Wij hebben vandaag te horen gekregen van Garage Bossaert te Ieper, dat onze fabrieksgarantie vervalt.Dit omwille er 1 onderhoudsbeurt ontbreekt.Wij willen erop wijzen, dat jullie garantie voorwaarden en ik citeer “Bij aankoop van een Suzuki Vitara geniet u 3 jaar constructeursgarantie(maximum 100.000 km) die door Suzuki Belgium verlengt wordt met 2 jaar (maximum 150.000 km) op voorwaarde dat alle onderhouden, zoals voorgeschreven door de constructeur, worden uitgevoerd door een erkende hersteller.”Ik interpreteer hieruit : Bij aankoop van een Suzuki Vitara geniet u 3 jaar constructeursgarantie.Als alle onderhouden gebeurt is zoals deze voorgeschreven zijn, uiteraard door een erkende hersteller, dan krijg je nog eens 2 jaar extra.Ik ben akkoord dat 1 onderhoudsbeurt niet gebeurt is, dit omwille mijn echtgenote dag dagelijks naar UZ Gent moet voor behandeling.Daarna hebben ze een onderhoudsbeurt uitgevoerd en bijstelling van bepaalde kleppen gedaan, die ik op deze korte tijd niet normaal vind, van sinds dien zijn de problemen begonnen op 1 cilinder. De klep was al te veel ingesleten volgens hun goesting, meer bijstellingsplaatjes nodig, enz…Vorige onderhoud hebben wij melding gedaan bij de garage dat er een probleem was met de motor en gevraagd of de relanti kon verhoogt worden. We kregen direct een antwoord dat dit niet kon, maar dat ze gingen kijken wat het probleem was. Echter na dat onderhoudsbeurt hebben ze ons verteld dat er geen problemen zijn met de motor. Nu heeft hij ondertussen 2 keer het laten afweten om te starten. Wij hebben dan de garage opgebeld om naar de wagen te kijken, die ons nu verteld dat er een probleem is met 1 cilinder.Ongetwijfelt, kan het probleem met 1 cilinder, nooit door de bestuurder / eigenaar veroorzaakt zijn. De eigenaar kan in principe niet in de cilinder geraken, laat staan hij er een defect aan zou veroorzaken.Dit kan enkel en alleen maar door een constructie fout of door de hersteller gebeurt zijn, dit laatste is steeds een erkende garage geweest van uw firma, gezien het de garage is waar wij hem gekocht hebben. Dus wordt er verondersteld dat u de garage ten volle vertrouwd.Gezien dat bij de vorige 2 onderhoudsbeurten er geen probleem was met de motor, kan volgens mij (ik ben nu wel geen auto technieker, maar wel een technieker op de baan), niet het probleem van de ontbrekende onderhoud, de oorzaak van het probleem met de cilinder zijn.Gezien de wagen nog geen 3 jaar heeft, kan de tweede stelling dan ook niet ingeroepen worden en is volgens uw eigen clausule de eerste stelling van toepassing, zijnde 3 Jaar garantie, zonder meer.Ik vraag u dan ook vriendelijk, om correct met uw klanten te zijn en de herstelling onder garantie te willen aanvaarden.