosten voor het plaatsen voor mij zouden zijn. had een afspraak gemaakt bij diezelfde garage dan om de remmen te laten maken, en ik kreeg onmiddellijk antwoord dat dat de eerste weken niet zou gebeuren. heb dan contact opgenomen met mijn reguliere garage die dan aan de hoofdzetel het nummer opvroegen voor de garantie, met als antwoord dat ik niet gekend ben als klant. paar keer gebeld met de hoofdzetel nog, zonder gevolg. Nu, ik heb op mail wel degelijk de bevestiging gekregen dat de remmen onder garantie mochten vervangen worden. en 2, onder garantie houdt in dat ik daar niet voor moet betalen, ook niet de uren die nodig zijn om hieraan te werken. ik vind het heel jammer, dat je altijd maar moet vechten om te krijgen waar je recht op hebt. graag jullie hulp hierbij. ik heb het mail verkeer met de garage, de hoofdzetel en de reguliere garage bijgevoegd. vriendelijke groeten Jorgen

Berichten (2)

SUZUKI

Naar: J. V.

19/09/2025

Beste Ik heb het dossier van uw cliënt destijds behandeld. Alle aanvragen voor herstellingen die mogelijk onder de fabrieksgarantie vallen worden steeds aangevraagd door de Suzuki-verdelers. Het is uitgesloten dat remblokken na 15.000km vervangen worden onder garantie. Remmenblokken zijn een slijtageonderdelen en zijn altijd voor rekening van de klant tenzij in uitzonderlijke gevallen vooraf besproken met zijn Suzuki-verdeler. Uw cliënt werd dan ook nooit meegedeeld of beloofd dat remblokken en de werkuren ervan zonder kosten voor hem zouden vervangen worden. U mag mij altijd het bericht sturen waarin ik dit zou bevestigd hebben. Hiermee bent u verder op de hoogte gebracht. Beste groeten. Jan Customer Care Department Suzuki BeLux, Bedrijvenlaan 4, 2800 Mechelen (HQ) info@suzuki.be www.suzuki.be T +32 3 450 04 11 Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: dinsdag 16 september 2025 18:00 Aan: Info Suzuki info@suzuki.be Onderwerp: weigering herstelling onder garantie You don't often get email from klachten@test-aankoop.be. Learn why this is important ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

J. V.

Naar: SUZUKI

20/09/2025

zo ging het in het begin ook... enkel onder uitzonderlijke omstandigheden wordt garantie daar op toegekend. en die omstandigheden zijn ingevuld geweest. En ik heb duidelijk in de mail dat dit onder garantie valt. met een verwijzing van de garage naar suzuki verdeler. heb het opzettelijk op papier laten zetten omdat iedereen al wel weet hoe het gaat


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform