Meest recente klachten

D. W.
21/01/2024

laattijdige plaatsing zonnepanelen

Beste,In februari 23 bestelden wij een zonnepanelen installatie bij suntronics voor de prijs van 7000 euro. Eind februari 23 betaalden wij een een voorschot van 2100euro met mondelinge belofte dat de installatie in augustus 23 zou geplaatst worden. Op 12/09/23 kregen een mail dat installatie verschoven werd naar eind oktober/begin november en dat er zeker voor zou gezorgd dat we de premie voor het plaatsen van zonnepanelen zouden ontvangen. In november heb ik zelf de firma nogmaals telefonisch gecontacteerd om een datum van plaatsing te verkrijgen en vermeld dat wij de laatste weken van december op reis vertrokken en wij ons werkgerelateerd niet altijd kunnen vrijmaken. Op 20/11 is een plaatsing op 4/12 afgesproken. Op 4/12 is enkel de omvormer geplaatst door slecht weer. Op 11/12 zou de installatie dan afgewerkt worden. Op 11/12 zijn de dakrails en de bekabeling geplaatst maar was er te veel wind voor het plaatsen van de panelen. Op 16/12 zijn wij zoals eerder vermeld vertrokken op reis en was de installatie dus niet afgewerkt in 2023 en loop ik hierdoor mijn nochtans beloofde premie mis. Volgende voorziene datum van plaatsing 19/01. de plaatsing is opnieuw geannuleerd door de weersomstandigheden. Bovendien krijgen wij op 19/01/24 de factuur voor het plaatsen van onze installatie. En op 20/01/24 een herrinering van betaling voor deze factuur. Wanneer wij een vergoeding van de gemiste premie vragen worden wij als de schuldigen aangewezen voor het niet kunnen afwerken van de installatie. Wij zijn namelijk op verlof vertrokken op het einde van december. De firma is trots op zijn 100% tevreden klanten zoals vermeld op de website. Dit is dus niet meer het geval. Wij zijn dus de eerste ontevreden klant van de firma Suntronics.

Afgesloten
P. D.
12/04/2021

Factuur zonder geleverde prestatie

Beste,Ik contacteerde uw bedrijf 'Suntronics' voor het onderhoud mét keuringsattest van mijn verwarmingsketel. U vertelde me dat u voor alle verwarmingsketels een onderhoud mét keuringsattest kon afleveren.Eens ter plaatse ontstonden er twijfels over het keuren van het verwarmingstoestel. Na heel wat uitzoeken, telefoneren, foto's nemen, ... ter plaatse stelde u voor om enkel het onderhoud uit te voeren zonder keuringsattest. Ik zei dat u dit dan maar niet moest te doen omdat ik met een onderhoud zonder keuringsattest geen stap verder ben. Ik zei u ook dat er de afgelopen 11 jaar nooit problemen waren geweest met het onderhoud en het afleveren van het bijhorende keuringsattest. U vertrok vervolgens zonder commentaar.Een aantal dagen daarna ontving ik van uw firma de factuur voor uw verplaatsing (U kwam van een herstelling even verderop.) en werkuren.Contact opnemen met uw firma via e-mail en telefoon (die u zelf dichtgooide) om deze factuur te betwisten had geen zin.Hopelijk komt dit alsnog in orde.Met vriendelijke groeten.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform